FTP-Server
Fra : gc

Dato : 26-05-03 14:59

Jeg vil gerne lave en ren ftp-server i linux/freebsd.
Det må gerne være ren tekst baseret (af plads hensyn), men administrationen
skal kunne
ske via en win maskine på lokalnettet.

Det må også gerne være en iso der installere både styresystem
og ftp-server softwaren (ligesom e-smith),
men det er ikke noget krav.

Hvad skal jeg bruge ?
Er der nogen der har foreslag ?

mvh
Gert

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-05-03 15:13

"gc" <gertc@msn.com> writes:

> [...]
> ske via en win maskine på lokalnettet.
>
> Det må også gerne være en iso der installere både styresystem
> og ftp-server softwaren (ligesom e-smith),

Jeg kan ikke komme på en *BSD eller Linux, der ikke har en medfølgende
FTP-server, som kan konfigureres over ssh fra Windows...

Hm, nu jeg tænker over det, har nogle af de helt dedikerede
linux-router-on-a-floppy ikke ftp-server - men ellers alle de
distributioner, jeg kan komme i tanke om.

/Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 26-05-03 15:46

gc wrote:

> [...]
> ske via en win maskine på lokalnettet.
>
> Det må også gerne være en iso der installere både styresystem
> og ftp-server softwaren (ligesom e-smith),

Mht administration kunne webmin måske være interesant at kigge på og så lade
valget af server afhænge af hvilke servere webmin understøtter.

/Esben

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 26-05-03 16:59

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> wrote in message news:3ed228b6$0$13170$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Mht administration kunne webmin måske være interesant at kigge på og så lade
> valget af server afhænge af hvilke servere webmin understøtter.

.... og til info så fungerer en Redhat 9 med webmin og proftpd perfekt her....

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk