Temperatur på CPU
Fra : ransdam

Dato : 27-05-03 21:16

Hej NG,

Jeg har netop samlet en ny pc bestående af et MSI 845PE MAX med 2GHz Celeron
CPU samt de øvrige ting der nu skal til.

Det hele kører som det skal men det der undrer mig er den høje temperatur
jeg måler på CPU´en nemlig 46 grader ved idle og optil 62 grader under full
load. Tager jeg siden af kabinet er idle aldrig mindre en 43-44 grader.

Til sammenlignning har jeg en ASUS P4PE med en 2.4 GHz Northwood o/c til 2.7
GHz og her er idle temperatur 36 grader og 55 under full load.

Kan det have sin rigtighed at Celeron´erne skal være varmere (nej vel !!).
Hvad er jeres erfaringer.

Skulle man forsøge sig derhen og fjerne den thermalpaste/pad der sidder på
Intel kølerne og forsøge sig meden gang Artic Silver i stedet ?

vh
Jan

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-05-03 21:42

ransdam wrote:

> Kan det have sin rigtighed at Celeron´erne skal være varmere (nej vel !!).

Hvis det er en Willamette Celeron og en P4 Northwood, jo.

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 27-05-03 21:57

ransdam wrote:
> Kan det have sin rigtighed at Celeron´erne skal være varmere (nej vel !!).
> Hvad er jeres erfaringer.

Sagtens, afhænger af core.

> Skulle man forsøge sig derhen og fjerne den thermalpaste/pad der sidder på
> Intel kølerne og forsøge sig meden gang Artic Silver i stedet ?

Vil nok kunne give lidt, men hvorfor hvis det køre stabilt.

Vær også opmærksom på at tempraturmålinger fra motherboards skal tages
med et gran salt, medmindre der er tale om samme model motherboard så
skal man nok være forsigtig med at sammenligne. Tempraturmålingerne kan
bedre bruges til at vurdere evt. ændringer i et givet system.

Mvh

Bruno