/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
skærmopløsning
Fra : Ellen Angelbo


Dato : 25-05-03 14:21

Hej

Jeg sidder og skal ændre skærmopløsning på en computer med windows 98, men
jeg kan ikke ændre egenskaberne til højere end 640 x 480. Er der noget med,
at jeg skal ind og installere en eller anden funktion for skærmen, det synes
jeg, at jeg har gjort før, men kan ikke huske, hvad det var, jeg gjorde. Er
der nogen, der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Lisbeth



 
 
Villy Jensen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Villy Jensen


Dato : 25-05-03 14:33

> Jeg sidder og skal ændre skærmopløsning på en computer med windows 98, men
> jeg kan ikke ændre egenskaberne til højere end 640 x 480. Er der noget
med,
> at jeg skal ind og installere en eller anden funktion for skærmen, det
synes
> jeg, at jeg har gjort før, men kan ikke huske, hvad det var, jeg gjorde.
Er
> der nogen, der kan hjælpe.

Hvis det ikke er en plug-and-play kompatibel skærm skal du selv fortælle
Windå$e hvarffor en skærm du har tilsluttet.

Det plejer at være noget i 'egenskaber for skærm'

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy



Calle. (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-05-03 14:41

Ellen Angelbo wrote:
> Hej
>
> Jeg sidder og skal ændre skærmopløsning på en computer med windows
> 98, men jeg kan ikke ændre egenskaberne til højere end 640 x 480. Er
> der noget med, at jeg skal ind og installere en eller anden funktion
> for skærmen, det synes jeg, at jeg har gjort før, men kan ikke huske,
> hvad det var, jeg gjorde. Er der nogen, der kan hjælpe.
>
Du mangler garateret at installere drivere til grafikkortet, så derfor
kan det ikke gå højere op.
--
Calle



Ellen Angelbo (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Ellen Angelbo


Dato : 25-05-03 15:06


"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed0c807$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> >
> Du mangler garateret at installere drivere til grafikkortet, så derfor
> kan det ikke gå højere op.
> --
> Calle
>

Hej

Tak for svaret. Jeg mente også, at det var sådan noget. Men hvordan finder
jeg ud af, hvilket grafikort, der sidder i. Jeg kan se, at der er
installeret driver til et standardgrafikkort (VGA), og det kan jeg ikke
opdatere.

Med venlig hilsen
Lisbeth
>



Kim Ludvigsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-05-03 15:17

Ellen Angelbo wrote:

> Men hvordan finder
> jeg ud af, hvilket grafikort, der sidder i. Jeg kan se, at der er
> installeret driver til et standardgrafikkort (VGA), og det kan jeg ikke
> opdatere.

Fulgte der ikke en driver-cd med sammen med computeren eller
skærmkortet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Ellen Angelbo (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Ellen Angelbo


Dato : 25-05-03 15:22


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3ED0D073.3E63@kimludvigsen.dk...
>
> Fulgte der ikke en driver-cd med sammen med computeren eller
> skærmkortet?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen


Hej igen

Nej, computeren er købt brugt, og jeg har selv installeret alt software. Det
er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51. Jeg har været inde på IBM og søge,
men kan ikke finde ud af at få downloaded drivere.

Mvh
Lisbeth



Asle Bjerva (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Asle Bjerva


Dato : 25-05-03 15:47

"Ellen Angelbo" <eangelbo@hotmail.com> skrev i melding
news:3ed0d309$0$76070$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej, computeren er købt brugt, og jeg har selv installeret alt software.
Det
> er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51. Jeg har været inde på IBM og søge,
> men kan ikke finde ud af at få downloaded drivere.

Hvis PCen er en IBM modell står modellbetegnelsen (fire siffer etterfulgt av
en strek så tre tegn til høyre nederst på fronten (og på baksiden).
Legg denne informasjonen (evt. kun det fire første tall) inn i søkefeltet
hos www.pc.ibm.com, og du får opp alt om maskinen, inkludert komplette
drivere til alt originalutstyr.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no



Kim Ludvigsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 25-05-03 15:48

Ellen Angelbo wrote:

> Nej, computeren er købt brugt, og jeg har selv installeret alt software. Det
> er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51. Jeg har været inde på IBM og søge,
> men kan ikke finde ud af at få downloaded drivere.

Så er det selvfølgelig noget sværere. Du skal finde ud af, hvilket
skærmkort, der sidder i maskinen - selve skærmen har ikke umiddelbart
noget med skærmdriveren at gøre. Måske andre kan hjælpe med, om der
findes et "sniffer"-program, der kan aflæse skærmkortets fabrikat,
ellers skal du have computeren åbnet og finde oplysningerne på selve
skærmkortet, og det er ikke altid helt nemt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen


Kent (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 25-05-03 15:52


"Ellen Angelbo" <eangelbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ed0d309$0$76070$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej, computeren er købt brugt, og jeg har selv installeret alt software.
Det
> er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51. Jeg har været inde på IBM og søge,
> men kan ikke finde ud af at få downloaded drivere.

Det er ikke skærmen, som du skal vide hvad hedder, men bundkortet eller
grafikkortet. Der er formodentlig er tale om et integreret grafikkort i
bundkortet, som mangler drivere. Med andre ord: Hvad hedder dit bundkort
(eller grafikkort)?

Dette kan du finde ud af ved at installere dette her program:

http://www.sisoftware.net/redirect/dload.php?id=32

og se, hvad programmet siger omkring dit motherboard. Muligvis er det et
Intel bundkort, hvor du så kan finde drivere på Intels hjemmeside.

En hel anden mulighed at finde grafikkortets navn ved at gøre følgende:

START - Programmer - dos-prompt - skriv "debug" - skriv "dc000:35" - tryk
"d" for at komme videre i teksten

I nogle tilfælde skal der skrives dc000:50

Hilsen Kent



Gert Søgaard Jensen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Gert Søgaard Jensen


Dato : 25-05-03 16:01

On Sun, 25 May 2003 16:21:56 +0200, "Ellen Angelbo"
<eangelbo@hotmail.com> wrote:

[klip]

> Det er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51.

Hvad er det for en IBM-systemenhed? (Selve PC,en).
Typenr.?

Ud fra dette kan det sikkert fastslås, hvilket grafikkort PC,en er
udstyret med "fra fødslen". (Dette vil selvfølgelig ikke kunne bruges
til noget, hvis der pt. sidder et andet, ikke-originalt skærmkort i
PC,en).

Skærmen er ikke så interessant i første omgang. Først når du har
fundet ud af, hvilket skærmkort du skal finde drivere til og har
installeret disse, kommer skærmopsætningen ind i billedet.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen
Gert

Ellen Angelbo (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Ellen Angelbo


Dato : 25-05-03 16:15


"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:16m1dv4qi95777h24c1m7uq8qld717v2sj@4ax.com...
> On Sun, 25 May 2003 16:21:56 +0200, "Ellen Angelbo"
> <eangelbo@hotmail.com> wrote:
>
> [klip]
>
> > Det er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51.
>
> Hvad er det for en IBM-systemenhed? (Selve PC,en).
> Typenr.?


PC'en hedder PC 300GL og nr. 6561-350, og såvidt jeg er orienteret er det
det originale skærmkort, der sidder i. Der er i øvrigt et lille mærke med
intel på PC'en. Kan det evt. hjælpe til at finde ud af, hvad for et
skærmkort jeg skal søge efter drivere til?

Mvh
Lisbeth




Jesper G. Poulsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-05-03 17:13

In dk.edb.system.ms-windows, Ellen Angelbo <eangelbo@hotmail.com>
says...
> PC'en hedder PC 300GL og nr. 6561-350, og såvidt jeg er orienteret er det

Det er et Cirrus Logic. Drivere findes her:
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=JBAR-3QQQND


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Angelbo (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Angelbo


Dato : 25-05-03 19:37


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.193b0a11f472f2c798a2b3@news.tele.dk...
> In dk.edb.system.ms-windows, Ellen Angelbo <eangelbo@hotmail.com>
> says...
> > PC'en hedder PC 300GL og nr. 6561-350, og såvidt jeg er orienteret er
det
>
> Det er et Cirrus Logic. Drivere findes her:
> http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=JBAR-3QQQND
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen




Hej igen

Tusind tak for hjælpen. Jeg prøver at finde ud af det så. Bliver desværre
nødt til at stoppe for i dag, men forsøger i løbet af ugen.

Med venlig hilsen Lisbeth



Søren Nielsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 25-05-03 16:11

Ellen Angelbo wrote:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ED0D073.3E63@kimludvigsen.dk...
>>
>> Fulgte der ikke en driver-cd med sammen med computeren eller
>> skærmkortet?
>>
>> --
>> Mvh. Kim Ludvigsen
>
>
> Hej igen
>
> Nej, computeren er købt brugt, og jeg har selv installeret alt
> software. Det er en IBM, og skærmen hedder 6541 G51. Jeg har været
> inde på IBM og søge, men kan ikke finde ud af at få downloaded
> drivere.
>
> Mvh
> Lisbeth

Hej.
Hvis du kører XP (jeg tør ikke sige med andre Windows-udgaver), så ligger
driveren allerede i Windows. Under egenskaber for skærmen, vælges opdatér
driver og fluebenet i Vis kompatibel hardware fjernes og nu skulle der kunne
vælges en IBM 6541 G51-skærm.
Hvis ikke det virker (eller XP ikke benyttes) så kan du her finde drivere
til en E51-skærm. Det er ikke helt præcist din model, men det ville undre
mig, hvis ikke den fungerer til din skærm også.
Jeg er ikke sikker på at alle filerne skal benyttes, men hvis der spørges
efter en fil, kan de blot hentes. Driverne fungerer til Windows 98, 2000 og
ME.
Adressen er:
<http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&context=HW300&q=monitor&uid=p
sg1MIGR-4PKPPT&loc=en_US&cs=utf-8&lang=en>

Søren



Ellen Angelbo (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Ellen Angelbo


Dato : 25-05-03 16:26


"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ed0dccc$0$32445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Hej.
> Hvis du kører XP (jeg tør ikke sige med andre Windows-udgaver), så ligger
> driveren allerede i Windows. Under egenskaber for skærmen, vælges opdatér
> driver og fluebenet i Vis kompatibel hardware fjernes og nu skulle der
kunne
> vælges en IBM 6541 G51-skærm.
> Hvis ikke det virker (eller XP ikke benyttes) så kan du her finde drivere
> til en E51-skærm. Det er ikke helt præcist din model, men det ville undre
> mig, hvis ikke den fungerer til din skærm også.
> Jeg er ikke sikker på at alle filerne skal benyttes, men hvis der spørges
> efter en fil, kan de blot hentes. Driverne fungerer til Windows 98, 2000
og
> ME.
> Adressen er:
>
<http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&context=HW300&q=monitor&uid=p
> sg1MIGR-4PKPPT&loc=en_US&cs=utf-8&lang=en>
>
> Søren


Hej

Jeg har prøvet på IBM's side med G51, men det er stadig skærmen, og det
hjælper ikke. Jeg mangler sikkert driver til skærmkortet.

Mvh
Lisbeth



Jesper G. Poulsen (25-05-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-05-03 17:10

In dk.edb.system.ms-windows, Søren Nielsen
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> says...
> Hvis du kører XP (jeg tør ikke sige med andre Windows-udgaver), så ligger

Hvis du læser øverst i det oprindelige indlæg, vil du se at der er tale
om Win98.

> vælges en IBM 6541 G51-skærm.

Det hjælper intet, hvis der ikke er installeret drivere til
grafikkortet.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Søren Nielsen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 26-05-03 11:13

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.system.ms-windows, Søren Nielsen
> <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> says...
>> Hvis du kører XP (jeg tør ikke sige med andre Windows-udgaver), så
>> ligger
>
> Hvis du læser øverst i det oprindelige indlæg, vil du se at der er
> tale
> om Win98.
>
>> vælges en IBM 6541 G51-skærm.
>
> Det hjælper intet, hvis der ikke er installeret drivere til
> grafikkortet.

Ak ja, jeg havde vist misforstået spørgsmålet.

Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste