Hunden kommer ikke altid, når jeg kalder p~
Fra : Thomas V.

Dato : 26-05-03 13:05

Jeg har en F1 labardor og det sker ret ofte, at den fuldstændig
ignorere mig, når jeg kalder på den. Jeg kan se på den, at den godt er
klar over, hvad det er, jeg gerne vil have den til at gøre, men den er
ligeglad, tit tror den bare, vi skal lege og løber rundt.
Andre gange kommer den bare jeg kigger på den.
Er der nogle, som har nogle gode råd.
På forhånd mange tak.
Hilsen Thomas

Fra : BN

Dato : 26-05-03 15:21

Hej Thomas

Næste gang I er på tur, så gem dig for hunden, når den ikke lige kigger hen
på dig. Hunden vil prøve at finde dig, og den bliver frustreret over, at du
er "væk". Gem dig, så den ikke kan finde dig. Efter et stykke tid kommer du
gående frem, sådan helt normalt og lader som ingenting. I fremtiden vil
hunden holde øje med dig, og ikke løbe for langt væk. I øvrigt, vil den også
komme når du kalder, for tænk nu, hvis du blev "væk" igen

Prøv det evt. et par gange. Dette hjalp på min hund.

Hilsen BN