Plexiglas i PCI slot = dumt?
Fra : Karsten Borchers

Dato : 25-05-03 13:17

Fik mig et Tyan Tachyon 9700 Pro forleden, men bæstet larmer som bare
pokker, så nu vil jeg lave en alternativ køling. Min plan er følgende:

Et ældre PCI kort lader livet, og jeg napper bøjlen derfra.
På denne bøjle montere jeg en plexiglas plade.
På den plexiglas plade montere jeg så en 70mm YS-Tech TMD blæser (blæser går
via en fanbus).
Hele konstruktionen monteres så som et andet PCI kort, i PCI slottet lige
under AGP porten.

Nu er mit spørgsmål så. Sådan en plexiglas plade har det jo med at blive
statisk, og vil det blive en halv farlig affære, nu hvor plexiglas pladen
sidder i et PCI slot? Skal jeg vælge et andet materiale, og hvis, hvilket
ville i foreslå?

/ Borchers

Fra : Villy Jensen

Dato : 25-05-03 14:22

> [...]
> sidder i et PCI slot? Skal jeg vælge et andet materiale, og hvis, hvilket

Næh, plexi er OK. 'Statisk' er ikke problematisk her.
Pertinax eller glasfiber- (print-)plade er nok lettere at arbejde i,
og patentbåndophæng eller kabelstrips er EKSTEMT nemt!

Men jeg ville nok vælge at montere en mega-fan som vist på
http://www.hammerskov.dk/mod/

eller som vist på grafikkortet på
http://www.vr-zone.com/guides/a7m266/turbopll-m.jpg

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Karsten Borchers

Dato : 25-05-03 15:24

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> Men jeg ville nok vælge at montere en mega-fan som vist på
> http://www.hammerskov.dk/mod/

Mnja, men det er nok lidt overkill med sådan en basse hængende. Med 70mm
monteret på pladen i slottet neden under, får jeg mere køling end standard,
og det med sænket støjniveau.

> eller som vist på grafikkortet på
> http://www.vr-zone.com/guides/a7m266/turbopll-m.jpg

Her er problemet bare at jeg ikke vil beskadige det heatsink der sidder på
standard, for garantien om at gøre. Ellers ville det nok være den bedste
løsning, at montere den direkte derpå, selvom heatsinket har en lidt
"unormal" form:
http://firingsquad.gamers.com/hardware/tachyon9700/images/01.jpg

Men tak for informationen. Jeg vil prøve med både plexi, og et bart print.

/ Borchers

Fra : Villy Jensen

Dato : 25-05-03 15:43

> [...]
> standard, for garantien om at gøre. Ellers ville det nok være den bedste
> løsning, at montere den direkte derpå, selvom heatsinket har en lidt

Kan du så ikke bare få kortet repareret på garantien??

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Karsten Borchers

Dato : 25-05-03 23:10

> Kan du så ikke bare få kortet repareret på garantien??
>
> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Kortet / køleren fejler skam intet, andet end den larmer som en anden jet
turbine. Det er den støj jeg vil komme til livs :)

/ Borchers

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-03 15:06

In dk.edb.hardware, Karsten Borchers <karsten@*spam*borchers.dk> says...
> sidder i et PCI slot? Skal jeg vælge et andet materiale, og hvis, hvilket
> ville i foreslå?

Et glasfiberprint uden kobber vil være ret optimalt, da det har
godstykkelsen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-05-03 09:49

"Karsten Borchers" <karsten@*spam*borchers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder i et PCI slot? Skal jeg vælge et andet materiale, og hvis, hvilket

Jeg ville overveje en af de 3 første produkter på den her side:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=177

Thomas