Vitesse vision 35
Fra : Skipper

Dato : 26-05-03 08:06

Kan nogen hjælpe mig med tegninger, fotos og andre oplysninger om LM's model
Vitesse Vision 35, der vistnok kun blev bygget i ganske få eksemplarer, men
i øvrigt skulle være et meget velsejlende motorsejler/sejlbåd

Fra : anders

Dato : 27-05-03 10:01

Mig bekendt er det denne båd der er tale om:
http://www.elektrokater.de/Anita.htm

Har ikke hørt om en 35 fods udgave !
sejlmærket ser således ud:

LM Vitesse 33

Har fundet følgende links til både til salg:
http://www.boatshop24.com/web/de/boote/s/index_2199_1118088_L.htm
http://www.boatshop24.com/web/de/boote/s/index_2199_1113946_L.htm
Har selv en LM28 og det er meget sparsomt med information om disse både da
værftet som bekendt ikke eksisterer længere.
Anders

UPS: du havde vist ret alligevel:
http://www.maritim-boerse.de/bilder/segelyachten//LM35/LM35600.jpg
"Skipper" <set.sail@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> i øvrigt skulle være et meget velsejlende motorsejler/sejlbåd

begin 666 vitesse.gif
M1TE&.#EA'@`C`+,``#DYG$)"I4I*I5)2K5I:K6-CL6MKM75UNHB(QIR<T+&Q
MULW-Z.?G[^OK]_?W_____RP`````'@`C```$GI" 2:N]F"C,>U6.X(V6X#P)
MJ0+)\S KR;C/$7<'_2PWM^@/2:]"`#XV0XK"Z @D`8&3$?%$&%VPY.SZ, P-
M7!>O]PL[!K>!-)R*M<*NAE,5:,!I5)7U+EZ5^5TD8( N2!Y+A"XB'0*)-&T<
M;XYR''6.>!Q[ESL^FS0%%P6>-(9*HRXA%2:G+I LK'$5=K U$SFTG !_M 6B
(N(6(?!$``#L`
`
end

Fra : Skipper

Dato : 27-05-03 18:51

Tak for både tips og dit arbejde, Anders. Hvor mon alt det gamle materiale
om LM-fartøjerne er blevet af?

Fra : Per

Dato : 27-05-03 23:19

Jeg har tidligere fået infomation direkte fra væftet - som stadig findes .-
men de laver bare ikke både mere - men møllevinger til vindmøller.

"LM Glasfiber er verdens førende leverandør af vindmøllevinger og den eneste
globale vingeproducent."

Faktisk var det ved at blive børsnoteret sidste år - men stoppede pga.
aktiemarkeds nedtur - men det er en anden sag.
Så gib telefon og ring - de har tidligere sendt kopier af gamle
salgsbrochure osv.

De har foresten en hjemmeside www.lm.dk

:) Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-03 16:23

"Per" <Per@jungersen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktiemarkeds nedtur - men det er en anden sag.
> Så gib telefon og ring - de har tidligere sendt kopier af gamle

Hmm, NEG Micon har da været børsnoteret længe og er da også
verdensomspændende???
- faktisk producerer de en femtedel af verdens vindmøller...

Claus