SKOD hos Telmore
Fra : Jack

Dato : 27-03-01 20:11

Hej alle!

Mange (ca. ½-delen) af de SMS-beskeder jeg sender igennem mit
Telmore-abonnement når tomme frem til modtageren. Mange andre har
tilsyneladende samme problem med Telmore (se www.mobildebat.dk) Telmore er
blevet gjort opmærksom på problemet, men gør tilsyneladende intet!

Nogen kan sige, at det er den service man kan forvente hos et
discountselskab, men alligevel er det sgu da for dårligt, at man betaler for
SMS-beskeder, der kommer tomme frem!

Mvh Jack

Fra : SpaceFrog

Dato : 27-03-01 21:21

"Jack" <jege@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen kan sige, at det er den service man kan forvente hos et
> discountselskab, men alligevel er det sgu da for dårligt, at man betaler

Jeg har aldrig selv oplevet problemet, men kan det evt. være fordi man vil
undgå aktivitetsrapporter, og starter sin besked med *1#
Det er tidligere i gruppen beskrevet at man netop på TDC's net vil opleve
problemer hvis dette er tilfældet.
--
///Mvh SpaceFrog
"Telling computer guys that they need to have permission to quote things is

Fra : Tholo

Dato : 29-03-01 22:54

"SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undgå aktivitetsrapporter, og starter sin besked med *1#
> Det er tidligere i gruppen beskrevet at man netop på TDC's net vil opleve

Har prøvet i en periode at gøre *1# og der har jeg selv oplevet at det sker,
men aldrig før hverken ved mine 7 år ved teledk eller mit snart halve år ved
telmore.
Kan vel også skyldes software i telefonen...

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : SpaceFrog

Dato : 30-03-01 23:15

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
ved
> telmore.
> Kan vel også skyldes software i telefonen...

Hvis det er et pludselig opstået problem, er det nok nærmere fordi TDC har
ændret deres system eller sådan noget.
--
///Mvh SpaceFrog
"Truth hurts. Maybe not as much as jumping on a bicycle with a seat missing,

Fra : Hauge

Dato : 27-03-01 20:29

Hejsa

> [...]
> tilsyneladende samme problem med Telmore (se www.mobildebat.dk) Telmore er
> blevet gjort opmærksom på problemet, men gør tilsyneladende intet!

Gør det noget da? Man får igen hvad man betaler for.

> Nogen kan sige, at det er den service man kan forvente hos et
> discountselskab, men alligevel er det sgu da for dårligt, at man betaler
for
> SMS-beskeder, der kommer tomme frem!

Nemli', vælg et rigtigt teleselskab, istedet for en flødeskummer..

Mvh Hauge

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-01 21:57

Hauge wrote:

> Gør det noget da? Man får igen hvad man betaler for.

Næh man gør ej. Man betaler for at en besked sendes til en modtager.
Modtageren modtager ingenting.

> Nemli', vælg et rigtigt teleselskab, istedet for en flødeskummer..

Hvad skulle det være i vejen med Telmores koncept?
Køber meget "taletid" hos TDC eller anden stor udbyder og sælger det
videre i mindre bider til forbrugerne.
Det er vel det samme som købmanden/kioskejeren gør med de varer han
har. Han køber stort ind hos en grossist/producent og sælger det
videre til forbrugeren i mindre portioner.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : RANielsen.

Dato : 27-03-01 21:27

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev:
> Gør det noget da? Man får igen hvad man betaler for.

1 ud af hver 30 SMS besked, jeg fik som Sonofon kunde var også tomme, så
det kan vel ikke være en fejl fra Telmore's side. Det er vel snare en
fejl i TeleDanmarks irriterende retur-besked-svar.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-03-01 08:13

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
> [...]
> for
>
> Nemli', vælg et rigtigt teleselskab, istedet for en flødeskummer..

Øhh flot hauge, hvad skal man vælge, tdc som er det samme net og teknik som
telmore.. prøv igen..

/F

Fra : Hauge

Dato : 28-03-01 14:58

Hejsa

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> wrote in message

> Øhh flot hauge, hvad skal man vælge, tdc som er det samme net og teknik
som
> telmore.. prøv igen..

Læs den øverste linie igen, og kommenter så indlægget igen.

Mvh Hauge

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-03-01 05:36

Hej Hauge

?? du mener åbenbart at alle andre end Telmore gør
noget ved problemerne ???

Vågn op Hauge

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : hi-tech

Dato : 31-03-01 17:45

lol!!!

Fra : Rasmus Bernth Jensen

Dato : 27-03-01 20:40

Jeg har problemer med at modtage dem der bliver sendt til mig. Enten for jeg
dem aldrig, ellers kommer de "kun" 5 timer forsinket

Fra : RANielsen.

Dato : 27-03-01 20:53

"Jack" <jege@e-mail.dk> skrev:
> Nogen kan sige, at det er den service man kan forvente hos et
> discountselskab, men alligevel er det sgu da for dårligt, at man
betaler for
> SMS-beskeder, der kommer tomme frem!

Jeg har lige fået mit Telmore SIM kort i dag, og det virker 100%.
Alle SMS'r kommer og når frem som de skal.

Telmore er ikke et Discountselskab, de spilder bare ikke vores penge på
time lange TV reklamer og flotte farve tryk i alle landets ugeaviser på
én og samme gang.

--
Rasmus.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-03-01 22:39

Hej...

"Jack" <jege@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>tilsyneladende samme problem med Telmore (se www.mobildebat.dk) Telmore er
>blevet gjort opmærksom på problemet, men gør tilsyneladende intet!

lyder lidt mystisk, i de sidste 16 dage har jeg dagligt sendt en 3 - 4
sms til nogle bekendte som er på ferie på Bali via mit Telmore abb. og
samtlige er kommet frem i løbet af ganske få sekunder ifølge den
kvittering jeg får tilbage. Og den modsatte vej fungerer det også
problemfrit.

Iøvrigt tror jeg ikke det problem kan ha' noget med Telmore at gøre !,
de benytter som bekendt TDC's net, og SMS system, og jeg er rimeligt
sikker på at TDC ikke sorteres om sms er til/fra Telmore abb. eller
andre som benytter deres net. Hvis der er et sådant problem må det
gælde alle, også TDC's egne kunder.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Christian Rishoej Je~

Dato : 28-03-01 08:32

On Tue, 27 Mar 2001, Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> samtlige er kommet frem i løbet af ganske få sekunder ifølge den
> kvittering jeg får tilbage. Og den modsatte vej fungerer det også

Hvem og hvad betaler man egentlig for en sms til Bali
(modtager/afsender) ??

\rishoej

--
Christian Rishøj
Fredrik Bajersvej 7, C1-206

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-03-01 12:46

Christian> Hvem og hvad betaler man egentlig for en sms til Bali
Christian> (modtager/afsender) ??

Nu ved jeg ikke lige til bali, men jeg har sms'et rimelig meget til
mine forældre på Grønland, og der betaler jeg standard SMS takst (0.4
kr hos telmore) modtageren kan *aldrig* komme til at betale for en
sms. Hvem der egentlig betale forskellen er et godt spørgsmål, men så
længe jeg ikke gør, så er jeg tilfreds

Blot for trådens skyld, så har jeg haft mit telmore i snart 2 uger, og
har ikke rigtig haft problemer, alle mine sms'er kommer hurtigt frem
til telefon numre her i landet, dog har jeg haft problemer til
Grønland, men det har vist sig at være Tele Greenlands GSM (sms)
software der har problemer...

Jeg syntes at Telmore har et kanon fedt koncept og fede priser.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-03-01 15:35

Thomas Rasmussen skrev:

>modtageren kan *aldrig* komme til at betale for en sms

Det er der nu snak om at teleselskaberne vil indføre, og det ses da
også i nogle andre lande.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Tholo

Dato : 30-03-01 22:49

> Det er der nu snak om at teleselskaberne vil indføre, og det ses da
> også i nogle andre lande.

Så vidt jeg husker var det vist hvis man abbonere på en sms service (
nyheder eller jokes og lign ) at man selv kunne komme til at betale for at
modtage dem..

Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-03-01 01:23

Tholo skrev:

>Så vidt jeg husker var det vist hvis man abbonere på en sms service (
>nyheder eller jokes og lign ) at man selv kunne komme til at betale for at
>modtage dem..

Det mener jeg ikke. Der har været noget snak om at man f.eks. skulle
betale for at modtage emails på sin telefon. Det er jo også mange
tusinder der er tale om hver eneste dag, ja time hvis ikke minut.
Teleselskaberne får ikke en krone får at sende disse beskeder til os,
og det overvejer de at lave om på!

Fra : PHK

Dato : 29-04-01 03:09

> [...]
> tusinder der er tale om hver eneste dag, ja time hvis ikke minut.
> Teleselskaberne får ikke en krone får at sende disse beskeder til os,

Så vil vi skam også forvente at modtage hver og en af dem og kun med få
sekunders forsinkelse.

Så hvis det indføres med de forhold der er for e-mails på nuværende
tidspunkt kan teleselskaberne nok forvente en hel del brok fra kundernes
side.

--
_
|_|