DIY - IR port til PC - Hjælp.....
Fra : :-.Brian.-:

Dato : 27-05-03 13:02

Hejsa NG

Jeg har netop fået mig en telefon med ir muligheder(Nokia 6610). Og fluks
var jeg jo på jagt efter en IR port til min pc.........Men..... Damn de er
dyre sådan nogle............
Og så var det jo at jeg tænkte at sådan en må man da selv kunne lave. Enten
til seriel eller USB.
Så er der nogen derude der har nogle links eller andre gode forslag modtages
de MEGET gerne..........

Mvh
Brian

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 27-05-03 13:07

Du kan få en ret billig her: www.cellshoppen.dk (199) eller til 249 her
www.midtdata.dk
Det er den samme model, jeg bruger den til min egen 6610 og den virker fint.
Mvh.
Christian

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 27-05-03 14:28

":-.Brian.-:" <Brian.slot@stofanet.remove.dk> skriver:
>Så er der nogen derude der har nogle links eller andre gode forslag
>modtages
>de MEGET gerne..........

Mener at Brinck Elektronik har netop sådan et sæt. Det har de i hvert fald
haft.

Har dog ikke selv erfaringer med det, da jeg har et fint Asus iPanel Delux
med indbygget IrDA, som fungerer glimrende

Se evt. på http://www.brinck.dk/

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : sfa

Dato : 27-05-03 15:01

Hej Kasper
Jeg har også et Asus iPanel Deluxe hvor alt fungerer undtagen IrDA - hvordan
har du fået IrDA til at køre ?
Jeg er ret sikker på at det er monteret rigtigt i mit ASUS A7V333-Raid ATX
MB - så måske mangler jeg en driver - hvad bruger du ?
:) Steen :)

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 27-05-03 14:30

":-.Brian.-:" <Brian.slot@stofanet.remove.dk> skriver:
>Så er der nogen derude der har nogle links eller andre gode forslag
>modtages
>de MEGET gerne..........

Fandt lige det direkte link:

http://www.brinck.dk/byggesaet/br924.asp

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Christian Mygind

Dato : 27-05-03 15:20

Kasper Hyllested wrote:

> Fandt lige det direkte link:
> http://www.brinck.dk/byggesaet/br924.asp

....der siger MODTAGER.
Det sæt er til at lave en modtager så du kan remotestyre f.eks. Winamp.
Du får ikke megen kommunikation den anden vej.

/Chr

Fra : EH-Fniller

Dato : 27-05-03 14:57

:-.Brian.-: wrote:
> [...]
> til seriel eller USB.
> Så er der nogen derude der har nogle links eller andre gode forslag modtages

Og hvis du vil have den lagt som intern kan dette link bruges:
http://www.infraredport.com/

EH

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 27-05-03 17:06

"Christian Mygind" <mygind@fjernc.dk> writes:
>...der siger MODTAGER.
>Det sæt er til at lave en modtager så du kan remotestyre f.eks. Winamp.
>Du får ikke megen kommunikation den anden vej.

Sorry - det havde jeg lige overset

Men jeg er ret sikker på, at jeg hos Brinck har set et komplet byggesæt
til en meget rimelig penge, men som kræver en god portion lodde-evner mv.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 27-05-03 17:07

"sfa" <sfa@nns.as> writes:
> [...]
>Jeg er ret sikker på at det er monteret rigtigt i mit ASUS A7V333-Raid ATX
>MB - så måske mangler jeg en driver - hvad bruger du ?

Har også haft problemer med at få det til at fungere, men det var noget
med IRQ'er og et kabel, der skulle sidde rigtigt. Og så skal det aktiveres
i BIOS'en.

Drivers? Der virker dem, som Windows XP selv installerer hos mig.

Mange hilsner

Kasper Hyllested