Dato i Kalvehave KB 1754, folio 15 ?
Fra : Jens N. Jensen

Dato : 25-05-03 19:04

I kalvehave KB folio 15 for år 1754 er en dåbstilførsel for Kirsten under
en dato,
som jeg kun vanskeligt kan læse/forstå.
Jeg tror der står "Fer. Wirid" men er ikke sikker.
Og hvis jeg læser rigtigt, hvilken dato er det?

Jeg har lagt et uddrag af kirkebogen op på http://www.jtnj.net og er
taknemmelig for enhver, der kan hjælpe mig at få fat i Kirstens dåbsdato.

Bedste hilsener
Jens N. Jensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 25-05-03 19:33

Jens N. Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har lagt et uddrag af kirkebogen op på http://www.jtnj.net og er
> taknemmelig for enhver, der kan hjælpe mig at få fat i Kirstens dåbsdato.

Feria = ugedag, Viridium = skærtorsdag

Venlig hilsen
Arne Nielsen

--
E-mail: arnen@post3.tele.dk
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 25-05-03 20:04

> On Sun, 25 May 2003 20:32:42 +0200, Arne Nielsen <arnen@post3.tele.dk>
> wrote:

> Feria = ugedag, Viridium = skærtorsdag

> Venlig hilsen
> Arne Nielsen

.... som i 1754 er den 11 April.

Jeg fandt den efter Arnes henvisning til skærstorsdag i DAGE under "Feria
quinta bona, magna, sancta, viridium"

Mange tak for hjælpen.

Bedste hilsener

Jens N. Jensen

Fra : Knud Olsen

Dato : 25-05-03 20:07

"Jens N. Jensen" <jensnj@t-online.de> skrev i en meddelelse
newsrpqps21ib3p42j@news.t-online.de...
> [...]
> som jeg kun vanskeligt kan læse/forstå.
> Jeg tror der står "Fer. Wirid" men er ikke sikker.
> Og hvis jeg læser rigtigt, hvilken dato er det?

Skærtorsdag d. 11. April 1754

mvh
Knud Olsen