/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Må man det?
Fra : Bjørn Thorup


Dato : 25-05-03 20:30

Hej
Har lige fået ny computer fra www.bj-trading.dk
Når den er slukket er der en lill summen, fra strømforsyningen, en lille
smule irriterende
Må man godt slukke for stikkontakten til computeren? (Alt mit andet computer
udstyr er også tilsluttet der, så det ville være fixt)
Det skader ikke computeren eller dele der sidder iden at der bliver slukket
HELT for maskinen?
På forhånd tak.
--
Bjørn E. Thorup
http://www.home1.stofanet.dk/thorup
"This is not Nam, This is bowling. There are rules"
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man



 
 
Kasper Laudrup (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Laudrup


Dato : 25-05-03 20:33

On Sun, 25 May 2003 21:30:20 +0200, Bjørn Thorup wrote:

> Hej
> Har lige fået ny computer fra www.bj-trading.dk
> Når den er slukket er der en lill summen, fra strømforsyningen, en lille
> smule irriterende
> Må man godt slukke for stikkontakten til computeren? (Alt mit andet computer
> udstyr er også tilsluttet der, så det ville være fixt)
> Det skader ikke computeren eller dele der sidder iden at der bliver slukket
> HELT for maskinen?
> På forhånd tak.

Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne skade noget som helst. Så vidt
jeg ved er den eneste grund til at bundkortet stadig får strøm er så det
kan reagere på input fra fx. netkort, modem eller tastatur.

Martin Kirschmeyer (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 25-05-03 20:48

Kasper Laudrup wrote:
> Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne skade noget som helst. Så
> vidt jeg ved er den eneste grund til at bundkortet stadig får strøm er så
> det kan reagere på input fra fx. netkort, modem eller tastatur.

Nemlig! Jeg har *altid* slukket på stikkontakten når jeg ikke bruger
systemet. Alle mulige transformatorer står jo og lader, varmer og bruger
strøm. Helt unødvendigt. Så man slukker bare på stikket

--
Martin K





Jesper G. Poulsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-05-03 21:33

In dk.edb.hardware, Bjørn Thorup <Bet75@FJERNMIGhotmail.com> says...
> Må man godt slukke for stikkontakten til computeren? (Alt mit andet computer

Ja.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Dennis Lange (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Lange


Dato : 26-05-03 07:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev:
> Ja.

Jeg er en gang blevet bildt ind, at harddisken efterhånden vil miste sine
data, fordi der mangler spænding - det er måske bare en and...?
--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk



P Nissen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : P Nissen


Dato : 26-05-03 07:22

On Mon, 26 May 2003 08:11:08 +0200, "Dennis Lange"
<dblng2@hotmail.com> wrote:

>Jeg er en gang blevet bildt ind, at harddisken efterhånden vil miste sine
>data, fordi der mangler spænding - det er måske bare en and...?

Ja, der kræves ikke strøm for at holde dataene på disken.
De er lagret magnetisk på nøjagtig samme måde som på
en diskette eller et kasettebånd og de kræver jo heller
ikke støm for ikke at miste data, vel ?

Så der må vist være dømt megastor and her.

mvh Per

THS NIL (26-05-2003)
Kommentar
Fra : THS NIL


Dato : 26-05-03 07:23

> Jeg er en gang blevet bildt ind, at harddisken efterhånden vil miste sine
> data, fordi der mangler spænding - det er måske bare en and...?

Du har nok hørt galt. Det er rammen, der mister data, når spænding mangler.

/Thomas



Claus Tersgov (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 26-05-03 15:00


"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:basb5t$34is4$1@ID-

> Jeg er en gang blevet bildt ind, at harddisken efterhånden vil miste sine
> data, fordi der mangler spænding - det er måske bare en and...?

Set i lyset af, at jeg ikke har nogle disketter, der kører på batterier, så må
det være en and

Claus



Jens C. Hansen [Oden~ (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 26-05-03 16:02

Dennis Lange wrote:
>
> Jeg er en gang blevet bildt ind, at harddisken efterhånden vil miste sine
> data, fordi der mangler spænding - det er måske bare en and...?

Data på en harddisk er lagret i (mikroskopiske) magnetiserede områder,
og spændingen har ingen betydning for hvor længe disse data bliver liggende.
De kan kun ændres af tilstrækkelig stærke elektromagnetiske felter.
Uden påvirkning bliver data'ene der praktisk taget evigt, med undtagelse
af de sporadiske defekte områder i det lag som kan magnetiseres.
Disse defekte områder bliver dog markeret som ubrugelige inden
harddisken forlader fabrikken.


Anders Bo Rasmussen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 26-05-03 17:55

On Mon, 26 May 2003 08:11:08 +0200 Dennis Lange wrote:

>> Ja.
>
> Jeg er en gang blevet bildt ind, at harddisken efterhånden vil miste sine
> data, fordi der mangler spænding - det er måske bare en and...?

Med mindre den du har snakket med har kaldt selve computeren for
harddisken.


Lasse\(8900\) (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Lasse\(8900\)


Dato : 26-05-03 18:07


"Anders Bo Rasmussen" skrev i en meddelelse
>>> Med mindre den du har snakket med har kaldt selve computeren for
harddisken.

Så har han helt sikkert snakket med min svigerfar*GGG*
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone



Kenneth Kristensen (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Kristensen


Dato : 27-05-03 08:41

Lasse(8900) wrote:

> Så har han helt sikkert snakket med min svigerfar*GGG*

Ja, eller 80% af den danske befolkning.

--
/kenne
unix# cat beer
cat: cannot open beer


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste