Svømning...
Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 09:27

Hvornår må man begynde at svømme med sin hund??

Ps. Så har min dejlige dreng fået et navn....Bosse

--
Hilsen
Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-03 11:40

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår må man begynde at svømme med sin hund??
>
> Ps. Så har min dejlige dreng fået et navn....Bosse
>
> --
> Hilsen
> Trine

Hvis han gerne vil, så er det bare at komme igang, evt start med at lade ham
soppe noget rundt, så du såvidt det er muligt gør ham glad for vand.

M.V.H.....Benny..

Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 12:38

Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
ham
> soppe noget rundt, så du såvidt det er muligt gør ham glad for vand.

Jamen jeg har skam ikke engang fået ham endnu *gg* Jeg får ham først på
næste torsdag (suk, der er altså laaang tid til )

Men er det ok selvom han kun er 8 uger?? skal han ikke være lidt ældre??

Mvh
Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-03 13:10

> [...]
> næste torsdag (suk, der er altså laaang tid til )
>
> Men er det ok selvom han kun er 8 uger?? skal han ikke være lidt ældre??

Hej Trine

Jo han skal da nok ikke prøve på at svømme på 2 meter vand, de første par
uger , men lad ham gerne soppe, hvis han selv vil, du kan give ham
chancen, og han kan bruge den, hvis han vil, når han ikke engang har slidt
første sæt batterier op endnu, så har du jo chancen for at forme ham sådan
som du gerne vil have ham, og lade ham nærme sig i det tempo der passer ham.
Men de næste 5 mdr bliver du jo ikke til at snakke med. Der er du jo bare en
lallende, fnisende, grinende plet på gulvtæppet - Held og lykke med
ham.

M.V.H.....Benny..

Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 21:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Men de næste 5 mdr bliver du jo ikke til at snakke med. Der er du jo bare
en
> lallende, fnisende, grinende plet på gulvtæppet

Hehe...det er jeg skam allerede

Hilsen
Trine

Fra : Kr Kristensen

Dato : 27-05-03 18:31

> Hvornår må man begynde at svømme med sin hund??
Når du syntes at vandet er varmt nok til at du vil hoppe i
Nå spøg til side kunne ikke lade være
Hvis du har en hund med vandpasion så lad den hoppe i så snart at den selv
vil ellers må du jo vente til du selv kan komme med
kristian

Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 21:25

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du har en hund med vandpasion så lad den hoppe i så snart at den selv
> vil ellers må du jo vente til du selv kan komme med

Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring....og iflg en fra doggerklubben er
det ok at svømme med ham fra han er
8 uger...men selvfølgelig lige vente til han er faldet til herhjemme først.

Jeg har fundet 2 steder hvor han kan svømme i bassin....jeg tror lige at jeg
selv springer over, jeg er ikke den store vandhund *gg*

Hilsen
Trine

Fra : Pia J

Dato : 27-05-03 20:03

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> wrote in message
> Hvornår må man begynde at svømme med sin hund??

Begge mine hunde har været bange for vand som helt små (Max prøvede stranden
første gang da han var 10-12 uger, Molly var vist 4 mdr.) Eller, i hvert
fald usikre på det der flydende noget som bevægede sig, og ville helst ikke
ud længere end til potedybde. Senere fik Max blod på tanden og elsker at
bade. Om det så er isvand. Han fik muligheden og til sidst turde han altså
og det var så det. Molly aber efter Max, så det er nemt nok. :)

Vi har aldrig prøvet bassin.

:Pia

Fra : Trine A.

Dato : 27-05-03 21:27

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse :)

> Vi har aldrig prøvet bassin.

Det er netop det jeg vil prøve med ham Det skulle efter sigende være
helt kanont....og så tror jeg at jeg vil tage min labbedreng med...for han
ELSKER vand

Hilsen
Trine