Orange/Tele2 ADSL skift
Fra : Ulrik

Dato : 26-05-03 19:17

Hej.

Er der nogen herinde der har været igennem et udbyder skift fra Orange ADSL
til Tele2 ADSL?

Jeg har forstået, at man ikke bare kan skifte direkte fra Orange til Tele2,
men lige skal et "smut" forbi TDC med sit fastnetabonnement.
Er man så bundet i f.eks. 6 mdr. hos TDC inden man kan rykke videre til
Tele2?

Er det korrekt, at man først kan bestille hos Tele2 når man er "kunde" hos
TDC igen. Dvs. man kan komme til at være uden ADSL 2-4 uger eller lign.
under oprettelsen?

/U

Fra : Flemming

Dato : 26-05-03 20:06

Ulrik <no@reply.email> wrote in message news:batlnq$806$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har forstået, at man ikke bare kan skifte direkte fra Orange til
> Tele2, men lige skal et "smut" forbi TDC med sit fastnetabonnement.

Det tror jeg nu ikke du skal, jeg skiftede fint fra Tiscali til Telia med
max 8 timers nede tid. (jeg var ikke hjemme
Du skal bare sørge for at overdrage din linie (evt. EN nr.) til det nye
selskab.

--
Mvh. Flemming

Fra : Ulrik

Dato : 27-05-03 10:47

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> max 8 timers nede tid. (jeg var ikke hjemme
> Du skal bare sørge for at overdrage din linie (evt. EN nr.) til det nye

Har lige talt med Tele2. Jo - det er åbenbart ikke let at skifte fra Orange
(eller Telia) til Tele2. Alle andre udbydere er ikke et problem.

Man skal først selv opsige sit ADSL og blive flyttet til TDC. Først her kan
man bestille ADSL hos Tele2.

Tele2's ADSL-tilbud gælder iøvrigt kun i 3 uger... iflg. deres
ADSL-support???? Det kan jeg ikke læse mig til nogen steder på deres side.
Der står kun at det gælder for de første 20000 kunder.
Så kan jeg da godt se det bliver et problem for Orange/Telia kunder at
flytte. Der er jo 1 md. opsigelse inden man kan komme til TDC og så gælder
Tele2's tilbud jo ikke mere.

/U

Fra : Allan Schmidt

Dato : 27-05-03 14:05

Det er desværre langt fra nemt at skifte til Tele2 fra Orange. Efter flere -
lange - snakke med Tele2's support, så kom de frem til at jeg skal skrive en
mail til info@tele2adsl.dk, att: adsladmin og forklare min situation. Det
kan jeg så kun anbefale andre Orangekunder der vil skifte at gøre.

Men de kunne ikke rigtigt love, at jeg kunne være med på tilbuddet på grund
af detouren til TDC, ej heller at jeg kunne beholde mit nummer eller have
telefon/ADSL i størstedelen af perioden. Og så er det jo at jeg bliver
nervøs for at skifte. Hele problematikken er, at Orange åbenbart kører deres
eget system og ikke har aftale med blandt andet Tele2. Der ligger derimod en
aftale med TDC om at kunderne falder tilbage til TDC, hvis de opsiges hos
Orange.

Og ja, tilbuddet gælder kun i 3 uger eller for 20K kunder - hvad der nu
kommer først.

/A

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-03 00:58

Allan Schmidt <allan@paritasinteractive.dk> wrote:

> Og ja, tilbuddet gælder kun i 3 uger eller for 20K kunder - hvad der nu
> kommer først.

Hvad sker efter denne skæring? Er det oprettelsen der blive normal igen,
eller bliver priserne fordoblet tilbage igen? Er der så bare 20.000
heldige kunder, som har ADSL til den halve pris?!? Det kan de da ikke
gøre over for deres nuværende kunder!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Allan Schmidt

Dato : 28-05-03 08:28

> [...]
> eller bliver priserne fordoblet tilbage igen? Er der så bare 20.000
> heldige kunder, som har ADSL til den halve pris?!? Det kan de da ikke

Priserne ryger tilbage til normalt niveau, som set før kampagnen. Personer,
der har gjort brug af kampagnen, får lov til at holde hastighed og pris
indtil de selv stopper abonnementet (eller til Tele2 hæver priserne som de
kan i følge kontraktvilkårene).

/Allan

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-03 22:51

> [...]
> indtil de selv stopper abonnementet (eller til Tele2 hæver priserne som de

Det var da en spøjs kampagne. Det er da lidt at snyde folk, for som ny
kunde regner man jo ikke med en pludselig fordobling af prisen.

Jeg tror lige jeg bliver hos TDC indtil videre...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Allan Schmidt

Dato : 30-05-03 07:55

Personer,

> Det var da en spøjs kampagne. Det er da lidt at snyde folk, for som ny
> kunde regner man jo ikke med en pludselig fordobling af prisen.

Jeg tror at du misforstod mig. De nye kunder, og de gamle der gør brug af
tilbuddet, får lov til at holde den lave pris og høje hastighed _efter_
kampangen er slut. Tele2 (og enhver anden udbyder) har dog mulighed for at
ændre prisen i følge kontraktvilkårene, men det er tror jeg nu ikke de gør
sådan lige med det samme. _Det_ ville - i mine øjne - nemlig være at snyde
folk.

/Allan

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 08:03

Allan Schmidt <allan@nospam.com> wrote:

> [...]
> sådan lige med det samme. _Det_ ville - i mine øjne - nemlig være at snyde

Ja, men de burde da også sænke prisen for alle deres kunder. Der skal
garanteret være nogen derude, som ikke er så meget med på "noderne", så
de kender intet til de nye priser. Virker det ikke underligt, at man
lavet det som et nyt produkt, istedet for at sænke priserne på nuværende
produkter?

Fra : Allan Schmidt

Dato : 30-05-03 13:23

> [...]
> de kender intet til de nye priser. Virker det ikke underligt, at man
> lavet det som et nyt produkt, istedet for at sænke priserne på nuværende

Tjoh, de skriver jo godt nok, at eksisterende kunder kan få højere hastighed
til samme pris. Jeg ved jo ikke om de sender en besked ud eller ej.

/Allan

Fra : Lars Christensen

Dato : 28-05-03 10:28

On Wed, 28 May 2003 01:58:15 +0200, spam02@tdcadsl.dk (René Frej
Nielsen) wrote:

> [...]
>eller bliver priserne fordoblet tilbage igen? Er der så bare 20.000
>heldige kunder, som har ADSL til den halve pris?!? Det kan de da ikke

Nuværende kunder kan også konvertere til den nye pris hvis de har
lyst.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-03 22:51

Lars Christensen <spamtrap@zunzhine.dk> wrote:

> Nuværende kunder kan også konvertere til den nye pris hvis de har
> lyst.

Mon ikke de har det!

Fra : Lars Christensen

Dato : 28-05-03 22:53

On Wed, 28 May 2003 23:50:45 +0200, spam02@tdcadsl.dk (René Frej
Nielsen) wrote:

>Mon ikke de har det!

Jo da, det ville da være dumt andet

Fra : Allan Schmidt

Dato : 02-06-03 14:40

> [...]
> men lige skal et "smut" forbi TDC med sit fastnetabonnement.
> Er man så bundet i f.eks. 6 mdr. hos TDC inden man kan rykke videre til

Din ADSL kan du sagtens flytte. Det kræver bare at du lukker den ned.
Desværre er det sådan at din ADSL og din fastnet hænger uløseligt sammen i
en pakkeløsning hos Orange. Det betyder, at din fastnetlinje lukkes ned
samtidig.

Orange og TDC har den aftale, at når det sker så overføres fastnetlinjen
automatisk til TDC. Derfor bindes du i 6 mdr. hos TDC inden dit
fastnetabonnement kan komme videre til Tele2. Hvis du vil væk tidligere skal
du betale en eller anden kompensation som står beskrevet i TDCs vilkår.

Jeg har oplysningerne fra en person i Tele2s fastnetafdeling. De kan/vil
ikke gøre noget ved den problematik.

> Er det korrekt, at man først kan bestille hos Tele2 når man er "kunde" hos
> TDC igen. Dvs. man kan komme til at være uden ADSL 2-4 uger eller lign.
> under oprettelsen?

Se ovenstående. Men jeg mener ikke, at du behøver at være uden ADSL i 2-4
uger under oprettelsen. Jeg _har_ bestilt min ADSL hos Tele2 og regner med
at det kommer til at passe med den 1 md. opsigelse der er hos Orange. Nu
skal det jo så lige passe at Tele2 bliver overraskede over hvor mange der
tilmelder sig og alt forsinkes. Så kan man sikkert godt risikere end længere
periode uden ADSL - og så bliver jeg godt nok knotten.

/Allan

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-06-03 21:34

Allan Schmidt skrev:

> Nu skal det jo så lige passe at Tele2 bliver overraskede
> over hvor mange der tilmelder sig og alt forsinkes.

Mon de har husket sommerferien og at nogle af deres folk gerne
vil holde den sammen med familien?