partitionsstørrelse på HD i xp
Fra : Martin Møller

Dato : 28-05-03 10:39

Jeg har fået mig en 120 Gb HD. Nu vil jeg gerne dele den op så nogle af
partitionerne er på 40 Gb, men så kan jeg ikke få lov til at vælge fat32.
Jeg skal på den anden side af 30 Gb før jet kan vælge fat32. Hvordan kan det
være?

--

Med venlig hilsen / Best regards

Martin Møller

www.randers.musikskole.dk

Fra : WE

Dato : 28-05-03 11:10

Fordi FAT32 ikke kan være større end 32GB

Fra : Peter

Dato : 28-05-03 12:27

> Fordi FAT32 ikke kan være større end 32GB

Det er IKKE korrekt, en partition kan være meget større i FAT32.
Grunden til at du ikke kan lave den større er simpelthen at microsoft har
sat en begrænsning på for at tvinge folk over på NTFS.
Hvis du vil køre FAT32 kan du bare formatere din disk i et andet OS en
WinXP, så har du ingen problemer med at have en stor FAT32 partition.

/peter

Fra : Leony

Dato : 28-05-03 12:31

> [...]

> af partitionerne er på 40 Gb, men så kan jeg ikke få lov til at vælge
> fat32. Jeg skal på den anden side af 30 Gb før jet kan vælge fat32.

XP kan ikke formattere en FAT32 partition der er større end 32 GB i
installationsfasen.
Hvis du er ved at installere XP på din nye disk.

"You cannot format a volume larger than 32 gigabytes (GB) in size using
the FAT32 file system during the Windows XP installation process.
Windows XP can mount and support FAT32 volumes larger than 32 GB
(subject to the other limits), but you cannot create a FAT32 volume
larger than 32 GB by using the Format tool during Setup. If you need to
format a volume that is larger than 32 GB, use the NTFS file system to
format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or
Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the
Format tool included on the disk. "
http://support.microsoft.com/?kbid=314463

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Møller

Dato : 28-05-03 13:25

www.randers.musikskole.dk
> [...]
> format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or
> Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the

Så hvis jeg bruger partition magic vil jeg kunne gøre mine partitioner
større end 32 gb i fat32 uden problemer?

Martin

Fra : Max

Dato : 28-05-03 13:52

> Så hvis jeg bruger partition magic vil jeg kunne gøre mine partitioner
> større end 32 gb i fat32 uden problemer?
Jeg prøvede det og det hele gik i lort, om det var fordi jeg lavede den
større end 32gb ved jeg ikke... desværre...

Go' vind...
/Max

Fra : Jæspar

Dato : 28-05-03 17:14

> Så hvis jeg bruger partition magic vil jeg kunne gøre mine partitioner
> større end 32 gb i fat32 uden problemer?

kan du sagtents - har altid brugt fat32 pga jeg også bruger win98 nogle
gange og min største partition er 80 gb

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 28-05-03 17:36

Leony wrote:

> [...]
> format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or
> Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the

Hvor latterligt er det lige?
Og husk lige på at NTFS står for: Never use This File System.

--
/kenne
- Fornærm aldrig 7 personer, hvis du kun har en seksløber -