Request-objekt til iframe
Fra : Jan Hallin

Dato : 26-05-03 19:48

Hej

Er der nogen, der kan knække denne nød for mig?

Hvordan får man request.querystring og/eller request.form til at
virke inde i en iframe? Jeg submitter/linker fra en side til
siden med iframe, men jeg kan ikke få variablen til at følge med.

Mvh Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-05-03 20:50

Jan Hallin skrev:

> Hvordan får man request.querystring og/eller request.form til at
> virke inde i en iframe?

Giv querystringen - eller en del af den videre til iframen:

<%
   Dim sideID
   sideID = Request.Querystring("sideID")
%>
<!-- html -->
<iframe src="iframeside.asp?sideID=<%= sideID %>"
name="minramme">Her er en iframe</iframe>

> Jeg submitter/linker fra en side til
> siden med iframe, men jeg kan ikke få variablen til at følge med.

Du kan godt submitte direkte til en iframe - men som jeg forstår
dit indlæg sumitter du til en side som indeholder en iframe. Derfor
er iframesiden (den side der er inde i en iframe) ikke mål for
formen - og derfor kan du ikke blot bruge request dér.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Hallin

Dato : 26-05-03 21:50

Hej Jens

Du har forstået mit spørgsmål helt rigtigt - og mit script virker
perfekt nu! Tusind tak for et klart og hjælpsomt svar.

Venligste Hilsner Jan

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Giv querystringen - eller en del af den videre til iframen:
>
> <%
&gt;    Dim sideID
&gt;    sideID = Request.Querystring("sideID")
&gt; %>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-05-03 22:02

Jan Hallin skrev:

> Du har forstået mit spørgsmål helt rigtigt - og mit script
> virker perfekt nu! Tusind tak for et klart og hjælpsomt svar.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur (inkl. link). Det er lettere at følge en tråd hvis
deltagerne følger de samme retningslinjer i debatten.
--
Jens Gyldenkærne Clausen