Snitz-forum på dansk ?
Fra : Peter Konner

Dato : 27-05-03 21:01

Hej NG !

Jeg har netop installeret snitz's forum på min server, og det kører jo
fint-fint !
Men mange af mine "brugere" hælder mere til dansk, så derfor mit spm:

Findes der en oversættelse af snitz-forum til DK, eller skal jeg selv pløje
igennem de knap 2,5MB asp-filer ?

Jeg har ledt i snitz's fora, men der nævnes kun en norsk udgave.....?!?

På forhånd MANGE tak
Peter[5260]

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 27-05-03 23:17

Peter Konner <konner@fordpc.dk> wrote:

> Hej NG !
>
> Jeg har netop installeret snitz's forum på min server, og det kører jo
> fint-fint !

Det har jeg osse - men mit kører desværre slet ikke (endnu?)!

> [...]
> igennem de knap 2,5MB asp-filer ?
>
> Jeg har ledt i snitz's fora, men der nævnes kun en norsk udgave.....?!?

Jeg kan ikke hjælpe dig direkte, men jeg så et sted, at de brugte/søgte
'fremmedsprogkyndige' til bla. support - og på listen stod en enkelt
dansker, så ham kunne du evt. spørge (jeg tror dog kun der stod et
navn?)
Men ellers kan du vel blot spørge i et af deres debat-/supportfora.

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Peter Konner

Dato : 28-05-03 00:15

> Det har jeg osse - men mit kører desværre slet ikke (endnu?)!

Hvad er dit problem ?
Min eneste "fejl" var en forkert MapPath i første forsøg

> [...]
> navn?)
> Men ellers kan du vel blot spørge i et af deres debat-/supportfora.

FUNDET !!!
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=329

....og så er det endda den nyeste version ))

/Peter

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-05-03 09:04

Peter Konner <konner@fordpc.dk> wrote:
> Hvad er dit problem ?

Der har været adskillige! :)

Først mit web hotel:

Efter et par samtaler med udbyderen fik vi skriverettigheder og adgang
til at afvikle ASP (nogenlunde?) på plads (selvom de reklamerer med ASP
og i første omgang mente, at der ingen problemer ville være)

Dernæst måtte jeg lige uploade filerne en gang til - jeg ved faktisk
ikke helt hvorfor? (Jeg skal lige indskyde, at jeg intet kender til
ASP!)

Nu er jeg kommet dertil, at jeg får åbningssiden ('default.asp') frem -
men uden LOGIN felter, så jeg kan ikke rigtigt komme videre derfra; jeg
er blevet foreslået at omdøbe mappen med ASP-filer m.v. og lave setup
igen. Det forsøger jeg senere i dag.

Hvis du vil vide mere, kan du blot læse i support forum om 'Runtime
error 800a000d' - again!' (P.t. kører supporten dog (midlertidigt?) pr.
email)
> FUNDET !!!
> http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=329
>
> ...og så er det endda den nyeste version ))

Lyder godt - hvis jeg kører helt fast i min nuværende 'sump', prøver jeg
måske den? Jeg har faktisk lovet min klub at etablere et debatforum, så
*noget* må der gøres! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Peter Konner

Dato : 28-05-03 23:53

> Dernæst måtte jeg lige uploade filerne en gang til - jeg ved faktisk
> ikke helt hvorfor? (Jeg skal lige indskyde, at jeg intet kender til
> ASP!)

Et godt råd: Begynd at læse lidt om ASP, det vil hjælpe dig MEGET den dag du
skal lave lidt konfiguration m.m. på dit forum, eller din klub ønsker lidt
mere funktionalitet på siden (giver man dem lidt, vil de have mere.....)

> [...]
> men uden LOGIN felter, så jeg kan ikke rigtigt komme videre derfra; jeg
> er blevet foreslået at omdøbe mappen med ASP-filer m.v. og lave setup

Hvis dine asp-filer og grafik-filer til snitz ligger i samme mappe, og du
ikke har pillet i snitz' opsætning under administrator-options, så burde det
virke.
Slet evt. alt på din server, og FTP igen (der /kan/ jo ligge noget gammelt
snask....not?)
Du har også husket at placere DB'en i det rigtige bibliotek, og sætte DSN +
mappath op i config.asp (mener jeg det er) ?

/Peter

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 29-05-03 08:42

> [...]
> mere funktionalitet på siden (giver man dem lidt, vil de have mere.....)

Ja, det er også min hensigt - men nu _har_ jeg altså stillet
bestyrelse/medllemmer et 'forum' i udsigt, så jeg skulle jo helst have
det til at virke i de simple grundfunktioner inden for en overskuelig
tid! :)
> [...]
> Du har også husket at placere DB'en i det rigtige bibliotek, og sætte DSN +
> mappath op i config.asp (mener jeg det er) ?

Ja, jeg mener, det grundlæggende skulle være på plads, jeg har dog
stadig et par yderligere ting, jeg skal have prøvet, men det når jeg nok
først i morgen! :)
Fik du forresten kigget nærmere på den danske version?
Hvis jeg slet ikke 'kommer igennem' med det nuværende, vil jeg jo
sikkert begynde helt forfra med ny download, evt. upload med anden FTP
client osv.
Ved den lejlighed kunne jeg jo så evt. forsøge med den danske version??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Peter Konner

Dato : 31-05-03 12:21

> [...]
> client osv.
> Ved den lejlighed kunne jeg jo så evt. forsøge med den danske version??

Jeg har droppet den danske version igen, og er selv gået igang med at
oversætte de funktioner, mine brugere skal benytte.
Jeg undlader en oversættelse af hele adm-delen samt hjælpetekster - det må
komme i fase 2.

Grunden til dette ligger i, at det nok bliver nemmere at opdatere snitz til
nye versioner, hvis man bibeholder det så originalt som muligt !

/Peter

Fra : Matus

Dato : 01-06-03 15:58

"Peter Konner" <konner@fordpc.dk> skrev i en meddelelse

> FUNDET !!!
> http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=329
>
> ...og så er det endda den nyeste version ))
>
> /Peter

Stærkt, Peter
Tak for det (jeg havde det liggende som langtidsprojekt ;)

Ewan