AspSmartUpload - permissions
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 26-05-03 21:02

Hej NG.

Jeg har installeret komponenten ASPSmartUpload på min server og
det ser ud som om jeg har fulgt den medfølgende instruktion godt
nok.

Jeg får imidlertid en fejlmeddelelse når jeg forsøger at teste
efter med et af de medfølgende samples.

Jeg får følgende fejl:

Server object error 'ASP 0178 : 80070005'

Server.CreateObject Access Error

/scripts/aspSmartUpload/Sample1.asp, line 15

The call to Server.CreateObject failed while checking
permissions. Access is denied to this object.

Nogen ideer til hvilke permissions, der skal være på drevet for
at man kan benytte denne komponent?

Med venlig hilsen
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 26-05-03 21:57

Jeg får følgende fejl:

> [...]
>
> /scripts/aspSmartUpload/Sample1.asp, line 15
>
> The call to Server.CreateObject failed while checking
> permissions. Access is denied to this object.

Fandt selv fejlen og vil da gerne dele min erfaring med andre der
skulle løbe ind i samme problem.
Jeg havde som sagt fulgt vejledningen, men der stod ikke noget om
permissions på selve dll'en man registrerer på serveren.

Denne skal også have ændret nogle security permissions, med
mindre man selvfølgelig har en anden opsætning end den jeg har.

Kort fortalt skal man højreklikke på dll'en og give "read &
execute" og "read" permissions til IUSR_Computername på denne dll
og det hele virker - for mig i hvert fald.