forfangenhed
Fra : Musen

Dato : 26-05-03 22:03

Er det ikke rigtigt at forfangenhed kommer af at hestene bliver lukket ud på
en fold med masser af græs, selvom de ikke er vant til det?
Grunden til at jeg spørger er, at der er en del her ude i nærheden, som har
heste der er inde i hele vinterhalvåret og overhovedet ikke kommer ud, og
pludselig en dag er det forår og så kommer de ud....hele døgnet. Altså ikke
noget med et lille stykke tid ad gangen eller noget, bare lige på og hårdt.
Et er at det er noget forbandet dyrplageri i mine øjne at de ikke kommer ud
om vinteren, men er det ikke også vanvittig farligt, bare sådan lige at
lukke dem ud?
Venlig hilsen Musen (som overvejer at melde det, men ikke er sikker på at
det er ulovligt)

Fra : Anet

Dato : 26-05-03 22:12

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> lukke dem ud?
> Venlig hilsen Musen (som overvejer at melde det, men ikke er sikker på at

Jeg tror ikke at det er ulovligt men jeg vil sige at det er dumhed og
uvidenhed. Du har så ganske ret i at det kan give forfangne heste. Der
advares eller hvert eneste forår fra dyrlægerne om at man skal passe på med
at lukke hestene ud for pludseligt så de får for meget græs.

hilsen

Annette

Fra : Pia J

Dato : 27-05-03 07:34

> Jeg tror ikke at det er ulovligt men jeg vil sige at det er dumhed og
> uvidenhed. Du har så ganske ret i at det kan give forfangne heste. Der

Eller et par kolik-kandidater.

:Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-03 07:28

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in message
> [...]

ud
> om vinteren, men er det ikke også vanvittig farligt, bare sådan lige at

Vores shetlandspony er blevet forfangen. Dette til trods for at han (sammen
med vores gamle travhoppe) har gået ude på græs hele vinteren, kun lukket
ind om natten.

Vores dyrlæge sagde at man har fundet ud af at det ikke kun er mængden af
frisk græs der er problemet.
Det er også et problem hvis vejret er for dårligt. Der dannes nogle stoffer
i de nye græs som er skadelige hvis det er overskyet eller regnvejr.
Det vil sige at tendens til forfangenhed er mest udtalt i gråvejr, mens høj
sol kan gøre at heste med tendens til forfangen ikke viser tegn på det.

Vores pony går nu i en banevogn, startede med at stå der i 14 dage uden at
komme ud. Nu kommer kan ud 2-3 timer hver dag, og fra weekenden kommer han
ud fast. Så må vi holde øje med ham.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 27-05-03 08:16

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>With C you can shoot yourself in the leg. With C++ you can reuse the bullet.

What about Perl then ???
(OT, Sorry wrong group)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-03 08:23

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message

> What about Perl then ???

Er det ikke mest script sprog lidt ala Java, bare ikke så object orienteret
?

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 27-05-03 13:43

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Er det ikke mest script sprog lidt ala Java, bare ikke så object orienteret

Jo, men man kan udmærket skyde sig selv i foden, ennda flere gange!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com