USB2.0 enhed i USB1 stik
Fra : Michael Pedersen

Dato : 25-05-03 20:30

Hej

Lige et spørgsmål til eksperterne...
Kan man uden videre anvende en USB2.0 enhed i et USB1.0 stik ? Jeg er klar
over at USB1 enheder altid kan anvendes i et USB2.0 stik - men gælder det
omvendte også ?

Jeg vil købe mig en kortlæser (til CF,SD,...), og ville jo gerne købe en
USB2.0 kortlæser, da den næste PC jo uden tvivl vil have USB2.0 porte.

Mvh.
Michael

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-05-03 20:47

Michael Pedersen wrote:
> [...]
> Kan man uden videre anvende en USB2.0 enhed i et USB1.0 stik ? Jeg
> er klar over at USB1 enheder altid kan anvendes i et USB2.0 stik -

Det vil uden tvivl virke. WinXP kommer blot og brokker sig over at du har
sat en 'hurtig' enhed i en 'langsom' port... (naturligvis forudsat af at du
kører WinXP

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-03 21:33

In dk.edb.hardware, Michael Pedersen <michap@REMOVE_THISbigfoot.com>
says...
> Kan man uden videre anvende en USB2.0 enhed i et USB1.0 stik ? Jeg er klar

USB er bagudkompatibelt, så ja...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim

Dato : 25-05-03 22:16

Har selv lig ekøbt en USB2 kortlæser, og det fungerer fint
med mit bundkkort som kun understøtter USB1.
WinXP beklager sig bare over, at jeg er så dum at sætte
en hurtig enhed i en langsom port.
Men det fungerer fint.

--
Mvh, Kim