| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Så kom XJ600'eren i hus ;o) Fra : Morten Juel | 
  Dato :  24-05-03 10:53 |  
  |  
 
            Yes baby
 Efter 600km's kørsel til jylland og tilbage igen, kom vi igår nat kl 3 hjem
 til næstved igen.. og traileren (en dobbelakslet kæmpe satan) indeholdte
 43rammer pilz og 13 kasser 1½liter coke   ) nååårhh ja og så min XJ600 fra
 88 en model 51J, den har fået 3 nye brmseskiver (har kørt 33km) 2 nye dæk
 (har kørt 33km), og er ellers ok pæn den har nogle skønhedsfejl hvis man går
 den rigtigt efter, men jeg skal nok tage nogle billeder, den starter som en
 mis og der er ikke en eneste lyd fra motoren der ikke skal være der ! Den
 skyder dog lidt på den ene cylinder, men den har stået over 2 år, så jeg
 regner med at det kun er et tændrør eller kaburatoren der lige skal renses.
 Det eneste den skal ha lavet er den ene forgaffel pakdåse, men jeg tror at
 der skal et nyt rør i, synes det ser ud som om den har nogle små bitte røde
 hunde, og det kan jo forklare at pakningen er død.
 Den mangler desuden sin plov, og blinklys.
 Den stod til 7000,- i dba (ja den er uden afgift) men måtte gi 7500,- for at
 få den jeg sprang lige 3 andre købere over   )) så jyder kan godt bestikkes
  
Så nu har jeg slægers dokument på at jeg har givet 7½K for den + jeg har
 annoncen fra dba med billede hvor den står til 7K, så nu har jeg lidt at
 slås med T&S om   )
 Nu skal jeg bare ha fundet et forgaffelben, og en plov kåbe, så skulle den
 være fit for fight   
Og så skal DR350'eren bare sælges i en fart så der er $$ til afgiften, så en
 eller anden køb lige min DR !!   )
 --
 Mvh
 Morten ---  http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ:   http://DR350.dk
Yamaha XJ600
 Golf II GTI 1.8Ti 8v ---  http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steffen Rasmussen (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steffen Rasmussen | 
  Dato :  24-05-03 11:13 |  
  |  
 
            hehehe
 Så er det ikke nu Bager skal komme med sine XJ historier eller ?   
"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
 news:banf50$ih9$1@sunsite.dk...
 >og så min XJ600 fra
 > 88 en model 51J, den har fået 3 nye brmseskiver (har kørt 33km) 2 nye dæk
 Men tillykke med dyret..   
Steffen
 som stadig med et stort smil husker nogle af de grusomme historier der blev
 nævnt hedengang søndag morgen i det Jyske..
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bjørn S (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjørn S | 
  Dato :  24-05-03 12:41 |  
  |   
            
"Morten Juel" skrev
 > Den mangler desuden sin plov, og blinklys.
 > Den stod til 7000,- i dba (ja den er uden afgift) men måtte gi 7500,- for
 at
 > få den jeg sprang lige 3 andre købere over   )) så jyder kan godt
 bestikkes
 >   
> Så nu har jeg slægers dokument på at jeg har givet 7½K for den + jeg har
 > annoncen fra dba med billede hvor den står til 7K, så nu har jeg lidt at
 > slås med T&S om   )
 > Nu skal jeg bare ha fundet et forgaffelben, og en plov kåbe, så skulle den
 > være fit for fight   
Til lykke med den !
 Hvad du har givet for den raver T&S en høblomst, det kan du ikke bruge til
 noget, "måske" med mindre du har købt den fra forhandler   
Find heller nogle billige indregistrerede modeller som referance når du skal
 forhandle pris med dem, det er det de bruger som udgangspunkt.
 Husk også at ikke gøre mere med modellen end at den lige kan synes, alt det
 andet du lægger i den med knofedt og løse plast-dele teller op i vurderingen
 !
 --
 /Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Juel (24-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  24-05-03 12:49 |  
  |  
 
            > Til lykke med den !
 Takker   
> Hvad du har givet for den raver T&S en høblomst, det kan du ikke bruge til
 > noget, "måske" med mindre du har købt den fra forhandler   
Nej jeg ved det, men mange bække små !!   
> Find heller nogle billige indregistrerede modeller som referance når du
 skal
 > forhandle pris med dem, det er det de bruger som udgangspunkt.
 Det gør jeg skam også oven i købet !   
> Husk også at ikke gøre mere med modellen end at den lige kan synes, alt
 det
 > andet du lægger i den med knofedt og løse plast-dele teller op i
 vurderingen
 > !
 I know, den pakdåse, bliver nok heller ikke skiftet    men lad os nu se !
 --
 Mvh
 Morten ---  http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ:   http://DR350.dk
Yamaha XJ600
 Golf II GTI 1.8Ti 8v ---  http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  25-05-03 00:23 |  
  |   
            
Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:banluh$431$1@sunsite.dk...
 > >
 > > Husk også at ikke gøre mere med modellen end at den lige kan synes, alt
 > > det andet du lægger i den med knofedt og løse plast-dele teller op i
 > > vurderingen !
 >
 > I know, den pakdåse, bliver nok heller ikke skiftet    men lad os nu se !
 Selvom at den skulle komme igenem syn med en utæt pakdåse, regner
 vurderingen ikke slige sliddele som "belastende" for den endelige afgift :-|
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Juel (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  25-05-03 10:17 |  
  |  
 
            > Selvom at den skulle komme igenem syn med en utæt pakdåse, regner
 > vurderingen ikke slige sliddele som "belastende" for den endelige afgift
 :-|
 Nej men rust på det ene gaffelrør må da regne for noget !
 --
 Mvh
 Morten ---  http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ:   http://DR350.dk
Yamaha XJ600
 Golf II GTI 1.8Ti 8v ---  http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  25-05-03 12:30 |  
  |   
            
Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:baq1e2$j6l$1@sunsite.dk...
 > > Selvom at den skulle komme igenem syn med en utæt pakdåse, regner
 > > vurderingen ikke slige sliddele som "belastende" for den endelige afgift
 > :-|
 >
 > Nej men rust på det ene gaffelrør må da regne for noget !
 Rust på teleskopet får du formodentligt ikke synet den med - Og hvis du gør,
 risikerer du af samme grund at T&S' skønsmand bebrejder dig for at have
 eftermonteret det dårligt udseende teleskop efter bilinspektionens
 godkendelse   
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Juel (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  25-05-03 16:18 |  
  |  
 
            > Rust på teleskopet får du formodentligt ikke synet den med - Og hvis du
 gør,
 > risikerer du af samme grund at T&S' skønsmand bebrejder dig for at have
 > eftermonteret det dårligt udseende teleskop efter bilinspektionens
 > godkendelse   
Hehe ja du har sikkert ret   )
 --
 Mvh
 Morten ---  http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ:   http://DR350.dk
Yamaha XJ600
 Golf II GTI 1.8Ti 8v ---  http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           J.C.Kløve (25-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  25-05-03 11:07 |  
  |  
 
            I tråden: banf50$ih9$1@sunsite.dk,
  Skrev Morten Juel :
 > Yes baby
 >
 [zax]
 > Nu skal jeg bare ha fundet et forgaffelben, og en plov kåbe, så
 > skulle den være fit for fight   
>
 Tillykke - så den godt i dba - overvejede at køben den og hugge den op
 til reservedele til min egen   
Men det er jo fint at den får lov at leve lidt endnu....
 mht. kåbeploven - SB-fiberdesign har noget der ligner, men en
 "original" har i hvertfald for mig været umulig at opdrive     (min
 var revnet og hullet, valgte i sin tid at reparere den se evt
 http://www.albertsmc.dk/  - service - plastic)
 Held og lykke med T&S, syn osv.
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 51J
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Tony Lorentzen (26-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tony Lorentzen | 
  Dato :  26-05-03 01:26 |  
  |  
 
            Morten Juel wrote:
 > Efter 600km's kørsel til jylland og tilbage igen, kom vi igår nat kl
 > 3 hjem til næstved igen.. og traileren (en dobbelakslet kæmpe satan)
 > indeholdte 43rammer pilz og 13 kasser 1½liter coke   ) nååårhh ja og
 > så min XJ600 fra 88 en model 51J
 Jamen teløk mæ'n!
 [snip]
 > Den mangler desuden sin plov, og blinklys.
 Ja blinklys koster jo ikke mange kroner at købe. Personligt synes jeg at
 ploven er grim...
 > Så nu har jeg slægers dokument på at jeg har givet 7½K for den + jeg
 > har annoncen fra dba med billede hvor den står til 7K, så nu har jeg
 > lidt at slås med T&S om   )
 God "fornøjelse"   
> Og så skal DR350'eren bare sælges i en fart så der er $$ til
 > afgiften, så en eller anden køb lige min DR !!   )
 Ja og min Divvy    Held og lykke med salget. Det er hårdt derude   
--
 Tony
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen
(XJ 600 S '01 til salg for 60.000 inden 1. juni)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (26-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  26-05-03 09:29 |  
  |   
            Hej Morten
 
 Tillykke med dyret. Jeg håber du får mere held med min, end jeg fik med min.
 
 Her er mine tips:
 
 Adskil straks bagsvinger og links og rens og smør lejer og bøsninger. De
 sætter sig hurtigt på en XJ 600
 Brug 20W40 eller 20W50 olie. Det er hvad den er opgivet til at køre på når
 temperaturen er over 10 grader.
 Kontroller laderegulatoren. Er den ødelagt, så køb en fra Schnabel. Jeg
 ødelage 2 originale og en fra Max før jeg købte en fra Schnabel.
 
 Har du nogen spørgsmål, så spørg. Jeg har prøvet det meste på sådan en. Der
 er 4dl olie fra fuld til olielampen lyser.
 
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           J.C.Kløve (26-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  26-05-03 12:11 |  
  |  
 
            I tråden: 0fkAa.23$R44.16@news.get2net.dk,
  Skrev Jens Jacob Bager Jensen :
 > Hej Morten
 >
 > Tillykke med dyret. Jeg håber du får mere held med min, end jeg
 > fik med min.
 >
 > Her er mine tips:
 >
 > Adskil straks bagsvinger og links og rens og smør lejer og
 > bøsninger. De sætter sig hurtigt på en XJ 600
 > Brug 20W40 eller 20W50 olie. Det er hvad den er opgivet til at
 > køre på når temperaturen er over 10 grader.
 > Kontroller laderegulatoren. Er den ødelagt, så køb en fra
 > Schnabel. Jeg ødelage 2 originale og en fra Max før jeg købte en
 > fra Schnabel.
 >
 > Har du nogen spørgsmål, så spørg. Jeg har prøvet det meste på
 > sådan en. Der er 4dl olie fra fuld til olielampen lyser.
 Glæder det alle os der har 51 J ?
 Så må du da gerne smutte forbi og vise hvordan med bagsvingeren (så
 kan jeg lige få kåben gjort færdig imens) *lol*
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 51J
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Jacob Bager Jen~ (26-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  26-05-03 12:43 |  
  |   
            > > Adskil straks bagsvinger og links og rens og smør lejer og
 > > bøsninger. De sætter sig hurtigt på en XJ 600
 
 > Glæder det alle os der har 51 J ?
 > Så må du da gerne smutte forbi og vise hvordan med bagsvingeren (så
 > kan jeg lige få kåben gjort færdig imens) *lol*
 
 Det kan du selv gøre. Det er ret nemt. Gør således:
 
 1: Løsen alle bolte før du begynder at blokke cykelen op, hvis du ikke har
 central støtteben. Den står meget mere stabilt på hjulene, så chancen for
 den vælter når du løsner nogle fastsiddende bolte er mindst nu.
 2: Blok cyklen op så baghjulet slipper jorden, eller sæt cyklen på central
 støttebenet.
 3: Pil baghjul, skærme, bagbremsekaliber, bagsvinger og affjedringslinks af.
 4: Rens delene i petroleum og tør alting godt af.
 5: Undersøg alle lejer, bøsninger, støvsegl og pakninger for slitage og
 defekter. Skift dele ud hvis det er nødvendigt.
 6: Plet mal indersiden af bagsvingeren med sølvgrå hammerite maling på de
 steder hvor der er stenslag.
 7: Fedt alle aksler, lejer og bøsninger i fedt. Ikke kobberfedt men
 kuglelejefedt eller optimalt set den sorte molydænfedt.
 8: Saml alting igen og hvis du har en momentnøgle, så spænd alt til det
 moment der er nævnt i din manual.
 9: Juster kæden kør og vær glad.
 10: efter 500km juster kæden igen og check at ingen af boltene har løsnet
 sig.
 
 Kobberfedt er til gevind der ikke må gro fast. Kobberet kan have en slibende
 effekt i lejer og bøsninger.
 Kuglelejefedt (litiumfedt) er til alle (hurtigt) bevægelige lejer og
 bøsninger.
 Molybdænfedt er sort og har en højere bæreevne end litium er til langsomt
 roterende lejer under stort tryk.
 
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             J.C.Kløve (26-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  26-05-03 15:03 |  
  |  
 
            I tråden: 95nAa.139$zF6.115@news.get2net.dk,
  Skrev Jens Jacob Bager Jensen :
 >>> Adskil straks bagsvinger og links og rens og smør lejer og
 >>> bøsninger. De sætter sig hurtigt på en XJ 600
 >
 >> Glæder det alle os der har 51 J ?
 >> Så må du da gerne smutte forbi og vise hvordan med bagsvingeren
 >> (så
 >> kan jeg lige få kåben gjort færdig imens) *lol*
 >
 > Det kan du selv gøre. Det er ret nemt. Gør således:
 >
 > 1: Løsen alle bolte før du begynder at blokke cykelen op, hvis du
 > ikke har central støtteben. Den står meget mere stabilt på
 > hjulene, så chancen for den vælter når du løsner nogle
 > fastsiddende bolte er mindst nu. 2: Blok cyklen op så baghjulet
 > slipper jorden, eller sæt cyklen på central støttebenet.
 > 3: Pil baghjul, skærme, bagbremsekaliber, bagsvinger og
 > affjedringslinks af. 4: Rens delene i petroleum og tør alting
 > godt af. 5: Undersøg alle lejer, bøsninger, støvsegl og pakninger
 > for slitage og defekter. Skift dele ud hvis det er nødvendigt.
 > 6: Plet mal indersiden af bagsvingeren med sølvgrå hammerite
 > maling på de steder hvor der er stenslag.
 > 7: Fedt alle aksler, lejer og bøsninger i fedt. Ikke kobberfedt
 > men kuglelejefedt eller optimalt set den sorte molydænfedt.
 > 8: Saml alting igen og hvis du har en momentnøgle, så spænd alt
 > til det moment der er nævnt i din manual.
 > 9: Juster kæden kør og vær glad.
 > 10: efter 500km juster kæden igen og check at ingen af boltene
 > har løsnet sig.
 >
 > Kobberfedt er til gevind der ikke må gro fast. Kobberet kan have
 > en slibende effekt i lejer og bøsninger.
 > Kuglelejefedt (litiumfedt) er til alle (hurtigt) bevægelige lejer
 > og bøsninger.
 > Molybdænfedt er sort og har en højere bæreevne end litium er til
 > langsomt roterende lejer under stort tryk.
 Mange tak - har Heynes bogen såå, men tak alligevel   
Jeg havde naturligvis foretrukket at du var kommet og vist det i
 praksis, *lol*
 så havde jeg ikke fået sorte fingre af det
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 51J
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der pt ikke har problemer med XJ'eren, men med 309'er medkassen, der
 har kastet en tandrems-stramerrulle, og nu venter jeg tolmodigt på en
 verksedsmanual der kan fortælle hvordan akslerne synkroniseres korrekt
 inden ny tandrem monteres :-?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Anders Majland \(Rep~ (27-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ | 
  Dato :  27-05-03 23:29 |  
  |   
            > Kuglelejefedt (litiumfedt) er til alle (hurtigt) bevægelige lejer og
 > bøsninger.
 
 Er den typisk gylden som rav ?
 
 /A - Der lige har skiftet "elastik" og den ny varioen kom færdig smurt
 med netop en "gylden" fedt.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Paulin (27-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  27-05-03 10:20 |  
  |   
            
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 > Kontroller laderegulatoren. Er den ødelagt, så køb en fra
 Schnabel.
 ....er det dét, vi andre skal gøre med vores Suzukier, før det går
 galt?
 ....min virker endnu...
 --
                Med venlig hilsen Hans
                 Suzuki 1100 E(Z) -82
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
  Ved direkte mail ændres "his" til "hans"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (27-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  27-05-03 10:30 |  
  |  
 
            In article <bavai2$jfc$1@sunsite.dk>, his@it.dk says...
 > ...er det dét, vi andre skal gøre med vores Suzukier, før det går
 > galt?
 > 
 > ...min virker endnu...
 > 
 Den originale regulator, på mange MC'er, fungerer på følgende måde:
 Generatoren lader batteriet op til ca. 14,5 volt.
 Når 14,5 volt nås, kortsluttes generatoren til stel (!) og den 
 overskydende effekt afsættes enten i selve statoren, eller i 
 regulatoren.
 Når akkumulatoren dropper under en forudbestemt spænding f.eks. 13,8 
 volt, fjerner regulatoren 'kortslutningen'.
 Sådan kører den op og ned hele tiden afhængig af forbruget. På nogle 
 modeller kobles den ene vikling på statoren fra via lyskontakten, så 
 man 'sparer' en del efekt afsat i statoren.
 Som man kan regne ud, bliver statoren varm, og på f.eks. Suzuki sidder 
 den i motorolien, som virker som kølemiddel.
 Schnabel's regulator kortslutter ikke; men kobler statoren ind og ud, 
 ved at afbryde forbindelsen til ensretteren. Dermed afsættes der ikke 
 nogen unødig varme, som forårsager havarier.
 Schnabel's regulator koster mindre end end stad. regulator+stator!
 
 -- 
 Brian/Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about  www.mc-portalen.com ?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Hans Paulin (28-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  28-05-03 02:02 |  
  |   
            
Hekto wrote:
 > In article <bavai2$jfc$1@sunsite.dk>, his@it.dk says...
 >> ...er det dét, vi andre skal gøre med vores Suzukier, før det
 går
 >> galt?
 >>
 >> ...min virker endnu...
 >>
 > Den originale regulator, på mange MC'er, fungerer på følgende
 måde:
 ....snip
 ....nå okay   
--
                Med venlig hilsen Hans
                 Suzuki 1100 E(Z) -82
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
  Ved direkte mail ændres "his" til "hans"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Hans Paulin (28-05-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  28-05-03 11:24 |  
  |   
            
Hans Paulin wrote:
 > Hekto wrote:
 >> In article <bavai2$jfc$1@sunsite.dk>, his@it.dk says...
 >>> ...er det dét, vi andre skal gøre med vores Suzukier, før det
 går
 >>> galt?
 >>>
 >>> ...min virker endnu...
 >>>
 >> Den originale regulator, på mange MC'er, fungerer på følgende
 måde:
 ....hvis man bestiller en regulator ved Schnabel, er den så lige
 til at "plugge in" - eller skal man ha den store
 ledvogtereksamen, hvor man selv skal til at lodde et stik på?
 --
                Med venlig hilsen Hans
                 Suzuki 1100 E(Z) -82
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
  Ved direkte mail ændres "his" til "hans"
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |