Ulæselige fonts efter skift af
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-05-03 22:22

Jeg benyttede søndagen til bl.a. at udskifte mit grafikkort (nvidia med
xfree-4.2 med Open Source-driverne) til matrox (samme xfree).

Desuden skiftede jeg en noname 17-tommersskærm ud med en Philips
15-tommers fladskærm.

I den forbindelse er visee websiders fonte blevet totalt ulæselige. Er
der nogen, der har en forklaring og/eller et løsningsforslag?

Jeg troede at fontene var bitmappede og uafhængige af hardware?

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-05-03 01:27

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> I den forbindelse er visee websiders fonte blevet totalt ulæselige. Er
> der nogen, der har en forklaring og/eller et løsningsforslag?

Hvilke skærmopløsninger kørte du før hhv. nu (herunder DPI)?

> Jeg troede at fontene var bitmappede og uafhængige af hardware?

Det burde de også være i de fleste tilfælde - men indstillinger kan
være forskellige (f. eks. de vha. DCC fundne DPI og opløsninger på
skærmen).

/Rasmus

Vampires are not visible in mirrors, which explains why they are often
backed over in parking lots.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-05-03 06:40

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Hvilke skærmopløsninger kørte du før hhv. nu (herunder DPI)?

Før 1024x768, det håber jeg også at jeg gjorde efter, men nu har jeg
midletidigt skiftet tilbage til det gamle set-up, jeg har desværre ikke
tid til at prøve alle 4 skærm - grafikkort kombinationer nu. Men jf.
nedenfor, ser det ud til at jeg kørte 75 dpi før.

> Det burde de også være i de fleste tilfælde - men indstillinger kan
> være forskellige (f. eks. de vha. DCC fundne DPI og opløsninger på
> skærmen).

Jeg har prøvet at fyre xdpyinfo af, jeg ved ikke om det siger nogen
noget:

root@lfs-vulkan> xdpyinfo
XFree86 version: 4.2.0
screen #0:
dimensions: 1024x768 pixels (347x260 millimeters)
resolution: 75x75 dots per inch
depths (7): 16, 1, 4, 8, 15, 24, 32

--
Lars Kongshøj