Allergimedicin som ikke sløver
Fra : Bent Hjerne

Dato : 25-05-03 12:54

Hej i gruppen.

Min allergisæsson er nu for alvor begyndt. Jeg var nede på apoteket for at
få nogen antihistaminer.

De solgte mig nogle depot piller (Benaday), som jeg skulle tage 1 gang i
døgnet, så jeg var dækket hele tiden.
Disse piller sløvede mig så meget ned så jeg de første 5 dage sov 16 timer i
døgnet, og i mine vågne timer var totalt initiativløs.

Jeg fik derfor Benadryl, som jeg så skulle tage ved behov. De skulle ikke
sløve (sagde apoteket). Mit store problem er at jeg bliver nøjagtig lige så
sløv af benadryl som af benaday.

Er der nogen der kender til et godt middel som ikke sløver???

Hilsen

Bent
(Der i øjeblikket har den daglige valgmulighed mellem 50 nyseture eller
sovedag.)

Fra : preben kaas

Dato : 25-05-03 15:09

On Sun, 25 May 2003 13:53:40 +0200, "Bent Hjerne"
<Bent_Hjerne@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hilsen
>
>Bent
>(Der i øjeblikket har den daglige valgmulighed mellem 50 nyseture eller

Hej Bent

Ja det er en f...... tid.

Jeg ved naturligvis ikke hvordan de vil virke på dig, men jeg sløves
overhovedet ikke af:

Tabletter Clarityn

Tabletter Kestine.

Får begge på recept hos min læge og får så hele beløbet dækket:
½ sygesikring og ½ Danmark.

Jeg mener Clarityn kan fås i håndkøb hvilket jeg ikke mener gælder
Kestine.

Jeg skal på apoteket og købe ind i næste uge og hvis du ikke selv kan
få Kestine i håndkøb og gerne vil prøve, så smider jeg gerne nogle
stykker i en kuvert til dig.

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Marco

Dato : 27-05-03 08:39

"Bent Hjerne" <Bent_Hjerne@hotmail.com> skrev:

> Min allergisæsson er nu for alvor begyndt. Jeg var nede på apoteket for at
> få nogen antihistaminer.
SNIP
> [...]

> sløv af benadryl som af benaday.
>
> Er der nogen der kender til et godt middel som ikke sløver???

Nasacort - 1 pust i hvert næsebor dagligt.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Frederiksen

Dato : 27-05-03 11:30

> Nasacort - 1 pust i hvert næsebor dagligt.

Det virker så til gengæld kun i næsen - der skal så noget til lungerne og
øjnene ved siden af.

Mvh Maria

Fra : Hanne

Dato : 28-05-03 13:29

> [...]

> Hilsen
>
> Bent
> (Der i øjeblikket har den daglige valgmulighed mellem 50 nyseture eller

Benadryl er også for mig ren sovemedicin og efter min mening helt
uanvendelige. Jeg kan tilslutte mig, at Clarityn ikke virker spor sløvende.
Får i perioder også Flixomase næsespray med det er vist på recept.

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Thomas Kratz

Dato : 06-06-03 18:52

"Hanne" <hb@houe-olsen.dk> skrev

> Benadryl er også for mig ren sovemedicin og efter min mening helt
> uanvendelige. Jeg kan tilslutte mig, at Clarityn ikke virker spor
sløvende.

Men husk at få en af de nye billige kopier f.eks. Mildin.

Med venlig hilsen
Thomas Kratz