Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb af ejendom til APS
Fra : chr l.

Dato : 26-05-03 18:23

Hejsa

Hvis man køber en ejendom til firma APS (feks sommerhus til udlejning,-som
så indgår som aktiv),vil kreditforeningen have en privat kaution (typisk
anparts haverne),-pga de vil vil have deres penge hvis man ikke kan få det
for huset som skyldes i det.

Vil en sådanne kaution påvirke de anpartshavere der har kautioneret,hvis de
privat vil købe hus senere?,-jeg har ikke kunne forestill mig at det skulle
glæde?

Fra : Martin

Dato : 27-05-03 18:56

Hej

Medmindre aps'et er meget solvent, vil kreditforeningen kræve personlig
kaution fra anpartshaverne.

Kautionen er en forpligtigelse, der kan påvirke en senere kreditvurdering.

Mvh. Martin

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 29-05-03 12:13

"chr l." wrote:

> [...]
> anparts haverne),-pga de vil vil have deres penge hvis man ikke kan få det

Hvorfor købe noget, der formentlig ikke giver noget afkast, for penge I ikke
har ?

Desuden vil et senere salg udløse ejendomsavance af værdistigningen,
hvilket ikke er tilfældet med en personlig ejer.

Så udover jeres reducerede kreditværdighed, er det også en dårlig
økonomisk investering i forhold til at gøre det på anden måde.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : J. Nielsen

Dato : 29-05-03 23:37

"chr l." wrote in message news:<batiic$1bt2$1@news.net.uni-c.dk>...

> Hvis man køber en ejendom til firma APS (feks sommerhus til udlejning,
osv. osv. osv.......

Det er ikke helt uproblematisk at købe sommerhus til udlejning når
"man" er et selskab.

Lov om Sommerhuse og campering regulerer erhvervelsen i 2 sæt.

1. den erhvervsmæssige udlejning af sommerhuse
2. selskabers adgang til at erhverve sommerhuse

Erhvervsmæssig udlejning kræver tilladelse fra Miljøministeriet. Det
er angivet i loven, hvad der anses som erhvervsmæssig og
ikke-erhvervsmæssig udlejning. Dette er relevant for private personer.
Selskaber skal derimod søge tilladelse til enhver form for udlejning,
enten den er erhvervsmæssig eller ej og have tilladelse til enhver for
for udlån af sommerhuset. For ApS gælder bla. af anpartshavere ikke må
benytte sommerhuset.

Mvh

J. Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-03 15:10

"J. Nielsen" wrote:

> For ApS gælder bla. af anpartshavere ikke må
> benytte sommerhuset.

Gælder vist kun, hvis der er forskel på medarbejderes adgang og
anpartshavernes, svjh.