windows NT logon via ASP
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 28-05-03 09:11

Hejsa!

er der nogen der ved om det er muligt at lave et logon html side i asp,
der validerer op imod windows nt's accounts??

eksempelvis en html side:

indtast login __________ indtast password ___________

Herefter skal login og password når der submittes valideres op imod
windows nt authorisation, istedet for at have login og password i en tabel!?

evt. med et eksempel?

mvh jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-05-03 09:25

Jan Tovgaard skrev:

> er der nogen der ved om det er muligt at lave et logon html
> side i asp, der validerer op imod windows nt's accounts??

Du kan lave det direkte på et bibliotek med IIS. Sæt
adgangsrestriktionerne således at der kun kan benyttes
NT/integrated security, så smækker browseren en loginboks op når
man første gang beder om en side i det beskyttede bibliotek.

Den type login er dog kun understøttet af IE og Mozilla 1.4+

Jeg ved ikke om du kan lave sidebaseret login mod NT-kontoer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-05-03 20:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> [...]
> man første gang beder om en side i det beskyttede bibliotek.
>
> Den type login er dog kun understøttet af IE og Mozilla 1.4+

hmmm ... hvis du fjerner anonym adgang til en folder/applikation og
sætter den til at medsende userid og password i klar tekst til serveren,
så understøttes det af "alle" browsere. Det giver self. et problem med
sikkerhed under transmission, men det kan jo klares med SSL. Min pointe
er, at det ikke er 100% nødvendigt at konfigurere den til integreret
Windows-sikkerhed - mindre kan også klare det og den vil stadig validere
imod Windows brugerkonti.

> Jeg ved ikke om du kan lave sidebaseret login mod NT-kontoer.

Det kan du godt. En måde er fx at benytte ADSI, men jeg mener, at Jakob
Andersen har leget (eller tidligere givet link) med en anden slags
validering.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Claus O

Dato : 29-05-03 10:47

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote

> [...]
>
> Det kan du godt. En måde er fx at benytte ADSI, men jeg mener, at Jakob
> Andersen har leget (eller tidligere givet link) med en anden slags

Jeg mener man så 'lige' skal være klar over en ting mere hvis man
bruger sin egen server og ikke vil gå fra lovlig til ulovlig:
dette kræver en internet connector license (er det ikke så det hedder/eller
nærmere har heddet?) det er ihvertilfælde _ikke_billigt med nt-konti.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-05-03 11:11

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> [...]

>license (er det ikke så det hedder/eller
>nærmere har heddet?) det er
>ihvertilfælde _ikke_billigt med nt-konti.

præcist !

http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/change
s.asp vil nok være en god side at bruge lidt tid på at læse i den
forbindelse.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *
* Svar til gruppen og ikke til mig privat ! *
* Hvor svært kan det være ? *