Så fik jeg mig en buk ...
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-05-03 00:13

En dejlig morgen i den lokale skov, sluttede med denne gaffelbuk, som jeg
selv synes er ganske køn.

Jeg så bukken, da jeg pürchede ud mod en stor lysning for at sidde på
anstand ... jeg havde en chance for at skyde til ham på ca. 70 meter, men da
det skulle foregå fritstående, valgte jeg at lade være (skydestokken havde
jeg selvfølgelig glemt). Jeg pürchede frem mod et træ for at få lidt anlæg.
Da jeg nåede træet, var mit skud blokeret af nedhængende grene fra et andet
træ ... så der måtte pürches noget mere ... umiddelbart inden jeg nåede
træet, glemte jeg i al min iver at holde øje med skovbunden, og trådte på en
tør gren, der knækkede med et smæld som garanteret har kunne høres 4
kirkesogne væk. Jeg turde dårligt nok kigge frem under træet for at se om
dyret var der endnu ... det var han! ...og i færd med at sikre ... vel
vidende om at nu skulle der handles hurtigt, førte jeg trådkorset op på
bladet og lod kuglen gå. Den lille kugle fra .222'eren traf bukken hvor jeg
sigtede, nemlig en anelse lavt på skulderbladet. Toppen af hjertet var skudt
væk og leveren temmelig lemlæstet. Bukken forendte inden for få sekunder og
blev på pletten. Der var i øvrigt gennemskud.

Det er sådanne oplevelser der minder én om hvorfor man går på jagt. Det er
min anden buk, og jeg havde præcis lige så voldsom feber som første gang,
skal jeg skynde mig at indrømme.

bukken kan ses her: (kameraet havde en lidt alternativ opfattelse af
dato'en)

www.kim.roeplukker.dk/pics/gaffelbuk.jpg
www.kim.roeplukker.dk/pics/gaffelbuk2.jpg
www.kim.roeplukker.dk/pics/gaffelbuk3.jpg

Knæk og Bræk til alle jer andre derude

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Odense

Dato : 27-05-03 11:34

Hej Kim
Tillykke med den fine buk. Det lyder som en spændende pürsh.
Har du et gæt på bukkens alder? Den ser ud til at være ude over sin første
ungdom.

MVH Per, Odense

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-05-03 14:24

Odense wrote:
> [...]
> Tillykke med den fine buk. Det lyder som en spændende pürsh.
> Har du et gæt på bukkens alder? Den ser ud til at være ude over sin

Mange tak ... jeg er godt nok ikke så stiv i at aldersbestemme bukke, da det
her er mit andet dyr, men et forsigtigt gæt kunne være ca. 2 år. Jeg tror
heller ikke på det er en årsbuk, men som sagt er jeg ikke sikker.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 27-05-03 22:43

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> første gang, skal jeg skynde mig at indrømme.
>
> bukken kan ses her: (kameraet havde en lidt alternativ opfattelse af

Flot buk. Tillykke.

Du tog ham med hjem inden du brækkede ham ?

Hvor lang tid gik der inden du gjorde det ?

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
bmt@poet.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-05-03 00:18

Bent Erik Thomsen wrote:

> Flot buk. Tillykke.

Mange tak

> Du tog ham med hjem inden du brækkede ham ?
>
> Hvor lang tid gik der inden du gjorde det ?

Der gik vel en lille times tid ... lidt længe, men de første billeder jeg
tog kiksede og jeg VILLE ha' ham foreviget. Jeg bor 10 min. kørsel fra hvor
jeg skød ham, så jeg gad ikke stå og brække ham i skovbunden, når det ikke
var decideret nødvendigt. Havde han været ramt i maven havde det dog været
en anden sag ... men han var godt nok oppustet inden jeg fik brækket
ham.

mvh
Kim Frederiksen