gnome 2.2 under debian
Fra : andy

Dato : 27-05-03 16:20

hej NG
jeg har lige instaleret gnome 2.2 men når jeg logger ind i xserver
kommer der kund en grå baugrund. hvordan får jeg ikoner og bileder på
skrivebordet. og menyer jeg kand med musen klikke og holde museknappen
nede med meget besvær starte et program men hvordan gør jeg som da jeg
kørte gnome 2.2 under redhat? jeg er redt ny i debian.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 27-05-03 16:32

andy wrote:
> [...]
> nede med meget besvær starte et program men hvordan gør jeg som da jeg
> kørte gnome 2.2 under redhat? jeg er redt ny i debian.

Det er velbeskrevet i www.debianguiden.dk:

apt-get install gnome-control-center gtk-engines-pixmap

Hilsen Claus

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 27-05-03 16:34

Ups, jeg havde overset at du kører gnome 2.2

Fra : andy

Dato : 27-05-03 17:03

Claus Christian Larsen wrote:
> Claus Christian Larsen wrote:
>

> Ups, jeg havde overset at du kører gnome 2.2

og jeg har lavet filen ~/.xsession hvor der står
#!/bin/sh
gnome-session

men det gik også galt
der kom dog et baugrundsbillede. men ikke et panel og der kom en del
fejl meldinger.