1.vaccination alder ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-05-03 16:53

Hejsa

Jeg har siddet og tænkt på hvornår folk egentlig giver den 1. vaccination
til deres hvalp.

Ved jo at nogen opdrættere gør det som 8 ugers andre som 10 eller 12 ugers,
så ville høre had jeres erfaring er med det og hvorfor ?

MVH
Gitte

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 28-05-03 17:27

Hej

Min flat tæve, der nu er 20 mdr. blev vaccineret (efter min bestilling) hos

opdrætteren da kuldet fik sit sidste eftersyn i 7½ ugers alderen, lige før

jeg fik hende.

Jeg vaccinerede hende så som 12 og 16 uger igen.

Jeg valgte at få hende vaccineret som 8 uger, for at have en mere sikker
frihed til at kunne tage hende med over alt fra starten.

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Anja R.

Dato : 28-05-03 18:46

Gitte S. Eriksen wrote:

> Jeg har siddet og tænkt på hvornår folk egentlig giver den 1.
> vaccination til deres hvalp.

Vi vaccinerer altid, første gang, ved 12 uger, og så igen ved 16 uger.
Derefter bliver vores hunde revaccineret en gang om året, sammen med
deres rabiesvaccination.

> Ved jo at nogen opdrættere gør det som 8 ugers andre som 10 >eller 12
> ugers, så ville høre had jeres erfaring er med det og hvorfor ?

Mine hunde er af en meget lille race, og en for tidlig vaccination kan,
mere eller mindre, stoppe hvalpens fysiske udvikling.

Hvorvidt der her er tale om en realitet, tør jeg ikke udtale mig om,
blot et råd fra de mere garvede opdrættere

Har dog prøvet at vaccinere en hvalp som 8 ugers, (den største i kuldet)
og hun blev faktisk lynhurtigt, rent størrelsesmæssigt, overhalet af sin
søster (der var kun de to i kuldet)...

Venlig hilsen
Anja

Fra : Pia J

Dato : 28-05-03 19:08

Min gamle dyrlæge vaccinerede 9 og 13 uger - eller deromkring, med de nye,
levende vacciner skulle det ikke være nødvendigt med 3 gange sagde hun.

:Pia