Sessionsvariabler og javascript
Fra : Carsten Hansen

Dato : 16-01-01 10:52

Hey

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Jeg har en side med en formular. Denne formular henviser til en ASP
side med et valideringsscript. Alt afhængig af fejlen bliver der
genereret 2 sessionsvariabler. Den første indeholder feltnavnet og den
anden indeholder fejlmeddelelsen. Efter disse er oprettet bliver man
smidt tilbage til siden med formularen.
Hvordan får jeg, med et javascript, formular siden til at: sætte fokus
til feltet med fejlen jvf. sessionsvariable 1. og dernæst fyre en
alert af med indholdet fra sessionsvariabel 2?

på forhånd tak

Carsten

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 16-01-01 12:37

Carsten Hansen wrote:

> Hvordan får jeg, med et javascript, formular siden til at: sætte fokus
> til feltet med fejlen jvf. sessionsvariable 1. og dernæst fyre en
> alert af med indholdet fra sessionsvariabel 2?

Hvorfor skriver du ikke bare fejlmeddelelsen ud med almindelig tekst,
lige over det felt, hvor fejlen opstod? Som kan brugeren jo oven i købet
bruge din fejl til noget (at se hvor der skal rettes), istedet for bare
at blive generet af den.

var fejl_felt = session("fejl_felt")
var fejl_tekst = session("fejl_tekst")
if (fejl_felt != null) {
response.write("<script><!--\n")
response.write(" document.formnavn."+fejl_felt+".focus();\n")
response.write(" alert('Dette er er meget generende alert,")
response.write(" som ikke gør nogen egentlig nytte!!!\n\n")
response.write(fejl_tekst+"');\n")
response.write("//--></script>\n")
}

--
Lauritz

Fra : Carsten Hansen

Dato : 16-01-01 17:34

On Tue, 16 Jan 2001 12:36:39 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

Det vill jeg også gerne, men det kan ikke lade sig gøre p.t. pga af
side-opbygningen (ikke mit design), så jeg er nødt til at gøre det på
den måde!

Fra : Carsten Hansen

Dato : 17-01-01 15:03

On Tue, 16 Jan 2001 12:36:39 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

Mit script ser nu sådan her ud:

<script>
<!--
var fejl_felt = session("err")
var fejl_tekst = session("err2")
if (fejl_felt != null) {
response.write("<script><!--\n")
response.write(" document.ansog."+fejl_felt+".focus();\n")
response.write(" alert('"fejl_tekst+"');\n")
response.write("//--></script>\n")
}

//-->
</script>

Men der kommer explorer ud med en fejl:

error: strengkonstanten er uafsluttet!

Jeg har prøvet at flytte ""er og parenteser... intet ser ud som om det
virker? nogen gode forslag?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 17-01-01 15:12

Carsten Hansen wrote:

> On Tue, 16 Jan 2001 12:36:39 +0100, Lauritz Jensen
> <lauritz2@hotmail.com> wrote:
>
> Mit script ser nu sådan her ud:
[kode]
> Men der kommer explorer ud med en fejl:
> error: strengkonstanten er uafsluttet!

Der mangler i hvert fald et + i denne linie, inden fejl_tekst:

Fra : Carsten Hansen

Dato : 17-01-01 15:43

On Wed, 17 Jan 2001 15:12:25 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

response.write("//--></script>\n")
--------------------------^

Den kan ikke lide de to herrer der?! er der en kode man kan bruge i
stil med /n?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 17-01-01 15:54

Carsten Hansen wrote:

> [...]
>
> response.write("//--></script>\n")
> --------------------------^
>
> Den kan ikke lide de to herrer der?! er der en kode man kan bruge i

Jeg ser lige, du har jo lavet det clientside. Du kan da ikke få fat i
session variable clientside. Var det ikke serverside java-script du
ville have? Eller køre du vbscript serverside?

--
Lauritz

Fra : Carsten Hansen

Dato : 17-01-01 16:11

On Wed, 17 Jan 2001 15:54:04 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

Ja... scriptet kører client-side... serverside kører jeg vb-script...

Ender sgu nok med jeg må lave designet om, så det hele kan køre
server-side... suk...

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 17-01-01 16:39

Carsten Hansen wrote:

> [...]
>
> Ja... scriptet kører client-side... serverside kører jeg vb-script...
>
> Ender sgu nok med jeg må lave designet om, så det hele kan køre

Så havde jeg misforstået dig, vi prøver lige igen i en vb-script
version:

<%
Dim fejl_felt, fejl_tekst
fejl_felt = Session("fejl_felt")