Undertrykt "startside" i Internetindstilli~
Fra : Bo Nielsen

Dato : 27-05-03 09:45

Jeg kører IE 6.0
Problem under "Internetindstillinger"
Et eller andet program/hjemmeside have lagt sin egen søgeside ind som
startside i min IE. Samtidig har den undertrykt adressefeltet samt de tre
knapper "Brug aktuel side" - "Brug standardside" - "Brug tom side", så jeg
ikke kan ændre noget.
I registreringsdatabasen under "start page" fandt jeg den aktuelle
startside, og her kunne jeg slette den indlagte startside ogt skrive min
egen sædvanlige startside.
Startsiden er nu rigtig, men adressefeltet og knapperne er stadig
undertrykte.
Hvad skyldes dette, og hvor kan jeg ændre det.

Bo

Fra : Madsen

Dato : 27-05-03 13:22

Bo Nielsen skrev:

> Hvad skyldes dette, og hvor kan jeg ændre det.

Hvilket styresystem er der tale om?

Madsen.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-05-03 09:48

> Hvilket styresystem er der tale om?

Sorry, det er Windows 98 SE

P.S. Jeg har hentet de forskellige opdateringer fra Microsoft Update
(Funktioner =>Windows Update)

Bo

Fra : Madsen

Dato : 28-05-03 12:40

Bo Nielsen skrev:

> Sorry, det er Windows 98 SE

Ok. Det første du bør gøre er at tjekke din PC for virus, men det
kan du læse mere om her: <http://support.microsoft.com/?kbid=320159>
På den side er der også en løsning til hvordan du får knapperne
aktive igen.

Start > Kør: Regedit
Find følgende nøgle: HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\
Internet Explorer\Control Panel.
Hvis der er en værdi ved navn 'ResetWebSettings' i den nøgle så slet
den. Slet også værdien 'HomePage' hvis den også findes i den nøgle.

Kontroller også følgende nøgler:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

HKEY_ LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

HKEY_USERS\Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

I alle disse nøgler skal 'Default_Page_URL' og 'Start Page' pege på
den startside du ønsker.

Madsen.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-06-03 08:36

Tak for hjælpen, Madsen

Jeg fandt et program der hedder "IE-Doctor", og her kan man fjerne alle
disse indgreb/ændringer som diverse hjemmesider kan lave på ens IE.

Bo

Fra : Peter Heide

Dato : 08-06-03 13:56

IE-Doctor klarede mit problem med en aggressiv hjemmeside.Så jeg siger tak
for hjælpen Bo.

Noget forbandet svineri med de dér portaler. Man kunne aldrig drømme om at
søge udfra
sådan en side.

peter