Kan udskrive fra database hvis post findes~
Fra : Frederik Østeraa

Dato : 26-05-03 21:00

Mit spørgsmål lyder: Kan man tjekke om en post findes i en database, og hvis
den gør, udskrive den?

Et eksempel her: http://www.ifskjoldsaeby.dk/holdene.asp?hold=Ynglinge_A
Der meldes selvfølgelig fejl når jeg prøver at udskrive en ass. træner der
ikke findes i databasen.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej :)

På forhånd tak,
Frederik Østeraa

Fra : Claus O

Dato : 26-05-03 21:25

"Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> wrote

> Mit spørgsmål lyder: Kan man tjekke om en post findes i en database, og hvis
> den gør, udskrive den?

<% if objRS("assistenten") <> "" Then %>
script
<% end if %>

Fra : Frederik Østeraa

Dato : 27-05-03 07:24

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> wrote

> <% if objRS("assistenten") <> "" Then %>
> script
> <% end if %>

Tak, men var nu ikke helt det jeg ledte efter.

Min kode ser sådan ud:
<--- SNIP --->
Set assTraener = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
assTraener.Open "SELECT * FROM traenere WHERE funktionalitet = 'Ass. Traener
for "& strHold &"' ORDER BY fornavn" ,database

While NOT assTraener.EOF

Response.Write "<a href=""mailto:"
Response.Write assTraener.Fields("mail")
Response.Write "@ifskjoldsaeby.dk"">"
Response.Write assTraener.Fields("fornavn")
Response.Write " "
Response.Write assTraener.Fields("efternavn")
Response.Write "</a>"
Response.Write "<br>"

assTraener.MoveNext 'Gå til næste punkt
Wend
<--- SNIP --->

Men hvordan finder jeg ud af om der er nogen "Ass. træner for Ynglinge A"?
Ikke bare om der står noget i feltet, for det hjælper jo ikke hvis det ikke
findes .

Mvh
Frederik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-03 07:29

"Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> wrote in message
> [...]
> Der meldes selvfølgelig fejl når jeg prøver at udskrive en ass. træner der

Jeg gætter på at du prøver at hente et recordset der ikke returnerer nogen
poster?
Du kan bruge EOF/BOF for at validere om du har nogen poster

mvh/Peter Lykkegaard