Bedste ADSL tilbud ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-05-03 21:27

Nogen der har styr på hvilket ADSL tilbud der er det bedste for min bror ?

Han SKAL have en router, han kan bruge 266-512 kBit/sek downstream.

Han er TDC kunde (telefon), ingen hybridnet

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 21:44

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3ed3ca12$0$5165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har styr på hvilket ADSL tilbud der er det bedste for min bror ?
>
> Han SKAL have en router, han kan bruge 266-512 kBit/sek downstream.

Det med routeren kniber lidt. Hvis du søger på google, finder du meget vrøvl
med SpeedStream routeren 2601. (Har den selv).
Kort fortalt; ved NAT af routeren, bliver den meget hurtigt overbelastet, og
den kan kun klarer en linje på 512/512. (Ved NAT).

Jeg ved dog ikke om nye kunder stadig får disse routere.
Ellers så kig på www.tele2adsl.dk og sammenlign med TDC's priser.
En billig router kan typisk købes for en 500-800kr. Måske kan man også leje
router ved Tele2, ved det ikke.
Men billige er de!

> Han er TDC kunde (telefon), ingen hybridnet

Mvh
FB
--
Vil du have billigt ADSL?
Tjeck www.Tele2adsl.dk - Det er dælme billig

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 27-05-03 22:01

"FB" <nospam> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> den kan kun klarer en linje på 512/512. (Ved NAT).
>
> Jeg ved dog ikke om nye kunder stadig får disse routere.

Nye kunder får Linksys router. Se
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=50638&dogtag=tdco-40536

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 22:05

"Jakob Houkjær" <jaho???@mail.dk> wrote in message
> Nye kunder får Linksys router. Se
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=50638&dogtag=tdco-40536

Oki. Det lyder da godt, da SS 2601 ikke er til at prale med hvis man har
over 512 i downstream og samtidig har brug for NAT.

mvh
FB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-05-03 21:55

Helt klart www.tele2adsl.dk ikke set billigere

> Han SKAL have en router, han kan bruge 266-512 kBit/sek downstream.

SÅ må han købe en ethernet <-> ethernet router... koster ca. 500,-

> Han er TDC kunde (telefon), ingen hybridnet

Det er jo fint

Fra : Svend .Tveskæg.

Dato : 28-05-03 00:50

On Tue, 27 May 2003 22:55:05 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
>Helt klart www.tele2adsl.dk ikke set billigere

>SÅ må han købe en ethernet <-> ethernet router... koster ca. 500,-

Trendnet TWA-100 koster 383 kr, har 4 porte og virker fortrineligt,

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-05-03 23:08

Svend .Tveskæg. skrev :

> Trendnet TWA-100 koster 383 kr, har 4 porte og virker fortrineligt,

Er det denher du tænker på
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674617896

- ligner et godt tilbud!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-05-03 23:04

Bjarke Hansen skrev :
> [...]
>
> Helt klart www.tele2adsl.dk ikke set billigere

> SÅ må han købe en ethernet <-> ethernet router... koster ca. 500,-

Det er så lige her jeg ikke forstår det.

Kan han købe en Tele2 ADSL og så selv købe en router. Det er jo det du
skriver, så ja.
Men den box man får fra Tele2 er altså med Ethernet udgang, men er det altid
den samme IP, hvis ikke det er det er min bror på herrens mark for han kan
ikke konfigurere den selv (vil ikke!), og jeg gider ikke besøge ham hver
dag.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-03 23:18

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3ed53263$0$13164$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> ikke konfigurere den selv (vil ikke!), og jeg gider ikke besøge ham hver

Hvad er det din bror vil have? Hvorfor VIL han have en router?

Med blandt andet tele2´s løsning, kan du vælge at få een fast Ip adresse,
eller 2 dynamiske....

Der kan sættes computere direkte i modemmet, hvis mere end een computer via
Switch.. Så henter computerne en IP fra en DHCP server, og bruger den til at
gå på nettet med...

1 computer pr. IP adresse...

Hvis man tilkobler en router, tager routeren en af IP adresserne og router
ud på lokalnettet.. Det er også meget mere sikkert... De fleste routere kan
man fjernadministrerer via webinterfase, en bestemt port og et bruger og
adgangskode.. Hvis nu der skulle være behøv for at route nogle porte osv...

Uden router, er der ikke rigtig noget at sætte op.. det er man koblet
direkte op på Internettet med den globale IP direkte på netkortet.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-05-03 00:00

Bjarke Hansen skrev :
> "Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
> message news:3ed53263$0$13164$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvad er det din bror vil have? Hvorfor VIL han have en router?

Han har et eksisterende 100 Mbit Ether netværk og det er det jeg vil have på
nettet.
Og lidt sikkerhed giver routeren også i form af firewall eller NAT

> Med blandt andet tele2´s løsning, kan du vælge at få een fast Ip adresse,
> eller 2 dynamiske....

OK Hvis han køber en fast - så forstår jeg det. Den sætter jeg routeren på
og laver selv mit subnet (192.168.x.x) og det har han allerede.

> [...]
via
> Switch.. Så henter computerne en IP fra en DHCP server, og bruger den til

Oui!

> [...]
>
> Uden router, er der ikke rigtig noget at sætte op.. det er man koblet
> direkte op på Internettet med den globale IP direkte på netkortet.

Jep det er jeg med på. Og det er sådan set det jeg har forberedt, da jeg
satte nettet op

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 06:58

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3ed53f61$0$13272$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Han har et eksisterende 100 Mbit Ether netværk og det er det jeg vil have

> nettet.
> Og lidt sikkerhed giver routeren også i form af firewall eller NAT

Hvis det kun er 2 pc'er der skal på nettet så drop da den router løsning.
På den måde kan begge pc'er hoste spil, modtage filer gennem ICQ osv.

Køb en billig switch.

Det havde jeg gjort, hvis jeg ikke havde brug for mere en 2 pc'er.

FB
--
Vil du have billigt ADSL?
Tjeck www.Tele2adsl.dk - Det er dælme billig
//PS: Jeg har intet med ovenstående firma at gøre.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-05-03 10:18

FB skrev :
> [...]

> Køb en billig switch.
>
> Det havde jeg gjort, hvis jeg ikke havde brug for mere en 2 pc'er.

Jep, men det er et lille firma med 5 ansatte og der er pt 8 PC i netværket.
Jeg kan tage en PC fra og sætte routeren på der.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-05-03 11:12

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3ed5d033$0$13170$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jep, men det er et lille firma med 5 ansatte og der er pt 8 PC i
netværket.
> Jeg kan tage en PC fra og sætte routeren på der.

Nej, du skal sætte modemet direkte til routeren. Hvad var ellers din ide´med
ovenstående løsning?

Det kan da vist godt lade sig gøre at plugge modemmet et sted på netværket
og routeret et andet sted... Men så skal der jo kæmpes om IP adressen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-05-03 14:30

Bjarke Hansen skrev :
> [...]
>
> Det kan da vist godt lade sig gøre at plugge modemmet et sted på netværket
> og routeret et andet sted... Men så skal der jo kæmpes om IP adressen

Er vi uenige?

-> Modem -> Router -> Switch (8port) -> 7 PC'er

Dermed får jeg adskilt den tildelte offentlige IP og den private IP, og det
er vel det der er målet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-05-03 23:42

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3ed60b40$0$13229$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er vi uenige?

Jeg men forstår ikke hvad du skriver? tage en pc fra, og sætte routeren
til?`??

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 23:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed68c93$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> message news:3ed60b40$0$13229$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg men forstår ikke hvad du skriver? tage en pc fra, og sætte

Tror det er fordi der er 8 pc-ere nu som er koblet på
8ports-Switchen...Det fremgår ikke at de er på WAN.
For at koble modem eller router til skal der jo være en ledig port.
Men Michael Lund Sørensen du kan købe en router med indbygget switch,
således at du får 4 porte ekstra og derfor ikke behøver at fjerne den 8.
pc...

mvh. Martin S.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-06-03 18:18

Bjarke Hansen skrev :
> [...]
> message news:3ed60b40$0$13229$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jeg men forstår ikke hvad du skriver? tage en pc fra, og sætte routeren
Som Martin skriver er der pt 8 PC'er på swichen og routeren skal også på, og
så må en PC flyttes, og igen som Martin skriver kan den 8 PC sættes på en
anden swich fx routerens swich (hvis den ghar en sådan, men det kan man jo
købe).

-> Modem -> Router -> Switch (8port) -> 7 PC'er

PC

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk