Tekst til børnesang
Fra : Vibeke J

Dato : 28-05-03 14:51

Hejsa,

nu har ungerne på det sidste sunget en børnesang som de har lært et eller
andet sted. Men jeg tror ikke rigtig at de har lært hele teksten - eller
synger den rigtig, for så er den lidt usammenhængende. Det ligner dem heller
ikke at kunne huske det hele. Men er der nogen som kan hjælpe mig med resten
/den rigtige tekst?

Jeg har en flyvemaskine
og den har vinger på
og du kan tro de er fine
for de er malet blå

min far han sidder og læser
og han har lovet mig
at når det rigtig blæser
så flyver han og jeg.

Er der flere vers?

Mvh
Vibeke

Fra : Linda

Dato : 28-05-03 15:16

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
heller
> ikke at kunne huske det hele. Men er der nogen som kan hjælpe mig med

Hej
Som jeg kender den lyder den sådan her :

Jeg har en flyvemaskine
og den har vinger på
du kan tro at de er fine
for de er malet blå

og når den flyver om natten
gir jeg den lygte på
der er ingen der kan ta' den
for hvem kan himlen nå

Min far han sidder og læser
men han har lovet mig
at en dag det rigtigt blæser
så flyver han og jeg.

så det var da næsten rigtigt !

Linda

Fra : sille

Dato : 28-05-03 18:09

> [...]
heller
> ikke at kunne huske det hele. Men er der nogen som kan hjælpe mig med

Og når jeg flyver om natten
gi'r jeg den lygte på
Og der er ingen der kan ta' den
- for hvem kan himlen nå?

Jeg kan ikke huske om der er flere vers, men dette er vist nok det sidste i
sangen.

/se

Fra : Rikke & Brian

Dato : 29-05-03 08:17

Hej.

Min kæreste, der har arbejdet i en vuggestue, kan flere vers.

min mor hun sidder og strikker
men hun har lovet mig
at en dag hvor solen skinner
så flyver hun og jeg

min bror han sidder og tegner
men han har lovet mig
at en dag det rigtig regner
så flyver han og jeg

Det er i hvert fald de vers sammen med de andre, han synger for vores dreng.

Hilsen Rikke.