Bedste løsning til mini-netværk med delt i~
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-05-03 16:34

Jeg bor i en andelsforening med delt internetforbindelse. Der er et lille
stik i væggen, som er forbundet itl min computer.
Nu har vi købt en computer mere, og vil også gerne have den på nettet -
hvordan gøres det lettest og billigst?
Der er 1 netværkskort i hver computer.

Har jeg fat i det rigtige, hvis jeg køber den billigste switch jeg kan
finde, forbinder den til stikket i væggen, og forbinder begge computere til
switch'en?
Eller vil det skabe problemer af nogen art?
Jeg skal vel iøvrigt have en ekstra IP-adresse... det kan
systemadministratoren et par etager længere nede vel godt klare? :)
Netværk er som i kan læse ikke lige det jeg gør det mest i - der er alt for
mange forkortelser til mit ordforråd... ;)

--
Jacob

If you go parachuting, and your parachute doesn't open, and you friends are
all watching you fall, I think a funny gag would be to pretend you were
swimming.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-05-03 16:48

Jacob Skaaning wrote:
> [...]
> switch'en?
> Eller vil det skabe problemer af nogen art?

Det er løsningen, men da du ikke fortæller hvordan jeres net
administreres, er det lidt svært at sige om dit problem vil blive løst
fuldstændigt.

> Jeg skal vel iøvrigt have en ekstra IP-adresse... det kan
> systemadministratoren et par etager længere nede vel godt klare? :)

Måske... spørg ham. Der kan f.eks. være lokale politikker, der ikke
muligtgør en ekstra IP.

> Netværk er som i kan læse ikke lige det jeg gør det mest i - der er alt for
> mange forkortelser til mit ordforråd... ;)

Forkortelserne er ikke farlige; de er bare genveje

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-05-03 18:15

Steen Suder, privat wrote:

> Det er løsningen, men da du ikke fortæller hvordan jeres net
> administreres, er det lidt svært at sige om dit problem vil blive løst
> fuldstændigt.

Det administreres af et par andre andelsbolighavere. Flinke fyre. Så hvis
der ikke umiddelbart er noget hardware-mæssig restriktion, er det vel slet
ikke noget problem?

:)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-05-03 19:21

Jacob Skaaning wrote:
> [...]

<KLIP>

> Det administreres af et par andre andelsbolighavere. Flinke fyre. Så hvis
> der ikke umiddelbart er noget hardware-mæssig restriktion, er det vel slet
> ikke noget problem?

Det skal du jo ikke spørge mig om Men nej; det er det sikkert ikke.

<KLIP>