ALDI scanner
Fra : Allan Ploug

Dato : 27-03-01 22:45

Hej!

Med fare for at starte endnu en vild tråd spørger jeg....kan den gå an?

Lifetec LT 9385:
- 600*1200 optisk
- 48 bit
- USB
(tilsyneladende ingen knapper på dyret, hvilket passer mit temperament
fint!)
....til 449,-

Jeg spørger ikke, om jeg roligt kan købe den i ALDI, for det har jeg ingen
problemer med...kun om scanneren er ok?

(Har tjekket edbpriser, og det er kun få, der kommer så småt op på siden
mht. disse specifikationer...)

Kender en, der har en Canon i ca. samme prisklasse, men den kan fint lave
små striber i scanningen - især ved scanning i højere opløsning (f.eks.
300dpi)...er det generelt for scannere i denne ende af skalaen?

Før havde jeg en Mustek Paragon 600 SP+, som jeg var fint tilfreds med
(kostede faeme over 2K i sin tid!)...kan jeg forvente ca. samme kvalitet?

/AP

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-03-01 08:24

Allan Ploug skrev...
> Hej!
>
> Med fare for at starte endnu en vild tråd spørger jeg....kan den gå an?

Hej Allan

Har netop anskaffet mig sådan en fætter, og jeg er imponeret over
kvaliteten af indscanningerne.
Jeg testede den med en pengeseddel i hvert hjørne for at kontrollere
skarpheden og der var ingenting at udsætte.
(Jeg færdes til daglig blandt scannere i +100.000,00 kr klassen)
Farvedybden og kontrasten er stort set som resten af markedet.
Softwaren er spartansk men OK. Textbridge OCR programmet
er fremragende.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-03-01 10:30

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message
> [...]
> Farvedybden og kontrasten er stort set som resten af markedet.
> Softwaren er spartansk men OK. Textbridge OCR programmet

Jeg kan kun sekundere Peter. Jeg synes det er en glimrende scanner til
prisen (449,-). Jeg tror ikke du finder noget bedre til den pris. Er Lifetec
forresten ikke en del af Mustek?

Jeg har lige været oppe at hente en her onsdag til en kammerat. Han ville
gerne have en, da han havde set hvordan min virker, som jeg købte sidste
gang de havde modellen på tilbud, det er vel omkring 5 mdr. siden. Jeg har
ingen problemer med den overhovedet, desuden er der jo også 2 års garanti.
Jeg købte min fordi en veninde af mig købte en mage til forrige gang den var
på tilbud (jeps, det er 3. gang ALDI kører med den scanner på tilbud). Der
turde jeg ikke rigtigt købe den, da jeg regnede med at man vel ikke kunne
forvente alt for god kvalitet til den pris. Men jeg blev kun positivt
overrasket.

Fra : Mogens

Dato : 29-03-01 06:47

On Wed, 28 Mar 2001 11:29:36 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan kun sekundere Peter. Jeg synes det er en glimrende scanner til
>prisen (449,-). Jeg tror ikke du finder noget bedre til den pris. Er Lifetec
>forresten ikke en del af Mustek?

Hej

Jeg sprang også med på vognen og købte en scanner igår.
Den scanner sgu godtnok flot. Bare lige et enkelt spørgsmål.
Skal den virkeligt brumme/knurre så meget når den arbejder ?
( Indtil videre har jeg kun scannet i default opløsningen på
300 dpi ) Jeg tror aldrig at jeg nogensinde har oplevet en
scanner der larmede så meget før. Er det helt OK eller skal
den byttes ?

På forhånd tak for svaret

Mvh Mogens

Fra : Allan Ploug

Dato : 29-03-01 08:33

> Skal den virkeligt brumme/knurre så meget når den arbejder ?
> Jeg tror aldrig at jeg nogensinde har oplevet en
> scanner der larmede så meget før. Er det helt OK eller skal
> den byttes ?

Tjah, lavede lige en testscanning ved forskellige opløsninger...det lykkedes
mig ikke at provokere den til at larme meget mere end når en kat
spinder....og den larmer i hvert fald ikke mere end andre billige scannere
jeg har hørt....

/AP

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-03-01 16:28

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> 300 dpi ) Jeg tror aldrig at jeg nogensinde har oplevet en
> scanner der larmede så meget før. Er det helt OK eller skal

Jeg tror ikke der er noget i vejen med den, min kan også finde på at
larme/brumme lidt. Scanningskvaliteten er den samme om den brummer eller ej,
ihvertfald her hos mig.

Fra : Kristian Karstoft Ha~

Dato : 28-03-01 13:50

Jeg har et spørgsmål ang. scanneren.

Mange scannere har problemer i win 2000, eller også har win 2000 problemer
med dem.
Kan denne scanner bruges i win 2000?

/Kristian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-03-01 13:58

Kristian Karstoft Hansen skrev...
> Jeg har et spørgsmål ang. scanneren.
>
> Mange scannere har problemer i win 2000, eller også har win 2000
problemer
> med dem.
> Kan denne scanner bruges i win 2000?

Bruger selv Win98, men W2000 skulle jo være
100% usb understøttet?
Mener ihvertfald at der er W2000 drivere med...
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Allan Ploug

Dato : 28-03-01 14:38

Jeg takker ydmygt for svarene! Har lige været ned at hente den sidste de
havde - og den fungerer ganske fint! Et hit til prisen, vil jeg sige....

Mht. OS, kan jeg sige, at jeg kun har prøvet den under ME...

/AP

Fra : BJ

Dato : 28-03-01 19:21

Er der nogen, der har prøvet dybdeskarpheden - tegner den nogenlunde skarpt
på emner der er hævet 10 - 20 mm over glaspladen.
(-- bare for at vide det til næste gang de har den )
BJ

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 28-03-01 21:16

"BJ" <bentjorgensen#@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skarpt
> på emner der er hævet 10 - 20 mm over glaspladen.
> (-- bare for at vide det til næste gang de har den )

hej bj -
jeg hentede en scanner d.d. i aldi på roskildevej på frederiksberg, nu
ved jeg ikke hvor du bor henne eller om du er interesseret.
Men jeg hentede den kl. 11 og der havde de en 10-12 tilbage.
I Hjørring hvor jeg købte deres 900 MHz pIII maskine sidste november
var de så flinke at de lovede at få en fra den nærliggende aldi hvis
de skulle have
udsolgt selv.
Håber det måske hjælper.
Hilsen,
Ingeborg
(jeg har ikke prøvet scanneren endnu - det er til min mand, jeg skulle
jo _endelig_ have
HP 6300C til 3000,- sidste forår. Så kan jeg jo sammenligne og
"ærgres" - nej jeg er
glad for HP - men mon den er 2500,- bedre?

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 30-03-01 20:59

Selvfølgelig er en HP6300C bedre end en Aldi scanner til 500kr. Men om
den så er de 2500kr. bedere er jo afh. af om man har brug for det
"ekstra". Men en ting er 100% sikkert, 6300'eren scanner meget
hurtigere end Aldis.

PS. Jeg ejer også en 6300C hvis man ikke kan læse det mellem linierne.
Men jeg mener nu det ovenstående er ret objektivt da jeg har haft
adskillige Lifetec scannere i hænderne.

Mvh. Brian

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 29-03-01 12:20

Hej BJ,
har også svaret i gruppen, jeg har i dag kl. 13 hentet en scanner på
roskildevej i kbh.
(i nærheden af domus vista) de havde 2 tilbage - hvis det har
interesse og du bor i området.
hilsen,
ingeborg