Montering af ny CPU.
Fra : Torben

Dato : 27-05-03 11:10

Hej NG.
Jeg har lige bestilt følgende:

GlacialTech Igloo 462 AMD Silent Breeze
AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+ (2000MHz)
Silvergrease Thermal pasta

Det vil jeg så monter på mit Soltek SL-75KAV.
Vil der være nogle problemer i dét?
Det sidder i øjeblikket en T-Bird 1.4 på, med en larmende køler.

Det eneste problem er at jeg aldrig har prøvet at udskifte CPU før.
Findes der en guide for _dummies_ som jeg kan følge?
Jeg vil nødig futte den nye CPU af, eller ødelægge Soltek'et.

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben
Remove / Fjern "-remove-this" to reply

---

Fra : P Nissen

Dato : 27-05-03 11:19

On Tue, 27 May 2003 12:09:31 +0200, "Torben"
<stoddah-remove-this@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Findes der en guide for _dummies_ som jeg kan følge?
>Jeg vil nødig futte den nye CPU af, eller ødelægge Soltek'et.

Hej

Jeg har lige monteret samme CPU og der var en monterings
vejledning med i pakken den lå i. OK, det var godtnok en
boxed version, så det kan jo være anderledes med tray versionen.

Men du finder en god guide på www.amd.com
Klik på "Ask AMD technical support"
Klik på "Processors"
Klik på " Socket A CPU/Heatsink Installation Video"

direkte link, hvis det virker.

Fra : Torben

Dato : 27-05-03 11:43

"P Nissen" <Per@nospam.here> wrote in message

> [...]
> Klik på "Ask AMD technical support"
> Klik på "Processors"
> Klik på " Socket A CPU/Heatsink Installation Video"

Hej,

Mange tak for det link.
Jeg ved nu hvordan man afmonter og monter en ny CPU.
Det var lige hvad jeg manglede.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-05-03 11:23

Torben wrote:
> [...]
> AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+ (2000MHz)
> Silvergrease Thermal pasta
>
> Det vil jeg så monter på mit Soltek SL-75KAV.

Det burder der ikke. bundkortet kan klare op til 2600+

> Det sidder i øjeblikket en T-Bird 1.4 på, med en larmende køler.
>
> Det eneste problem er at jeg aldrig har prøvet at udskifte CPU før.
> Findes der en guide for _dummies_ som jeg kan følge?

AMD har lavet en vejledning.
http://www.shg.dk/files/pdf/amd-vejledning.pdf
(ved godt linket er til shg, men jeg vidste den var der)

> Jeg vil nødig futte den nye CPU af, eller ødelægge Soltek'et.

Pas På!
kernen er meget skrøblig, så find evt en som har prøvet før.
CPU'en skal selv glide på plads på bundkortet. (i 2 hjørner
"mangler" der ben). Kølepastaen skal kun lige dække kernen.

De fleste (alle?) kølere har et indhak i den ene side, for at passe
til soklen, så husk at vende køleren rigtigt.
kan ses her:
http://www.glacialtech.com.tw/pdf/Silent%20Breeze462.pdf

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Torben

Dato : 27-05-03 11:46

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in message

> AMD har lavet en vejledning.
> http://www.shg.dk/files/pdf/amd-vejledning.pdf
> (ved godt linket er til shg, men jeg vidste den var der)

Tak skal du have, den er nu hentet.

> Pas På!
> kernen er meget skrøblig, så find evt en som har prøvet før.
> CPU'en skal selv glide på plads på bundkortet. (i 2 hjørner
> "mangler" der ben). Kølepastaen skal kun lige dække kernen.

Skal jeg kun putte pasta på CPU kernen?

Mange tak for dit indlæg.
Det er værdsat.

Forsat god solskins-dag :)

Fra : Devast8or, work

Dato : 27-05-03 12:13

"Torben" <stoddah-remove-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal jeg kun putte pasta på CPU kernen?

Ja, kun på kernen og kun i et meget tyndt lag. Du skal helst kunne læse
teksten på kernen igennem pastaen. Et kreditkort er udmærket til at påføre
pasta med.

Devast8or

Fra : Torben

Dato : 27-05-03 12:27

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Ja, kun på kernen og kun i et meget tyndt lag. Du skal helst kunne
> læse teksten på kernen igennem pastaen. Et kreditkort er udmærket til
> at påføre pasta med.

Ok, takker.

Nu må jeg bare vente på at posten kommer med mit hardware, inden for de
næsten par dage.

:)

Fra : Torben

Dato : 27-05-03 23:35