MS Windows
briani 27239
Flere brugere
Fra : Zippedyr

Dato : 25-05-03 19:57

Jeg er ved at oprette flere brugere på min WIN98.

I den version, jeg skal bruge, har jeg en del dokumenter og bl.a.
talende skærmlæser.

I den anden, som mine børn bruger, drejer det sig mest om spil o.lign.

Kan det lade sig gøre, at skille disse ting i hver sin afdeling?
Som det ser ud i øjeblikket, keg f.eks. hente de samme dokumenter fra
både den ene og den anden bruger-id.

Hvordan med MSN og forskellige adresser, kan det også splittes op?

Endelig, skal jeg ind i netværk og lave noget om ved lonon for at vi
kan hente mails fra hver bruger-id uden at skulle igennem adgangskoder
til Internet og Outlook Espres.

På forhånd tak fra Bente C.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-05-03 23:34

Zippedyr wrote:
> Jeg er ved at oprette flere brugere på min WIN98

Hvis du vil lave flere bruger for sikkerhed og fordi noget
på pc'en skal holdes fra små pilfingre og andet der ikke
rager andre, vil du ikke få til at fungere optimalt i Win98.
Det kræver enten Windows2000 eller WindowsXp.
Bagdørene er simpelhen for store i Win98. Men det gør
også systemet dejlig let at fiske vigtige filer ud af efter et
systemcrash

mvh
Henning

Fra : Zippedyr

Dato : 26-05-03 23:30

Hej Henning.

Du skrev:
> [...]
> Bagdørene er simpelhen for store i Win98. Men det gør
> også systemet dejlig let at fiske vigtige filer ud af efter et

Jeg tyder heraf, at du finder det lidt tåbeligt at gå i gang med en
sådan operation.

Ikke desto mindre har jeg snart tilendebragt flytningen af OE6, så vi
kan have vore ting kørende, som vi har lyst til.

Det er ikke specielt på grund af pilfingre, at jeg ønsker flere
opsætninger, men fordi jeg læser skærmen ved hjælp af en talesyntese,
og derfor er jeg ikke altid med seende brugere af min computer om de
indstillinger, vi hver især bedst kan lide at bruge.

Mit egentlige spørgsmål var så, om man i hver sin brugerprofil
alligevel er nødt til at have adgang til alt skrammelet.

F.eks. synes resten af familien ikke, de behøver have alt mit
taleudstyr i deres afdeling, ligeså alle mine dokumenter.

Omvendt er jeg heller ikke interesseret i at rode rundt i ICQ og
mærkelige spil i min fredelige afdeling.

Kan det lade sig gøreat skille indholdet efter behag?

Undskyld, det blev lidt langt, men jeg er glad for min WIN98, som
kører godt med min skærmlæser, så derfor disse anstrengelser for en
slags opdeling/oprydning.

Hilsen Bente C.>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-05-03 01:13

Zippedyr wrote:
> Jeg tyder heraf, at du finder det lidt tåbeligt at gå i gang med en
> sådan operation.

Ih næ nej. Det var bare en oplysning om, at hvis du laver flerbruger
p.g.a. sikkerhed er win98 ikke optimalt.

Alle dine andre spørgsmål må vi have andre til at svare på. Jeg er
usikker på hvordan. Har aldrig leget med flerbruger på min pc.

mvh
Henning