Slankefoder
Fra : Helle

Dato : 26-05-03 14:03

Hej.

Min birma, Emil, er tromle FED! Det er ligepludselig gået enormt stærkt og
jeg går ud fra, at han i hvert fald skal tabe min. 1 kg. Han er 10½ mdr
gammel og vejer 4,2 kg. Jeg er klar over at han skal på slankekur men
hvilket tørfoder vil I anbefale jeg skal bruge? nu er det sådan at jeg jo
også har en maine coon som ikke skal tabe sig - går det at de begge får
slankefoder? jeg kan jo ikke forklare dem at den ene ikke må spise det andet

Da jeg fik Emil var han så ekstremt undervægtig at han ikke have levet 14
dage mere i følge dyrlægen. Så vi skulle bare give ham hvad han kunne spise
og det har vi så gjort men pludselig gik det bare stærkt! Vi afmåler nu
foder til dem som er en blanding af alle vores prøveposer og rester - dvs.
Hills C/D, Royal Canins maine coon foder og Eukenuba Adult.

Men hvilket slankefoder er bedst? skal jeg sørge for han rør sig mere hver
dag imens eller kan foderet udelukkende klare det? vil det skade Sylvester,
min maine coon, at få slankefoder når han ikke skal tabe sig?

Mvh Helle
__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Torben Hansen

Dato : 26-05-03 15:03

Hej Helle.

Du står med et stort problem!
Jeg har 2 inde hunmisser og den ene er også gået hen og blevet overvægtig
mens den anden er lige i underkanten.

Jeg har fodret med diverse kvalitets slankefoder såsom RC- HILLS og Eukanuba
men ligemeget har det hjulpet.
Fisen som hun hedder den tykke har fået afmålt fodret i over 2 år og hun har
ikke tabt sig. Problemet er jo at hun er indekat så det er jo ikke så meget
hun bevæger sig.

Der er et andet alternativ og det er dyrlægens slankekostdet virker
nogenlunde men er meget dyrt, og med det er det vigtigt at det kun er den
tykke der får det.
Strit altså den tynde hunmis jeg har, får sit foder på køkkenbordet (der kan
Fisen ikke komme op) så på den måde kan jeg fodre med 2 slags foder.
Håber du finder ud af det!

Venlig hilsen
Tine, Vejle

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 26-05-03 15:19

Min kat har en tendens, som de fleste katte, til at æde aælt hvad han komme
i nærheden af. Jeg har fodret ham med Royal Canins "slim" og det har
hjulpet. Han har tabt ca ½ kg og er nu en flot stor hankat. Hans vægten har
været stabil siden.

Fra : Signe

Dato : 26-05-03 16:24

Hej Helle.

Vi har haft samme problem her....det er ikke så svært som det lyder...
Det vi gjorde var at skifte fra RC fit (som er til katte med
idealvægten) til RC indoor....det medvirkede at Laban tabte sig som
han skulle men de to andre holdt deres vægt.

I dag kører vi med en blanding af RC fit og RC indoor og det virker
fint....Laban tager ikke på og de andre taber sig ikke....

Håber du kan bruge det til noget...

/Signe

Fra : Line Blom

Dato : 27-05-03 13:44

> [...]
> Mvh Helle
> Helle
> Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Du må ikke hænge mig op på det jeg nu siger, det er nok mest en tanke
jeg lige fik.......Men er du sikker på at han kan tåle en slankekur når
han ikke er ældre, jeg mener vokser han ikke stadig!!!?
Jeg ved ikke noget om det, det var bare lige en strøtanke!!!
Men hvis han ikke må, ved jeg at kalorieindholdet i foder er meget
forskelligt og der er noget almindeligt foder der ikke er så "fedende",
så slipper du jo også for at sylvester ikke får det han skal have!!
Men udover det tror jeg også, at det du selv nævner med at sætte lidt
gang i dellerne er en god ide, hvis du da altså kan motivere herren til
lidt løben frem og tilbage!!

Håber du finder ud af noget

Med venlig hilsen
Line Blom
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 28-05-03 23:24

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

> vil det skade Sylvester,
> min maine coon, at få slankefoder når han ikke skal tabe sig?

Nu kan jeg ikke helt huske hvor gammel Sylvester er, men han er da
vidst stadig stor killing, ikk'?
Da Oliwer og Sofie i sin tid trængte til at smide nogle overflødige
gram, var jeg også bekymret for Johan, som aldrig har vejet et gram
mere end han lige kunne kaldes normalvægtig, men dyrlægen sagde at det
ikke ville blive et problem for han at få slankekosten. Jeg fodrede dem
så med Hill's R/D og Sofie og Oliwer tabte sig da også lidt, men
indrømmet jeg gjorde så det at jeg indimellem sneg lidt ekstra i Johans
madskål for en sikkerhedsskyld
Hvis det var mine katte ville jeg nok sætte dem begge på en slankekost
og så snige lidt killige eller normal foder i Sylvester undervejs.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Elwarth

Dato : 29-05-03 10:33

> [...]
Sylvester,
> min maine coon, at få slankefoder når han ikke skal tabe sig?

Her i huset havde vi en meget fed kat, Frida, en fed kat, Kitti, en kat som
absolut ikke må tabe sig mere, Simba, og 2 katte i voksealderen, Gry og
Abbie.
Vi gør det, at der er slankefoder ad libitum. Vi bruger nu dyrlægens version
af RC obesity, den RC slankekost, man kan købe ved dyrehandleren gjorde ikke
rigtigt tricket. Derudover har de 3 små fået serveret killingedåsemad 2
gange om dagen i en periode, nu får de dyrlægens RC sensitive 3 gange om
dagen.
Det har været ret bøvlet at komme igang med, men nu har de vænnet sig til,
at det altså kun er de 3 små, der skal med på badeværelset og fodres, og det
er også lykkedes at skifte til tørfoder (Simbas tænder havde ikke så godt af
alt det dåsemad).
Nu startede jeg jo med at skrive "havde", og det er altså ikke fordi, vi
ikke har kattene mere
Det er fordi beskrivelsen ikke passer længere. Nu er Frida "kun" fed, Kitti
er blevet normalvægtig, men får stadig kun lov at få de smås mad en gang i
mellem, Simba holder vægten nu og Gry og Abbie vokser stadig lystigt uden at
blive for tynde. Vi har fodret sådan siden slutningen af februar.

Venligst
Dorthe