Fylde kalender ud med links
Fra : Lars Wiberg

Dato : 27-05-03 11:53

Hej,

Jeg arbejder på en kalender der skal udfyldes med links ud fra en sql
query. Jeg har fået den til at returnere den første dag i query'en,
men de efterfølgende kommer ikke med.

Hvad gør jeg galt?

I må lige sige til hvis I skal bruge mere kode.

Jeg går ud fra jeg enten skal have sat en tæller på eller måske en
while mere?

/* */

function getDateLink($day, $month, $year) {

$query = mysql_query("select id, dayofmonth(from_unixtime(dato)) as
day, month(from_unixtime(dato)) as maaned, year(from_unixtime(dato))
as aar, dato as datostamp from journal where year(from_unixtime(dato))
= '$year' and month(from_unixtime(dato)) = '$month'");

$queryl = mysql_num_rows($query);

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
if ($day == $row["day"]) {
return "?a=j&id={$row["id"]}";
} else {
return "";
} // if

} // while

} // function

/* */

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Kim Emax

Dato : 27-05-03 13:08

Lars Wiberg wrote:

> Jeg går ud fra jeg enten skal have sat en tæller på eller måske en
> while mere?

Jeg ville nok bruge en order by og derefter gemme dagen og sammenligne på
den:

while(osv) {
if($DAY != $row[day]) {
$DAY = $row[day];
# her starter du så på en ny dag, f.eks. med </TR><TR>
}
# henter data og laver links
}

Så sparer du nogle kald til databasen

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Lars Wiberg

Dato : 28-05-03 12:44

On Tue, 27 May 2003 14:08:27 +0200, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

> [...]
> if($DAY != $row[day]) {
> $DAY = $row[day];
> # her starter du så på en ny dag, f.eks. med </TR><TR>

Jeg har fået det løst med:

[...]

= '$year' and month(from_unixtime(dato)) = '$month' and
dayofmonth(from_unixtime(dato)) = '$day'");

$queryl = mysql_num_rows($query);

if ($queryl > 0) {
$row = mysql_fetch_array($query);
return "?a=j&id={$row["id"]}";
} else {
return "";
}
}

Fra : Kim Emax

Dato : 28-05-03 15:45

Lars Wiberg wrote:

> [...]
> = '$year' and month(from_unixtime(dato)) = '$month' and
> dayofmonth(from_unixtime(dato)) = '$day'");

Så kalder du funktioen inden i en anden whileløkke fra en SQL forspørgsel,
ik? Så viser du en måned, laver du 28-31 kald ekstra til databasen, korrekt?

Fra : Lars Wiberg

Dato : 28-05-03 23:46

On Wed, 28 May 2003 16:44:49 +0200, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

> Så kalder du funktioen inden i en anden whileløkke fra en SQL forspørgsel,
> ik? Så viser du en måned, laver du 28-31 kald ekstra til databasen, korrekt?

Slet ikke. Funktionen ligger i en klasse. Der foretages kun et enkelt
opslag i databasen.

OO er en lækker ting.