Whisperbox - Erfaringer?
Fra : Nic

Dato : 28-05-03 07:23

Leverer den varen?

Overvejer den kraftigt da min strømforsyning ikke er helt lydløs...

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic

(Remove the x from my email adress to reply)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-05-03 07:36

> Overvejer den kraftigt da min strømforsyning ikke er helt lydløs...

Både og. Min CPU-temperatur er uændret med
Whisperboxen på, men motherboardtemperaturen
stiger en smule. Med hensyn til støjen, så tager den
utrolig meget, men du skal bare lige vide, at hvis din
strømforsyning støjer meget, så er der kun en udvej,
og det er at få en der ikke støjer så meget. Så kan
Whisperboxen tage det sidste.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- All Hail Scroob !!

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 08:43

> [...]
> strømforsyning støjer meget, så er der kun en udvej,
> og det er at få en der ikke støjer så meget. Så kan

Det mærkelige er bare et det skulle være en relativ tille PSU.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-div/kab-case/kab-wx01bd.html

Hvordan sikrer jeg mig at jeg har fået den 'Ultra quiet' som der står på det
link?

Fra : Leony

Dato : 28-05-03 12:46

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det mærkelige er bare et det skulle være en relativ tille PSU.

Måske misforstår jeg, men fordi din strømforsyning hedder "Ultra Quiet",
så behøver den ikke være tyst som graven. Der er ingen regler for hvor
lidt en strømforsyning må larme før den må kaldes low-noise, ultra quiet
osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-05-03 14:54

> Hvordan sikrer jeg mig at jeg har fået den 'Ultra quiet' som der står på det
> link?

UltraQuiet betyder ofte blot at den er reguleret. Dvs. de første par minutter siger
den intet, men efterfølgende skruer regulatoren op for viften og larmen stiger.

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 16:53

> UltraQuiet betyder ofte blot at den er reguleret. Dvs. de første par
minutter siger
> den intet, men efterfølgende skruer regulatoren op for viften og larmen
stiger.

Tak for info. En sidste ting. Vi du anbefale den whisperbox? ;)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-05-03 17:14

> Tak for info. En sidste ting. Vi du anbefale den whisperbox? ;)

Ja.

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 28-05-03 18:58

Og det vil jeg også!

Peter Ulriksen

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed4e03a$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 29-05-03 08:08

Hej Nic.

Ultra Quiet betyder ingenting. I princippet kunne jeg købe den mest rædsomme
støjende 70dB-PSU jeg kunne finde i østen for 100kr., og så sælge den som
Ultra Quiet. Kig på specs.i stedet - hvilket blæser sidder i, og hvordan
performer den. Hvis det er seriøs støjdæmpning, så står det også
specificeret hvilken blæser der er i.

--

Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Støjer din PC? Besøg eksperterne på asp.webconsult.dk eller

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-05-03 19:32

Nic wrote:
> Overvejer den kraftigt da min strømforsyning ikke er helt lydløs...

Hmmm.... nu er jeg blevet lidt interesseret, men kan hverkan finde den på
edbpriser.dk eller hos studiedata.dk, som ellers ville være det mest
realistiske. Hvor kan den købes, og til hvilken pris? Et link...?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-05-03 19:36

Martin Kirschmeyer wrote:
> [...]
> den på edbpriser.dk eller hos studiedata.dk, som ellers ville være
> det mest realistiske. Hvor kan den købes, og til hvilken pris? Et

Hehe... for hurtig på aftrækkeren...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404717940

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-05-03 19:41

Martin Kirschmeyer wrote:
> Hehe... for hurtig på aftrækkeren...
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404717940

OK - har så lige fundet ud af af den ikke passer på et midi-tower... vildt
nok! Så fik jeg da opklaret det, og spammet gruppen lidt til...

--
Martin K

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 29-05-03 08:09

Det går an på hvilket miditower det er. Den findes f.eks. til Chieftec Midi.

--

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ed502cd$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-05-03 10:44

Jesper Ryskin wrote:
> Det går an på hvilket miditower det er. Den findes f.eks. til
> Chieftec Midi.

Jeg har sådan eet:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737899

--
Martin K

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 29-05-03 11:07

Nå, desværre. Den vi har passer til DX (og alle de andre X'er):

http://asp.webconsult.dk/privat/vareinfo.asp?VareID=215

Der er for øvrigt et link til en video hvor man kan se den i funktion - der
blev spurgt til effekten tidligere i tråden.

--

meddelelse news:3ed5d652$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...