TELE 2 liniekvalitet / ping
Fra : Christian Lanng

Dato : 27-05-03 17:58

Hejsa

Jeg står for at skifte fra Tiscali til Tele2, og ville høre om der var nogen
i gruppen der har erfaringer med ping/liniekvalitet hos Tele2 jeg bruger
primært mine linie til spil og derfor er en god ping at foretrække, noget
som Tiscali ganske enkelt ikke kan levere (pinger stadigt dagligt over 100
på min 1mbit/512) og Tiscali kan ikke løse problemet.

Mvh

Christian

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-05-03 05:21

> [...]
> som Tiscali ganske enkelt ikke kan levere (pinger stadigt dagligt over 100
> på min 1mbit/512) og Tiscali kan ikke løse problemet.

Jeg har ikke personlige erfaringer, men:
Tele2 ejer også Uni2, som efter min mening rangerer meget højt på min liste
over foretrukne udbydere (kun overgået af Webpartner) til kommerciel brug.
De har simpelthen et kanon netværk og styr på tingene. Tele2ADSL kører jo
nok på det samme netværk, så jeg vil mene, at der ikke er nogen stor risiko
ved at vælge deres løsning. Det er også den opfattelse, som de par stykker
af mine venner som bruger en af deres løsninger har.

Mht. Tiscali:
Hvilken central er du koblet op på?
Jeg kobler op på Nørrebro central, som du selv med 1024/512, og har en god
ping (jeg spiller ikke selv):

Pinging wdc.colo.hotisp.net [213.150.41.206] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 213.150.41.206:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 90ms, Average = 14ms

Hvilket jeg bestemt ikke vil klage over.
Generelt er det min opfattelse, at Tiscali teknisk set hører til blandt de
bedste, men at de har nogle hængepartier rent administrativt (kundeservice,
support, regnskab osv..)

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-05-03 05:23

> Generelt er det min opfattelse, at Tiscali teknisk set hører til blandt de
> bedste

Skal lige sige, at jeg kun har erfaringer med Tiscali på ADSL området samt
med dial-up for 3-4 år siden. Jeg kender intet til hosting eller andre
produkter.

--
Mvh. Jesper

Fra : Christian Lanng

Dato : 28-05-03 11:13

Jeg sidder på Aalborg Øst centralen, jeg har også det indtryk at Tiscali
normalt er teknisk kompetente, men nu er jeg i over et år blevet spist af
med forklaringer om hvorfor min ping er over 100 eller at det ikke er
unormalt eller at man kan ikke forvente lavere med en ADSL løsning hvilket
jeg er uenig i. Det skal dog siges at problemet er periodisk i den forstand
at det kun opstår om aftenen eller andre tidspunkter når nettet er
spidsbelastet. Men stadigvæk er det dagligt.

Men jeg vil stadigt sige at Tiscali er et seriøst alternativ til TDC som jeg
ALDRIG skifter til, de er billige, de har fået styr på deres support, og
mange andre skriver at de har en god liniekvalitet, sikkert bare mig der er
uheldig.

-Christian

Fra : Nic

Dato : 28-05-03 14:28

> [...]
> at det kun opstår om aftenen eller andre tidspunkter når nettet er
> spidsbelastet. Men stadigvæk er det dagligt.
Men tydeligt hvad problemet er. Hvor mange supportsager har du oprettet?
Du har ikke kazaa kørende vel?

> [...]
> ALDRIG skifter til, de er billige, de har fået styr på deres support, og
> mange andre skriver at de har en god liniekvalitet, sikkert bare mig der
Jeg er 100% enig efter 3 år hos Tiscali ADSL.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-05-03 16:21

"Christian Lanng" <z3rum@ofir.dk> writes:

> [...]
> med forklaringer om hvorfor min ping er over 100 eller at det ikke er
> unormalt eller at man kan ikke forvente lavere med en ADSL løsning hvilket

Jeg har set noget lignende hos en af mine tidligere kunder, som har
ADSL hos Tiscali. Når jeg ser den slags i Cybercitys net (det sker en
sjælden gang), så er det normalt efterfulgt af en udmelding deres
drift-liste om at der har været tekniske problemer.

Jeg mener generelt godt at man kan forvente at latency i udbyderens
eget net er beskeden (altså ikke 100 ms internt i udbyderens net i
Danmark), og det er også hvad jeg oplever hos både Cybercity, TDC og
Webpartner, som jeg selv har førstehåndserfaring med.

> Det skal dog siges at problemet er periodisk i den forstand
> at det kun opstår om aftenen eller andre tidspunkter når nettet er
> spidsbelastet. Men stadigvæk er det dagligt.

Ja, det er også hvad jeg oplevede på føromtalte ADSL-forbindelse fra
Tiscali. Det er ret ufedt at arbejde på en maskine i enden af sådan en
over SSH når det sker

--
Jacob - www.bunk.cc
Flattery will get you everywhere.

Fra : Christian Lanng

Dato : 28-05-03 16:57

> Ja, det er også hvad jeg oplevede på føromtalte ADSL-forbindelse fra
> Tiscali. Det er ret ufedt at arbejde på en maskine i enden af sådan en
> over SSH når det sker

Så skal du prøve at se hvad der sker når du spiller counterstrike. Ping 100
= død.