Hvilket bundkort skal jeg have??
Fra : Emil J

Dato : 27-05-03 19:01

hvilket bund kort skal jeg have vis jeg skal have den her CPU:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598148
og den skal have AGPx8
og skal ikke kunnnes over glockes

Fra : Stoffer

Dato : 27-05-03 22:34

"Emil J" <bent@*fjern-dette*tvhus.dk> wrote in message
> hvilket bund kort skal jeg have vis jeg skal have den her CPU:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598148
> og den skal have AGPx8
> og skal ikke kunnnes over glockes

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598174
Tag den istedet !

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264798007
Det skulle være et udemærket bundkort.

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 10:27

Enig. Og markedst bedste bundkort imho til den:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-d875pbzlk.html

Søg selv på anmeldelser - sygt som det kort rykker.

Fra : Stoffer

Dato : 28-05-03 14:52

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
> Enig. Og markedst bedste bundkort imho til den:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-d875pbzlk.html

> Søg selv på anmeldelser - sygt som det kort rykker.

Måske, men det er jo bare saftevand

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 16:54

?

Fra : Stoffer

Dato : 28-05-03 20:53

> ?

Det var bare et forsøg på at være sjov..
"Bonanza" er også navnet på noget saftevand

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 20:59

> Det var bare et forsøg på at være sjov..
> "Bonanza" er også navnet på noget saftevand

hehehe ok - kender ikke den drik ;)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-03 17:01

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
> Enig. Og markedst bedste bundkort imho til den:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-d875pbzlk.html

Er det ikke et rimeligt kompakt bundkort? Der er da fx ikke engang plads til
en zalman GPU passiskøler, grundet den store chipset cooler?

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 19:45

> [...]
til
> en zalman GPU passiskøler, grundet den store chipset cooler?

Ingen anelse - jeg kan kun sige - det er i en klasse for sig. Og jeg har
selvbygget i små 9 år.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-03 20:09

> Ingen anelse - jeg kan kun sige - det er i en klasse for sig. Og jeg har
> selvbygget i små 9 år.

Jeg har nu også lige siddet og studeret det lidt.... Ser jo meget godt ud..
Kan du ikke lige finde nogle gode test af det, har du nogle links?

Det er i hvertfald noget for sig selv, der ikke er unødig spild af fx et
dårligt lyd og cga hardware op kortet... Der er jo efterhånden ingen
budnkort uden onboard lydkort

Kan dette Intel bundkort med stor fordel bruges til at overklokke CPU, ram
og AGP`voltage?

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 20:23

> Kan dette Intel bundkort med stor fordel bruges til at overklokke CPU, ram
> og AGP`voltage?

Netop for at OC'e skal du nok gå efter alle andre end Intels - jeg valgte
111% stabilitet - men se links en mas:

http://www.intel.com/design/motherbd/bz/bz_articles.htm

Det ONDESTE kort!
( http://www.fogh.com/files/875.gif )

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-03 21:19

> Netop for at OC'e skal du nok gå efter alle andre end Intels - jeg valgte
> 111% stabilitet - men se links en mas:
>
> http://www.intel.com/design/motherbd/bz/bz_articles.htm

Okay, havde dog også været inde på den side, men havde ikke lige opfattet at
det var testsider... Men nu har de jo nok sorteret i dem?

> Det ONDESTE kort!
> ( http://www.fogh.com/files/875.gif )

OKay hurtig Ram hastighed... Hvilke ram er det? og hvordan er de sat op?

Jeg tror med mit gamle system at jeg ligger på omkring 700MB/s

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-03 21:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Okay, havde dog også været inde på den side, men havde ikke lige opfattet
at
> det var testsider... Men nu har de jo nok sorteret i dem?

Prøv fx lige at se disse grafer.... Man kan sku da snyde folkt godt og
grundigt.....
http://www.bit-tech.net/review/208/6

man kan da ikke starte en sådan graf, uden at lave stiblede linier, så man
kan se man ikke starter på nul...

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 21:27

> [...]
> http://www.bit-tech.net/review/208/6
>
> man kan da ikke starte en sådan graf, uden at lave stiblede linier, så man

Nej, det er meget misvisende.

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 21:26

> OKay hurtig Ram hastighed... Hvilke ram er det? og hvordan er de sat op?
Dual DDR400.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-03 21:34

> Dual DDR400.

Men hvad er det for nogle ram? og er de sat til CAS2,5 2,0 eller hvordan..
Jeg ved ikke helt hvad det er.. Men noget med svartid på ram?

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 21:37

> Men hvad er det for nogle ram? og er de sat til CAS2,5 2,0 eller hvordan..
Corsair XMS3200C2.

> Jeg ved ikke helt hvad det er.. Men noget med svartid på ram?

Jo lavere jo bedre, men forskellen skulle være marginal hvis du ikke OC'er

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 29-05-03 00:16

Mener du helt seriøst at du vil giver 1.000,- kr. for at gå fra 2,8 til 3,0
Ghz ?

Hvis du skal lave dig en ny maskine, så vil du da få større glæde af pengene
på at sætte en Raptor ind som systemdisk.

Og så vil jeg da også lægge et godt ord ind for Intel bundkort. De
overclocker godt nok ikke (så godt) men hold da k*** hvor er de stabile. Og
selvfølgelig skal du da købe med 800 Mhz FSB.
P4'eren blev trods alt født med RDRAM fordi den trives med hurtig RAM.

Og så vil jeg da også lige gentage min anbefaling af at bruge de sidste
penge på noget hurtig disk i stedet for CPU.
Et sted jeg oplever lidt ventetid, er når jeg laver "følg med" i Outlook, og
jeg har det seneste stykke tid prøvet at overvåge min maskine lidt, og det
er uhyre sjældent at CPU'en er 100%, men ofte oplever jeg lang kø på disken
og en 100% "busy" disk.

Rune