Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Investering med fund management
Fra : atz10101@hotmail.com

Dato : 26-05-03 11:02

Hej

Jeg er ved at være træt at alle de smarte fiduser for at tjene en
masse penge hurtigt. Jeg er mere efter at finde noget stabilt, der
giver pænt men altså også nogenlunde sikkert.

I den forbindelse faldt jeg over den 'fund management' aftale de
tilbyder i SAXO bank.

I følge deres trackrecord har de i gennemsnit de sidste 3 år givet ca.
1% om måneden, dvs 12 & om året. Se det er jo en utrolig masse mere
end en alminelig konto, men selvfølgelig skal de havde det sig betalt,
og rigtig godt betalt må jeg sige.

De kræver: dels 20% af afkastet, dels et årlig gebyr på 1,25% (tror
jeg det var)af indestående på kontoen.

Hvis man regner lidt på det bliver fordelingen rund regnet:

33% til en selv,
33% skat
33% til SAXO

33% af 12% er ca. 4%.
Det er altså det man kan forvente efter skat og gebyrer. Hvis ellers
risici ikke er for store burde dette vel være et godt alternativ til
de nuværende super følsomme markeder, hvis man selv skal gætte på hvad
der går op og hvad der går ned. Obligationer er også ok, men afkastet
kun ca. det halve.

Er der nogen der har erfaringer med denne fund management, eller i det
hele taget omkring trading via sexo banks system?

m.v.h.
Jacob
/Jacob

Fra : Jacob Riis

Dato : 26-05-03 12:43

<atz10101@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med denne fund management, eller i det
> hele taget omkring trading via sexo banks system?

1% hver måned giver 12,68% på et år (1,01^12)
Har du ikke lavet nogle fejl i beregningerne over hvem der får del i
afkastet?
Gebyret er 2% og ikke 1,25 for at deltage

Men jeg mener at produktet henvender sig mere til en "professionel investor"
konceptet går ud på at tage positioner i valutamarkedet efter en fast model
som de har lavet. Der er indbygget stop risk anordninger, men der er _ingen_
garanti for at de får samme afkast i fremtiden.

Jeg kender ikke noget til de skattemæssige aspekter i valuta spekulering, så
jeg ved ikke om du har regnet tallene rigtigt ud (Jeg er noget skeptisk)

Jeg ville i stedet satse på en investeringsforening hvis jeg var dig. Der
langt større gennemskuelighed, lave administrationsgebyrer, og afdelingerne
bliver af en statsinstitution kontrolleret for at alt foregår korrekt.

--
Jacob

Fra : nick

Dato : 26-05-03 15:20

atz10101@hotmail.com wrote in message news:<1610cf03.0305260202.551ce48b@posting.google.com>...
> Hej

Gad vide om de så også betaler dig 20 pct. hvis nu afkastet er negativt ?
Hvad kan man udlede af en gns. trackrecord på 12pct. de seneste tre år??
-IKKE SÆRLIGT MEGET FOR AT SIGE DET MILDT
Hmm derudover vil jeg medgi dig at de tar sig enddog rigtigt godt betalt.
Held og lykke fremover med din investering uanset hvad du vælger.

Fra : atz10101@hotmail.com

Dato : 27-05-03 07:45

nickmaar@hotmail.com (nick) wrote in message news:<3f5827f.0305260620.2389d86b@posting.google.com>...

> [...]
> Hmm derudover vil jeg medgi dig at de tar sig enddog rigtigt godt betalt.
> Held og lykke fremover med din investering uanset hvad du vælger.

Øh, jo det er rigtig det var 2% i årlig gebyr, men det var sådan set
også det jeg havde benyttet i min beregning, jeg huskede blot forkert
da jeg skrev indlæg.

Som alt andet her i verden er der jo visse kameler man må sluge. Det
med de ikke betaler mig ved tab f.eks., men sådan er det jo nok nu
engang. Jeg mener, de budgetterer vel udfra track og gns. afkast for
deres interne regnskaber. Hvis de ikke tjener penger, bliver de jo
uattraktive og så er forretningen jo ikke noget ved.

Men selvom det store gebyr, bliver der jo noget tilovers. Ok, jeg er
ikke nybegynder og ved da godt at historie ikke siger meget om
fremtiden. Det lærte jeg da jeg stort set tabte alt på obtioner i
forb. med den bristede IT boble i 2000.

Hvis du læser nærmere på det, er det jo noget helt helt andet end inv.
forening. Hvor en inv.for. er en "død" investering er der jo tale om
at du køber dig ind på samme måde, men her er der en professionel fund
manager, der daglig vurderer sammensætningen af de inv. fonde og
flytter og disp. afhængig af markedet. Dette kan ændre sig daglig,
mens Inv.for. forbliver med en fast sammensætning stort set.

Jeg tror derfor ikke man skal være prof. - det er jo netop ideen, at
det er en prof. der styrer det. Man skal nok blot være lidt
risikovillig, det er nok der den kniber og derfor jeg ville høre om
andre havde erfaringer med saxo.

/Jacob

Fra : nick

Dato : 29-05-03 13:02

atz10101@hotmail.com wrote in message news:<1610cf03.0305260202.551ce48b@posting.google.com>...
> Hej Jacob

Jeg synes at jeg skylder dig et mere fyldestgørende svar omkring den
nævnte investering hos Saxo bank.

> Du spørger om der er nogle herinde der har erfaringer med dem? Jeg har personligt ingen erfaringer, men de folk som allerede har investeret likvide midler i den pågældende portefølje vil naturligvis vil være tilfredse, (jvf. afkast de seneste tre år)

Der er dog nogle enkelte forhold omkring deres porteføljestrategi som
jeg synes man bør være klar over inden man tager endelig stilling til
en eventuel investering.
1) Aktiv porteføljestrategi forudsætter at man tror på at man kan
outperforme markedet.
2) Selvom man har et "stop-loss" niveau er der ingen der kan forudsige
hvor stort et tab bliver når det pludseligt indtræffer.
3) Gearing af investeringer med dertil stigende risici. (F.eks. ved
anvendelse af futures/-optioner på valuta)
4) Sammenligningsgrundlaget for afkast i.f.t. benchmark er ikke
nødvendigvis opgjort på samme måde (De tager i hvertfald forbehold for
det i beskrivelsen af beregningsmetoderne.
5) En investeringsperiode på tre år er en relativt kort
vurderingsperiode
6) Risikoen ved porteføljen er større end "samme risiko for markedet
som helhed"

Tilsidst lad mig lige sige at jeg hverken anbefaler eller fraråder
folk til at investere i deres fund management. Man skal bare være
opmærksom på at der er en sammenhæng ml. afkast og risiko.

Fra : Finansguiden

Dato : 30-05-03 10:20

<atz10101@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I følge deres trackrecord har de i gennemsnit de sidste 3 år givet ca.
> 1% om måneden, dvs 12 & om året.

Bed om af få denne påstand dokumenteret via en underskrevet
revisorerklæring. Dette er et must!
Min erfaringsmæssige vurdering er at det er en alt for lav forrentning ifht.
risikoen. Du skal op på 35-50% i afkast før der er en fornuftig sammenhæng
mellem afkast og risiko. (Ved valutahandel)

> ... men selvfølgelig skal de havde det sig betalt,
> og rigtig godt betalt må jeg sige.

Du skal ikke være så ked af at betale for, at nogen mere eller mindre
forærer dig penge! 20/80 forholdet er almindelig kutume i branchen.
Det du skal koncentrere dig om er: Kan de tjene penge og med hvilken risiko!
Fordelingen af pengene er et luksusproblem.

> Er der nogen der har erfaringer med denne fund management,
Fund Management kan være / er et tagselvbord mht. handelsomkostninger når
fund administratoren handler hos sig selv.
Husk på, hver gang der handles tjener firmaet handelsspread - til sig selv.
Denne indtjening er ofte hovedmotivet for firmaet og ikke de 20% de får at
overskudet som du forledes til at tro og som du synes er dyrt.
Som managementkunde bliver du / er du en malkeko
Jeg har set den mest absurde handelsadfærd hos disse firmaer.
Fx over 50 handler på én dag. Det kan kun være for at generere
spreadindtjening.

> eller i det hele taget omkring trading via sexo banks system?

Saxo Bank var tidligere en af de mindst grå sidegadevekselere der anvendte
firmanavnet Midas (Græsk sagnkonge der forvandlede alt han rørte ved til
guld. Han døde af sult!) Men har i dag Finanstilsynets velsignelse til at
drive børsmæglervirksomhed. Men husk lige på at valutahandel er et
ureguleret marked, i modsætning til næsten alt andet. Aktier, obl. futures,
optioner osv.

Mit råd til dig vil være: pas morderligt godt på. Start med
minimumsindskudet og prøv at se hvordan man reagerer på du vil have dit
indskud igen. Regn ikke med du har tjent pengene eller ser dit indskud igen
før du har fået det overført til din egen bank.

Mvh

../Sune

P.S. Hvis du selv vil makke med markedet på mere sikker vis, har jeg et
forslag til dig. Er du interesseret kan du sende mig en mail.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-05-03 15:55

atz10101@hotmail.com wrote:

> Jeg er ved at være træt at alle de smarte fiduser for at tjene en
> masse penge hurtigt. Jeg er mere efter at finde noget stabilt, der
> giver pænt men altså også nogenlunde sikkert.

Efter dagens forhold er der alene korte obligationer, med lidt
variation omkring en 3 - 4% afkast.

Alt der lover mere end det, er grundlæggende kun med det formål at
få noget indtjening på dit indskud, og smøre et tab af på dig.

Og selv de mest respektable banker mv tænker først på sig selv,
-gentag 3*,
og derefter på kunden.

Så gå mere efter at udnytte det lave renteniveau til at "slå"
markedet på anden vis, da vi om ca 5 år har en rente på mindst 6%.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Finansguiden

Dato : 30-05-03 17:24

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse >

> Og selv de mest respektable banker mv tænker først på sig selv,
> -gentag 3*,
> og derefter på kunden.

Helt enig. Og en bankrådgiver er, som ordet beskriver, een der rådgiver
banken!

> Så gå mere efter at udnytte det lave renteniveau til at "slå"
> markedet på anden vis, da vi om ca 5 år har en rente på mindst 6%.

Hvordan?
Jeg mener, du må jo være manden der ved hvordan sparegrisen får trynen i
truget ...

Mvh

../ Sune

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-05-03 18:24

Finansguiden wrote:

> Hvordan?
> Jeg mener, du må jo være manden der ved hvordan sparegrisen får trynen i
> truget ...

Hm, og du har lån i hvad, indestående,
alt er vist et spørgsmål om størrelse, næ, rørelse