Tiscali lukker og slukker snart
Fra : Ole

Dato : 27-05-03 19:08

Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i advaret !

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-05-03 19:15

"Ole" <holtesletmig@ofir.dk> writes:

>Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i advaret !

Dokumentation?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Juul

Dato : 27-05-03 19:17

Ole wrote:
> Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i
> advaret !

Øhh, tror du ikke bare deres mailserver er nede, jeg kan ikke hente post på
den lige i øjeblikket?

Jesper Juul

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-05-03 20:02

Hej Ole, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Tiscali har slukket deres webmail

Ja, interesserede kan jo frit tage en kigger:
<http://www.tiscali.dk/help/status.php>

Den softwarefejl o.a. på noget nyt udstyr, som har drillet periodisk
gennem cirka en uge, vil de til livs. Det er da en God Ting (TM).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-05-03 20:42

Ole wrote:
> Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i
> advaret !

Fungerer fint her... har du iøvrigt kigget på deres driftstatus-side, inden
du drager forhastede konklusioner?
Bussen kom for sent her til morgen - HT lukker inden måneden er omme - bare
så du ved det!

--
Jacob

If you go parachuting, and your parachute doesn't open, and you friends
are all watching you fall, I think a funny gag would be to pretend you
were swimming.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-05-03 05:45

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> If you go parachuting, and your parachute doesn't open, and you friends
> are all watching you fall, I think a funny gag would be to pretend you

HT *er* lukket!!

Se http://www.ht.dk

Jesper
---
De højest observerede danske personnummerplader
http://www.nicolette.dk/nummerplader/

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 28-05-03 15:15

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> [...]
inden
> du drager forhastede konklusioner?
> Bussen kom for sent her til morgen - HT lukker inden måneden er omme -

LOL... Nu begynder det snart at regne og blæse noget mere....... Der er
orkan og storm-varsel på vej, inden måneden er omme... Bare så i er advaret

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-05-03 21:30

Hej

"Ole" <holtesletmig@ofir.dk> wrote:

>Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i advaret !

Javel så, så er det måske derfor de netop nu køret TV reklamer, samt en
række andre markedsføringstiltag ? - Det er måske for at få brugt de
sidste skillinger nu inden Cybercity overtager dem ?

Næh, mon ikke snarede det skyldes denne her info som Morten udsendte
tidligere idag:

Sagsnr : 1621 Status: Åben
Starttid: Ukendt Sluttid: 27-05-2003 12:00
(Forventet)
Berørt : Kunder der benytter Webmail.

Tiscalis webmail er pt. ikke tilgængelige.

Vores teknikere har fokus på problematiken, og vi forventer det løst her
til formiddag.

Vi beklager de gener det måtte giver vores kunder.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Morten Kjær Nielsen, Teknik - Tiscali A/S

--
M.v.h. Ole®

Fra : John

Dato : 30-05-03 22:27

"Ole" <holtesletmig@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bb09pc$pdc$1@sunsite.dk...
> Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i advaret !

Jeg skal snart på toilet, så er i advaret !

;)

---
Denne mail er scannet for virus og er virusfri.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-06-03 21:01

Ole skrev Tirsdag den 27. maj 2003 20:07 i dk.edb.internet.udbydere:

> Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i
> advaret !

Jorden bliver ramt af en Astroide, en af de rimelige store, den
forventes at ramme i Atlanterhavet, og give bølger på ovre hundere
metter, nu er du advaret, også selovom den først kommer i konfilkt med
jorden i år 2880,,,

Ivar Madsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-06-03 18:23

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forventes at ramme i Atlanterhavet, og give bølger på ovre hundere
> metter, nu er du advaret, også selovom den først kommer i konfilkt med

Hvordan kan folk sætte børn i verden?!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-06-03 18:31

Jesper Nielsen skrev Mandag den 2. juni 2003 19:22 i
dk.edb.internet.udbydere:

> Hvordan kan folk sætte børn i verden?!

Start med at spørge dine forældre,,,

Ivar Madsen

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-06-03 17:55

Ole wrote:

> Tiscali har slukket deres webmail - de lukker inden 1. juli - så er i advaret !

Bare de gjorde...

/Claus

Fra : Per Thrane

Dato : 09-06-03 16:09

> Bare de gjorde...

Ja god ide at lukke hele biksen. Jeg har prøvet at sende dem anbefalede
breve for at melde mig helt og holdent af, men det virker lige så godt som
at føre en samtale med min kat, så hvis de gik neden om og hjem i morgen,
var jeg da ude over det problem. Bare de dog ville lukke webmailen, så har
jeg et problem mindre!!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-06-03 16:29

Hej Per Thrane, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Bare de dog ville lukke webmailen, så har jeg et problem mindre!

Forudsat det er <http://www.tiscali.dk/webmail/>, du taler om, forstår
jeg ikke, hvad du mener med det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Per Thrane

Dato : 10-06-03 05:43

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Forudsat det er <http://www.tiscali.dk/webmail/>, du taler om, forstår
> jeg ikke, hvad du mener med det.

Kære Rudi,

Jeg er død træt af Tiscali som ikke engang vil respektere at jeg sender dem
en opsigelse anbefalet og beder dem nedlægge alle min aktiviteter.

Hvis deres webmail lukker vil jeg være glad, for så slipper jeg for den del
af deres service. For min skyld kunne de lukke hele biksen.

Jeg forsøger stadig at få Tiscali til at lukke mine konti og fortæller gerne
om det her, hvis det har din interesse.

Vil du se lidt korrespondance mellem mig og Tiscali?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-03 08:56

Per Thrane skrev:

>Hvis deres webmail lukker vil jeg være glad, for så slipper jeg for den del
>af deres service. For min skyld kunne de lukke hele biksen.

Hvis du har opsagt dit abonnement behørigt, kan du bare fjerne
alle dine henvisninger til dine gamle mailadresser og
hjemmesider. Så må det være Tiscalis eget problem at rydde op.

--
Bertel

Fra : Per Thrane

Dato : 10-06-03 09:51

> Hvis du har opsagt dit abonnement behørigt, kan du bare fjerne
> alle dine henvisninger til dine gamle mailadresser og
> hjemmesider. Så må det være Tiscalis eget problem at rydde op.

Tak for dit gode råd Bertel, men! Tiscali har sendt mig en regning med 1½
års tilbagevirkende kraft og strækken sig 1 år frem for noget jeg vidste
ikke jeg havde og i 2 måneder har de nu kikket på sagen for at afgøre om jeg
skal betale. Hvis jeg spørger til sagen har det samme effekt som at tale med
min kat om sagen. Jeg vil gerne betale hvad jeg skylder, helt ok, men de må
resepektere at jeg nu siger totalt fra.

Jeg vil slettes af deres fakturasystem og kan derfor ikke acceptere dit
udmærkede forslag. Guder må vide hvad de finder på af narrestreger næste
gang. Er det for meget at forlange? Og mener du ikke jeg kan forlange at
blive slettet eller få en hjemmeside nedlagt total?

OK, her er en sag mere. Tiscali sender mig en rykker på 50 for mobil, plus
50,27 i rykkergebyr og renter, ialt 100,27 for penge de hævder ikke er
modtaget via dankortbetaling på nettet. Jeg kan se på min konto at pengene
er betalt og jeg henvender mig til Tiscali med et bank referancenummer for
betalingen. Det vil de ikke nøjes med og forlanger en kvittering fra min
bank som skal faxes eller fremsendes. Jeg nægter og henviser til at det må
være nok med et referancenummer, og at jeg vil have dækket omkostningerne
ved at fremskaffe yderligere dokumentation til dem, og at vi ses i
fogedretten. Pludselig er det OK med et referance nummer. Dette er sket 3
gange.

Hos Tiscali opfører deres fakturasystem sig mærkeligt og de kan ikke finde
ud af at behandle deres kunder hæderligt.

Regards Per

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-06-03 15:31

> Jeg er død træt af Tiscali som ikke engang vil respektere at jeg
> sender dem en opsigelse anbefalet og beder dem nedlægge alle min
> aktiviteter.

Nu ved jeg ikke, hvad du har gjort, da jeg ikke har noget med Tiscali
at gøre udover at være kunde.

Men de har ikke diverse produkter for "Niels Nielsen" opført under
"Niels Nielsen". Har han fx en 1049-konto, et webhotel og en ADSL-
opkobling, har de disse opført under disses respektive tre kundenumre.

I praksis kan man derfor ikke blot skrive, at man gerne vil have
nedlagt alle ens aktiviteter. Det er nødvendigt at skrive hvilke (og
gerne hver for sig, så diverse afdelinger kan få hvert deres produkt
til nedlæggelse) samt de respektive kundenumre.

Om det er der, kæden er hoppet af, ved jeg ikke.

> Hvis deres webmail lukker vil jeg være glad, for så slipper jeg
> for den del af deres service.

Hvis du ikke har noget hos dem, har du da heller ikke noget at bruge
den til.

Hvis du har noget hos dem, som du forsøger at slippe af med, skal du
netop _ikke_ anvende produktets tilhørende servicer. Det bringer blot
kaos i processen.

Dermed naturligvis ikke sagt at problemerne er selvforskyldte. Det kan
magelig være dem, der helt eller delvis (og i så fald delvis dig selv)
har kludder i noget.

Der har angiveligt været adskillige, som uforskyldt har været offer for
kludder hos dem. Men der har angiveligt også været nogle, der selv har
skabt problemerne.

Derfor ville jeg blot give et par vink (udover Bertels glimrende råd)
og ikke pr. automatik sige, hvem der har kludret.

PS: Det er ikke nogen god ide at krydsposte uden sætte opfølgning til
en enkelt af grupperne. (Tag det ikke ilde op).

XFUT dk.edb.internet.udbydere

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Per Thrane

Dato : 10-06-03 17:06

Hej Rudi,

Du er åbenbart en af dem der holder meget af Tiscali. Det har jeg også gjort
engang. Mit gamle kundenummer er under 200 da jeg fik min konto engang i
februar 1996, da jeg købte noget ZyXEL udstyr hos dem til et BBS og de
forærede mig internetforbindelsen. Jeg har været en glad og loyal kunde
engang.

Nu skal jeg prøvet at bukke det i neon. Jeg har selvfølgelig opgivet mit nye
ekstemt mærkelige og umuligt at huske kundenummer til Tiscali og fortalt at
de skal lukke alle aktiviteter på det kundenummer. Det må være nok, at jeg
fortæller dem dette i klart sprog.

At jeg gerne vil betale hvad jeg skylder dem kan jeg bevise idet jeg trofast
i over et år sendte dem 100 kroner frivilligt hver måned i den periode hvor
de ikke kunne finde ud af at sende deres kunder en regning for deres
netsurfer abo. Kan du huske det? Netsurfer var det fedeste noget selskab
fandt på for at giver kunder billig og overskuelig Internet. Godt gået
Worldoneline.

Hør nu her Rudi, JEg har fået regninger med rykker 3 gange fra Tiscali og
jeg kunne hver gang bevise at regningen var betalt. Første gang var jeg dum
nok til at betale og krævede mine penge igen. Prøv at gætte om jeg fik det!

Fra min stue her på Fyns Land ser det ud til at ham Berlusconi eller Mafiaen
fra Verona har overtaget firmaet og nu indriver penge med revolvermetoder på
et meget løst grundlag. Jeg vil bare ud, væk og slettes fra Tiscalis system.
Jeg betaler gerne hvad jeg skylder - selvfølgelig - det har jeg allerede
bevist tidligere, men de må respektere, at jeg vil slettes fra deres system.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-06-03 19:54

Hej Per Thrane, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Du er åbenbart en af dem der holder meget af Tiscali.

Det afhænger helt af, hvad der menes med "Tiscali". I mine indlæg
her i tråden har jeg blot forsøgt at være neutral og prøve at give
eventuelle tip (brugbare eller ej).

Hvad angår "Tiscali" og mine sympatier og antipatier har jeg ikke
lagt skjul på, at der er kommet de underligste dekreter fra Cagliari
(Sardinien), siden de i foråret 2002 reelt begyndte at blande sig.
At der så også er kommet et par positive ting med i købet, har jeg
da også givet udtryk for i ny og næ.

Hvad angår Tiscali Danmark har jeg rigtig meget tilovers for en halv
snes (næsten alle mere eller mindre teknisk prægede) ansatte. Ikke
blot er de dygtige og yderst lydhøre, men de gør ikke mindst deres
for at få kunderne til at føle en personlig tilknytning og ikke blot
"anonym kunde hos en anonym ISP".

Jeg har en ADSL-opkobling der siden sidste fredag i juni 2001 (af
specielle grunde varer det lange tider, inden jeg glemmer den dato)
bortset fra et par bøvs eller tre af 1-10 minutters varighed har
været klippestabil til og nu.

Det er ikke ringe.

Og hvad jeg har af diverse servicer samt et webhotel kører fint.

Der kunne nævnes flere positive ting, men hvad angår de negative er
disse ikke "kun" nævnte besynderlige Cagliaridekreter. Dele af
skiftende lokale ledelser har da mere en én gang fået mig til at
ryste uforstående på hovedet.

Blandt det værste er formentlig det meget omtalte regnskabskludder,
der især dukkede op fra NytSystems indkøring (foråret 2002). Skønt
det så vidt jeg kan skønne omsider for næsten alle forlængst er
begyndt er køre fint, er der helt sikkert en pæn spandfuld (selv en
promille - for at tage et fiktivt udsnit - er mange brugere), der er
kommet i klemme.

Efter mit helt private ræsonnement synes det som om, at hvis man
hører til de få uheldige, der både er lavet fejl hos og fejlen ikke
forsvinder i første omgang, har den det tilsyneladende med at fise
rundt i en lukket cirkel.

Sidst har jeg givet udtryk for det i
<http://news.trc.dk/?article=%3CXns9383B408389A5RudiStegen@dknews.tiscali.dk%3E&server=dknews.tiscali.dk>
(intern gruppe hvorfor jeg hér bruger Peters fine dims).

Og hvis jeg skulle blive fanget i systemet, ville jeg afgjort også
blive meget vred og især frustreret.

> [...]
> til Tiscali og fortalt at de skal lukke alle aktiviteter på det
> kundenummer. Det må være nok, at jeg fortæller dem dette i klart

Rigeligt. (Og ja, de nye kundenumre skal man dæleme have liggende i
en tekstfil, da de ikke just er nemme at huske. Slet ikke for én der
skal have et system for at huske sin fircifrede Dankortkode - gæt
hvem .

> [...]
> måned i den periode hvor de ikke kunne finde ud af at sende deres
> kunder en regning for deres netsurfer abo. Kan du huske det?

Bingo! Som antydet er min parathedsviden næsten nul, hvorfor jeg
ikke har genkendt dig før nu.

Og ja, der var _meget_ længe en forfærdelig kludder i det
regnskabssystem, der stod for (i hvert fald visse)
surferabonnementer.

En del er tilsyneladende havnet i ovennævnte lukkede cirkel, hvor
fra få undslipper levende.

Men har du sendt opsigelser med relevante kundenumre og din
underskrift etc., betalt dit og ellers har de nødvendige
kvitteringer hos dig, ser jeg (som Bertel) ingen grund til at
reagere på flere henvendelser.

Dette måske dog lige forudsat, at du evt. på en eller anden måde har
nævnt, du hermed ikke længere orker at give dem samme kopier og
oplysninger igen, da de forlængst har modtaget dem (evt. flere
gange..?)

> Fra min stue her på Fyns Land ser det ud til at ham Berlusconi
> eller Mafiaen fra Verona

Cagliari

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Per Thrane

Dato : 11-06-03 11:01

Svar på indlæg fra "Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> han skrev
noget i en meddelelse news:Xns9396D49EEA0E2RudiStegen@dknews.tiscali.dk...

Kære Rudi

Tak for et godt indlæg med mange nyttige oplysninger. Jeg lærte noget af
det. Jeg vidste bare det med Mafiaen et eller andet sted

Din forklaring på problemerne finder jeg meget venlig overfor Tiscali. Måske
er problemet med regninger større end du antyder. Jeg mener Tiscali af
ombudsmanden og TS er udråbt til at være den udbyder der volder deres kunder
de største problemer. Kik her på usenet hvor mange der brokker sig over
Tiscalis metoder og mærkelige regninger.

Jeg undrer mig over, de i Tiscali vil opføre sig, som de gør overfor deres
kunder. Det virker meget kortsigtet, fordi det skader firmaet på lang sigt.
Man opfører sig ikke overfor kunder, som de gør, hvis det ikke er led i
kortsigtet strategi. Lad mig gætte hvad det kan være. Altså jeg gætter kun.
Husk nu det. Tiscali har planer om at lukke eller sælge firmaet hurtigst
muligt. Hvis det ikke kan lykkes for dem at sælge, blive de nødt til at
presse alt ud af firmaet som de kan, og derfor, som led i en kortsigtet
strategi, presser de gamle kunder til det yderest, gerne med lidt
uhærderlige midler, for der skal nok falde nogle skillinger af. Derefter
lukker de. Historien med chefen Nina Brink fra Holland i Worldonline-tiden,
hvor hun solgte sine aktier nogle dage inden de faldt, og det efter hun
havde solgt aktier til medarbejderne i stor stil (mod bedre vidende og måske
var det hendes egne aktier hun solgte til medarbejderne) tyder på, at de i
forvejen havde en underlig moral i ledelsen.

Det med de gode medarbejdere i Tiscali er rigtigt. Jeg genkender nogen af
dem fra dengang på Fido, og har stor respekt for deres arbejde. Jeg undre
mig over at de kan have det godt i det firma?

RS> Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
I gamle dage på Fidonet og andre af de private netværk kunne du måske nok
dressere folk, men HER på Usenet

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-06-03 00:48

> [...]

> bedre vidende og måske var det hendes egne aktier hun solgte til
> medarbejderne) tyder på, at de i forvejen havde en underlig moral

Tiscali og World Online har intet med hinanden at gøre, udover at
førstnævnte overtog bl.a. sidstnævnte (formentlig for en lire).
Der er ingen overlapning i ledelser, og der er en verden til forskel på
deres økonomiske adfærd.

World Online kørte på efterdønningerne af "Ny Økonomi", hvor der selv i
slutningen fandtes økonomer og investorer, der stadig troede på
vanviddet om, at it-træer voksede ind i himlen.
(Tænk på sammenslutningen af AOL og Time/Warner, hvor det reelt var
AOL, der sad i førersædet, skønt deres faktiske værdier var peanuts
sammenlignet med Time/Warner. Et eksempel blandt talrige under "Ny
Økonomi").

Der blev smidt enorme summer ud til næsten hvad som helst, og jo mere
ukoordineret jo bedre. Filialen her i landet kunne stort set kun påvise
et plus: At de bankede et fornemt netværk (ikke mindst ADSL) op, men
resten af af investeringerne var stort set til mere eller mindre
esoteriske og ikke mindst lokale projekter.
Underskuddet voksede selvfølgelig uhæmmet, og hvert World Online-land
havde deres helt hjemmelavede systemer og løsninger. Tilsyneladende
interesserede ingen sig for noget som helst udover lige at se en masse
it poppe op.

Efter Tiscalis reelle overtagelse [1] vendte skuden nærmest 180 grader.
En overordnet helhedsstruktur blev indført, herunder eneste virkelig
store (dvs. dyre) investering i form af ens systemer i alle
Tiscalilande (som jeg har kaldt "NytSystem", formelt kaldes det UNIT).

Diverse lokale høvdinge kan heller ikke længere bare smide penge ud
til, hvad de nu finder interessant - end ikke indenfor fællessystemets
rammer da bundlinjen skal skifte farve.
Ting der gør endda meget ondt (massefyringerne sidste sommer og især
lidt senere i efteråret) gennemføres alligevel af netop økonomiske
grunde.

(At der så næsten nødvendigvis sker meget uheldige ting undervejs, når
den slags er topstyret, er en anden sag. Fx fik de i mine øjne her i
landet skåret lidt for dybt og især de forkerte steder, ligesom visse
af ændringerne - der intet har med økonomi at gøre - ikke burde være
sket. Men det er formentlig den med ikke at kunne lave omelet uden at
baldre et par æg).

Men overordnet har det lige fra starten været ret tydelig, at Tiscali
(dvs. Tiscali S.p.A) faktisk vil drive en televirksomhed.
Det modsatte blev stadig mere åbenlyst mht. World Online.

[1] Der gik jo lidt fra de opkøbte diverse ISP'er og til de begyndte at
ændre på hele molevitten. Formentlig fordi de først skulle lægge en
helhedsstrategi.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Per Thrane

Dato : 14-06-03 09:01

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Rudi

Jeg kikke lidt på nettet og Worldonline blev ikke solgt for en lire, men for
5.1 milliarder pund.

Worldonlines direktør Nina Brink fik så mange hug og trusler at hun
indviljede i at tilbagebetale det meste af hendes fortjeneste for ikke at
blive hægt op på indsiterhandel. Nina Brink blev i firmaet efter hendes
stundt. Det kan godt være at hun rent juridisk slap for videre tiltale, men
det ændre ikke på at hun opførte sig mistænkeligt uhærderligt og ikke troede
på det firma hun var ansat i.

Alle firmaer kører på efterdønningerne af ny økonomi, det er ikke noget
særligt for Mafiaen i Tiscali. Der er mange firmaer som er mere fornuftige i
forholdet til kunderne end Tiscali på den baggrund. Tiscali udmærker sig ved
at være den som har den mest aggressive og tvivlsomme kurs overfor deres
kunder.

Om de har nye eller gamle systemer og har ændret kursen 180 grader i forhold
til det ene eller det andet, så spørger jeg i dag, om det har været til min
fordel, når de sender mig regninger inkl. rykker på noget jeg allerede har
betalt?

Men helt klart; jeg deler dit synspunkt om at de har prioriteret og skåret
forkert. Må kunderne straffe dem...

---
Regards, Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-03 09:16

Per Thrane skrev:

>Worldonlines direktør Nina Brink fik så mange hug og trusler at hun
>indviljede i at tilbagebetale det meste af hendes fortjeneste for ikke at
>blive hægt op på indsiterhandel.

Hvem betalte hun de penge til?

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-06-03 15:59

On Sat, 14 Jun 2003 10:16:07 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Hvem betalte hun de penge til?

Det er en meget lang historie, det med Nina Brink Dragenfleisch, og
den er vel knap slut endnu i Holland, hvor jeg mener at retsagerne
kører endnu.

Penge blev tilbagebetalt til de folk der følte sig snydt, og flere
til.

Eksempelvis havde en del medarbejdere i World Online (Globalt (f.eks.
mig)) købt aktier forud for børs introduktionen, hvor "alt" derefter
gik galt. Disse aktier blev af firmaet tilbagekøbt, uden tab for de
enkelt medarbejdere, selv skattetabet blev kompenseret.

Men alt dette er egentlig forhold mellem de enkelte aktionærer og de
tidligere ejere, og knap så kunde relevant.

--
Morten!

Fra : TBC

Dato : 11-08-03 20:21

On Sat, 14 Jun 2003 10:00:57 +0200, "Per Thrane" <pert@jubiimail.dk>
wrote:

>Men helt klart; jeg deler dit synspunkt om at de har prioriteret og skåret
>forkert. Må kunderne straffe dem...

Tja, de skar forkert da de satte min 512/512 op fra 495,- til 530, og
senere til 585 samtidig med at man pludseligt kunne få 2048/512 til
350 kr (eller 650 med storforbrug) fra konkurrenten.

Jeg var ellers meget tilfreds med mit Tiscali produkt, det kørte
udmærket, og jeg har aldrig haft problemer med betaling eller
opsigelse eller andet administrativt.

TBC

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 11-08-03 21:55

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg var ellers meget tilfreds med mit Tiscali produkt, det kørte
> udmærket, og jeg har aldrig haft problemer med betaling eller

Har du nogensinde prøvet at opsige dit abonnement?

Fra : TBC

Dato : 12-08-03 02:30

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> skåret

> Har du nogensinde prøvet at opsige dit abonnement?

Ja, jævnfør hvad jeg egentligt skrev: "Jeg *var* ellers meget tilfreds med
mit Tiscali produkt" & "jeg har aldrig haft problemer med betaling eller
opsigelse eller andet administrativt."

- Jeg sidder idag med et dejligt billigt 2Mbit bredbånd@home fra Telia, som
jeg er overmåde tilfreds med. Mit Tiscali abbonement *er* opsagt og jeg har
fået mine for meget betalte penge i forbindelse med forudbetalig ind i
opsigelsesperioden tilbage fra Tiscali. Hvis Telia en dag lukker deres ADSL
ville kun prisen afholde mig fra at gå tilbage til Tiscali. Jeg ville
sikkert vælge webspeed, hvis pingen er i orden (eller Sonofon hvis jeg kan
få det), men jeg ville, hvis det var ADSL det skulle gælde, vælge Tiscali
eller Cybercity fremfor andre grundet at jeg så kunne slippe af med
fastnettelefonabbonementet. I sin tid valgte jeg Tiscali pga deres dengang
bedre pris, for at spare fastnettelefonen, og for ikke at medvirke til
monopol agtige tilstande på markedet

De eneste problemer jeg nogensinde har haft i forbindelse med mine ADSL
løsninger var at TDC underligt nok "ikke havde ledigt kobber" (!?!) til min
lejlighed ved oprettelse at Tiscali produktet, men det løste sig ved at jeg
oprettede en TDC fastnettelefon (hvilket jeg måtte betale 950 kr for Grr!),
som jeg så øjeblikeligt overdragede til Tiscali's ADSL service. Senere da
jeg skulle skifte til Telia's ADSL kunne TDC pludseligt slet ikke finde
noget kobber til min lejlighed overhovedet, men dette løste jeg ved at få
EN-nummeret oplyst af Tiscali så Telia kunne overtage kobberet.

- Jeg har altså ingen grund til at være utilfreds med Tiscali, de eneste der
har punket mig har været TDC, og afligevel ville jeg som markedet er nu
sikkert vælge webspeed hvis Telia stoppede deres ADSL idet jeg alligevel har
tvunget kabelTV i lejligheden (via ejerforening), selv om jeg fortrinsvist
bruger egen parabol.

TBC

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 12-08-03 16:33

> [...]
har
> tvunget kabelTV i lejligheden (via ejerforening), selv om jeg fortrinsvist

Så må du være undtagelsen, der bekræfter reglen

http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=113023