Bøger om og for børn
Fra : Kim N. Jensen

Dato : 28-05-03 09:30

Vel vidende at dette ikke er en decideret køb og salg gruppe - ville jeg
lige (inden de går ud "i fri handel") gøre opmærksom på nogen bøger vi har
fundet frem under oprydning - vores børn er blevet større end "målgruppen"
:

Altså, flg. sælges efter princippet først til mølle, porto oveni efter
gældende takst:

* Politikens bog om barnet - Håndbog for forældre med artikler om barnets
sundhed, trivsel og udvikling samlet i kapitler fra svangerskabet og for
hver aldersgruppe op til skolealderen. Med et leksikon over sygdomme og
deres symptomer. Politikens forlag 1981. 256 sider. En enkelt løs side,
ellers pænt ekspl.

15.-
***

* Anna Wahlgren: De kære børn. - Om barnets udvikling fra svangerskab op til
16-årsalderen med vejledninger for forældre i forskellige situationer.
Gyldendal 1984. 783 sider. (Bogen har været våd, men er absolut læsbar.)

25.-
***

* Penelope Leach: Vores barn : de seks første år. Lindhardt og Ringhof (3.
udgave 2. oplag, 1989) 512 sider, illustreret Om barnets reaktioner og
udvikling gennem de seks første leveår. Om daglig pleje, ernæring og hvordan
forældre kan hjælpe barnet til at bruge sin krop og udvikle sine sanser.
Smudsbind mangler, fremstår ellers næsten som ny.

50.-
***

* Penelope Leach: Vore børn vokser op. Lindhardt og Ringhof 1988. 713 sider,
illustreret, Alfabetisk ordnede afsnit med råd og vejledning om bl.a.
sundhed, sygdomme, opdragelse, udvikling, kost, leg, pubertet, skole, sprog
og ulykker vedrørende børn fra spædbarns- til voksenalderen som ny!

100.-
***

* Politikens bog om babymassage - - for et gladere, sundere og mere
tillidsfuldt barn. Politikens forlag 1989. 95 sider, illustreret i farver

25.-
***

* Miriam Stoppard: Sjov børnemad -- Politikens forlag 1987. 64 sider,
illustreret, delvis i farver Ideer til hvordan man kan lave mad til børn fra
ni måneder, indeholdende opskrifter på hovedretter, supper og desserter,
sund slik, snacks, dip og juicer.

20.-
***

* Barnets psykiske fødsel : symbiose og individuation af Margaret S. Mahler,
Fred Pine og Anni Bergman. Reitzel 1988. 336 sider. Klinisk, pykologisk
undersøgelse af spædbørn fra 4-5 måneder og frem til ca. 3 år som led i en
fastlæggelse af det normale i mor-barn relationen.

50.-
***

* Villaume/Aamand: Sy børnetøj af nyt og gammelt -- tøj til børn fra 0-4
år. Gyldendal 1990. 107 sider, illustreret, incl. 2 snitmønsterark

25.-
***

* John Steinbeck: Den røde pony -- 4 uafhængige noveller om 12-årige Jody,
der lever på en farm i Arizona med sin mor og sin tyranniske far. Kun hans
altoverskyggende kærlighed til heste kaster lys over hans barske tilværelse.

15.-
***

* Ole Lund Kirkegaard - Hodja fra Pjort -- 176 sider, Gyldendals
Børnebibliotek 1993. Pæn og velholdt, men med den forrige ejers navnetræk i.

15.-
***

* Jules Verne: To års ferie - - Chr. Erichsens Bogsamling, 4. oplag 1967.
Ill. Poul Steffensen. Smuk og velholdt lille bog.

15.-
***

* Sv. Andersen mfl.:; En politisporhunds bedrifter skrevet af dens fører.
112 sider i stort format, illustreret. Martins Forlag.

20.-
***

* Østergård: Mal splattermasker -- 1999. 69 sider, illustreret i farver Om
ansigtsmaling med vandsminkefarver og de tilhørende teknikker samt
illustrerede ideer og forslag til fremstilling og anvendelse af mere
uhyggelige masker ved forskellige lejligheder som projekt- og emnearbejde og
teater.

25.-
***

* Maija Baric: Vi laver dukketeater -- Om at lave dukketeater efter de
forhåndendenværende søms princip - sat til aldersklasse 8-12 år - men kan
bruges af børn i alle aldre... Helt ny!

25.-
***

* Loeff-Basenau: Grækerdrengens flugt -- Om grækerdrengen Wassilis'
oplevelser kort efter 2. verdenskrig Haases Ungdomsbøger 1964. 200 sider.
Fremstår som ny.

10.-
***

mvh.

Kim N. Jensen

---

Fra : Lykke

Dato : 28-05-03 09:49

hej kim
jeg er interesseret i
vi laver dukketeater
+
mal splattermasker
+
hodja fra pjort
+
den røde pony

men hvor bor du?
mit bogkøb kunne lyde på 80,-, men hvad med evt. porto?
og betaling af ovenstående.
mvh. lykke

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 28-05-03 14:45

"Kim N. Jensen" <kim-niel@post2.tele.dk> skrev...

> Vel vidende at dette ikke er en decideret køb og salg gruppe (...)

Så undrer det mig, at du ikke bruger den rette gruppe i stedet?
(dk.marked.privat.boernedstyr) Den ville være perfekt til dit formål...

Christina

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 28-05-03 15:01

Aarghh da osse - den havde jeg ikke lige set - jeg takker for tipset, bukker
og undskylder....

mvh.

Kim

---

Fra : Lykke

Dato : 28-05-03 17:30

jeg synes, da det var held i uheld, at du brugte "den forkerte gruppe".
som ovenstående er jeg interesseret i nogle af bøgerne, men har for længst
fravalgt gruppen
for privat børneudstyr, da det hele drejer sig om tøj og klapvogene -
næsten.

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 28-05-03 23:58

Tjah, men der er jo nok en grund til, at den danske del af USENET er
struktureret som det er. Men ind imellem er det da brandirriterende, at der
ikke findes en køb/salg-gruppe for de varer, man har til overs og som andre
kunne have fornøjelse af(det er fx. til grin at sætte klassisk musik til
salg i dk.marked.privat.musik - men der findes ikke en køb/salg gruppe som
rammer dem, der er interesseret - hvad gør man så - overtræder reglerne og
siger undskyld på forhånd, eller hælder varerne på lossepladsen - til glæde
for hvem?)

Nå, men det var et sidespring - angående de fire bøger, du var interesseret
i, har jeg svaret dig direkte (har du fået den mail?) - men hvis andre
skulle være interesserede, befinder bøgerne sig i Ølstykke, Sjælland.

mvh.

Kim

---