Mailliste
Fra : Jan Kristensen

Dato : 27-03-01 20:35

Hej

jeg har lavet til ASP, hvor man kan til/fra-melde sig ved at indsende sin
email, men jeg kan ikke slette emailen i databasen. Er der en eller to der
kan give mig et godt råd.

På forhånd tak

Jan Kristensen

<head>
<title>Mailliste</title>
</head>
<%

Select Case Request.Form("tm")

Case "t"

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("mailliste.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into mailliste (Email) values('" & Request.Form("email") &
"')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Case "m"

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("mailliste.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sletter record
strSQL = "Delete from mailliste where Email = values('" &
Request.Form("email") & "')"
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
End Select

%>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-03-01 21:03

"Jan Kristensen" <vang@image.dk> wrote in
<9T5w6.1507$94.377313@news010.worldonline.dk>:

>Hej
>
>jeg har lavet til ASP, hvor man kan til/fra-melde sig ved at indsende
>sin email, men jeg kan ikke slette emailen i databasen. Er der en eller
>to der kan give mig et godt råd.

[snip]

> [...]
>Conn.Open DSN
>
>' SQL sletter record
>strSQL = "Delete from mailliste where Email = values('" &

Har du prøvet at skrive din SQL ud - og hvilken fejl får du, når du afvikler
"CASE m" ?

Du kan også slette med følgende SQL:

sql="Delete from mailliste where Email ='" & Request("email") & "')"

--
Læs mit midtvejsprojekt om digitale signaturer på Smart Cards på
http://stocholm.dk/pmp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk