Holde en variable/værdi i live
Fra : Johnny E Jensen

Dato : 26-05-03 11:59

Hej Ng

Jeg er temmelig ny vedr: PHP

Jeg har lavet en login - der kigger i en MySQL tabel om password/user er
OK - dette virker helt fint.
Hvis user/password er ok - ligger jeg userfunction værdien over i variablen
$gbl_ufunction.
Når user er logged in redirect's der til en Menu.php - der skal bruge
$gbl_ufunction til at vise de menuer som brugeren har fået tilladelse til.
Men da man desværre ikke kan have globale variable i php skal det laves på
en anden måde men hvordan??

Jeg redirecter sådan:
function redirect ($loc)
{
if (headers_sent())
echo "\n<script
language='JavaScript'><!--\nwindow.location='$loc'\n//--></script>\n";
else
header("Location: $loc");
exit();
}

Hvor $log pt. får værdien Menu.php

/Johnny

Fra : JMo.

Dato : 26-05-03 12:40

"Johnny E Jensen" <emde@emde123456.dk> wrote in

> [...]
> $gbl_ufunction til at vise de menuer som brugeren har fået tilladelse
> til. Men da man desværre ikke kan have globale variable i php skal det

Du bruger sessions:

http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php