Gedde på melklister...
Fra : MAndersen

Dato : 28-05-03 14:19

Så har man også prøvet det. Jeg havde en krog liggende med melklister til
skalle eller aborre i Sunds Sø.
Da vi ville skifte plads, trak jeg linen ind, og sørme om der ikke var en
gedde på 57 cm. ???

Nå men en skalle på lidt over 1 kg. og 42 cm. blev det også til - fanget på
orm.

Bare lige....

MAndersen

Fra : David Konrad

Dato : 28-05-03 14:30

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skalle eller aborre i Sunds Sø.
> Da vi ville skifte plads, trak jeg linen ind, og sørme om der ikke var en

Ork. Det har jeg prøvet adskillige gange - jeg tror det er relativt normalt.
Jeg mener der er to forklaringer :

* gedderne ser det, som deres byttefisk spiser, og altså så også napper
efter det, når andet mislykkes...Sådan tror jeg det typisk er, når man får
små gedder medens man fisker efter små agnskaller...

* at mindre gedder går sammen med de større fredfisk i stimer [de større
fredfisk kan også finde på at spise småfisk]. Jeg har i hvert fald prøvet
også at få en gedde på en 45-50 cm på dej, engang jeg oplevede det mest
forrygende skallefiskeri med fisk på 5-600gr til flere over kiloet - jeg
kunne SE at gedden gik sammen med de store skaller... [lyder som din
beretning...]