Vores lille sibirer
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 25-05-03 11:20

Hejsa!
Her har rigtigt været gang i hytten i formiddags. Ada, Kalle og Dvaske
skulle som sædvanligt ræse rundt, men i dag fik de selskab. Lille Raisa,
vores nye sibirer, kunne slet ikke lade være med at fræse med, så snart
var der 4 katte der drønede rundt på møbler og borde. Indtil nu har hun
jo været meget diskret, og er blevet kaldt "den hemmelige kat" af vores
venner, fordi ingen fik hende at se.

Men det lader til at hun tøer op i sit helt egent tempo. Ud over den
sociale adfærd med de andre, så er hun begyndt hoppe op i sengen til os,
men kun når vi ligger helt stille. Vender man sig om, eller strækker en
hånd ud efter hende, er hun straks væk igen.

Det er så dejligt at se at hun kan udvikle sig, og at der er håb for at
hun bliver mere fortrolig med mennesker. Jeg har jo planer om at få
hende parret på et tidspunkt, og de gode takter nu gør, at jeg er
begyndt at overveje evt. hankatte. Nu er der jo ikke just bunker at
vælge imellem her i Danmark, så der er gode chancer for at vi bliver
nødt til at finde en hankat i Tyskland, Norge eller Sverige. Men at
proppe Raisa i en kasse og sende hende ud på rejse, det kan der
selvfølgelig ikke blive tale om lige nu, så jeg ved ikke rigtigt om vi
kan komme videre. For sker det at hankatte bringes til hunnen? Og hvor
længe skal de to gå sammen? Vores hjem er ikke just indrettet til at
huse en fremmed fertil hankat i flere dage.

Nogen der har gode ideer til dette dilemma? Rachel er knap 18 måneder
gammel nu, så vi har lidt tid at løbe på, men ikke alverden trods alt.
Hvornår er sidste chance?

Hilsen Dorthe ( - og Raisa, der ligger og putter inde i soveværelset )
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1902

P.S. Der er nye katte og nye hjem på
http://www.vildkat.dk/

Fra : Battlefield´s

Dato : 25-05-03 12:57

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvornår er sidste chance?
>
> Hilsen Dorthe ( - og Raisa, der ligger og putter inde i soveværelset )

Hej Dorthe
Dejligt at hun er ved at tø lidt op
Efter min mening skal hunkatten komme til hankatten, han skal være på
hjemmebane så selvtilliden er i top og hendes skal ikke være for stor. Jeg
ville personligt heller aldrig låne min hankat ud, man har ikke check over
om kattene bliver parret (som man jo, som hankatteejer, skriver under på) og
om det overhovedet er med den rigtige hunkat o.s.v.
Bortset fra at min hankat slet ikke kan undvære sin moaaar. Hunkatten er jo
i løbetid og derfor mere ligeglad med hvor hun befinder sig, bare der er en
hankat.
Men selvfølgelig forekommer der undtagelser, hvor man kan få lov til at låne
hankatten med hjem, men hvis man ikke kender ejerne godt på forhånd tror jeg
at det kan blive svært.
Findes der ikke Sibirere i Nordtyskland? Det er da lidt lettere (og
billigere) end at skulle gøre hende klar til Sverige/Norge.
Hilsen Vibeke, dr desværre ikke kan svare på hvornår hun er for gammel til
at få killinger, det afhænger jo også af racen.

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-05-03 18:35

Battlefield´s wrote:
> Hunkatten
> er jo i løbetid og derfor mere ligeglad med hvor hun befinder sig,
> bare der er en hankat.

øv, kan du ikke lige fortælle Linda det??
hun er på kærlighedsferie og var i begyndende løbetid da hun tog afsted....
men damen gik vist i panik, for det er så som så med løbetiden nu (efter en
uge) og hun har end ikke små tegn mere...... øv osse.... kæresten er så småt
accepteret, og de puttede fint ved siden af hinanden tidligere i dag, så vi
håber lidt på at de arbejder på et mere "seriøst" kæresteforhold i stedet
for "wham-bam-thank-you-mam" ;)

der er ikke andet at gøre end at vente ;(
men ØV hvor er der tomt uden lillepigen......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-05-03 21:18

"Battlefield´s" skriver:

> [...]
> Hilsen Vibeke, dr desværre ikke kan svare på hvornår hun er for gammel til
> at få killinger, det afhænger jo også af racen.

Hej Vibeke, tak for svaret!
Ja, jeg har også forstået det sådan at hankatten "altid" er den der tager imod
gæster i eget hjem *smil*. Men siden Raisa stadig er så sky og nervøs, tror jeg
ikke det vil være fair at sende hende ud på sådan en tur, hverken til Sverige
eller Tyskland. Hm, vi må håbe på at hun bliver endnu mere tillidsfuld med
tiden. Mit alternativ lige nu er, at jeg jo kan "blive nødt til" at få fat i
vores egen lille sibi-hankat *smil*. Men hvordan løser man problemet med en
fertil hankat i hjemmet? Kender et enkelt tilfælde hvor han går rundt i
lejligheden helt uden problemer, men det er vel en undtagelse? Vi har godt nok
en løbegård, men den er ikke særlig atraktiv, og vores andre katte er jo vant
til at gå ud og ind som det passer dem.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-05-03 11:38

> [...]
nok
> en løbegård, men den er ikke særlig atraktiv, og vores andre katte er jo

Hej Dorthe
Tjah... det der med fertil hankat i hjemmet ??
Vores Midas går også rundt i hele huset, dog hvis han har damebesøg og om
natten er han på badeværelset. Men vi er også nødt til at dække computeren
og fjernsynet til med plastic når de ikke er i brug. Mange hankatte har en
mani med at skulle tisse i elektriske ting
Vi havde en orientalerhankat engang der ikke strintede, han blev far til et
par kuld men det fik ham heller ikke igang, heldigvis, men det hører absolut
til sjældenhederne.
Men du kan nok godt have en hankat i et år til halvandet uden de store
problemer og så bare håbe at han når at få parret din lille pige inden du
bliver for træt af ham
Vi har i hvert fald planer om at Midas skal kastreres indenfor ikke alt for
lang tid, men han er også snart 3 år.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 25-05-03 16:51

> [...]
> Nogen der har gode ideer til dette dilemma? Rachel er knap 18 måneder
> gammel nu, så vi har lidt tid at løbe på, men ikke alverden trods alt.

Hej Dorthe.
Dejligt at høre, at hun gør fremskridt
Sidste chance er inden hun fylder 3, iflg. pålidelig dyrlægekilde (= Raiku)

Mvh. Else.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-05-03 21:24

"Else Gyldenkærne" skriver:

> Hej Dorthe.
> Dejligt at høre, at hun gør fremskridt
> Sidste chance er inden hun fylder 3, iflg. pålidelig dyrlægekilde (= Raiku)

Hej Else!
Ja, det er skønt at følge hendes udvikling dag for dag. Hver dag ser jeg nye
ting hun tør, og jeg håber der kommer et tidspunkt hvor hun hopper op på skødet
af os.

Altså har vi ca. halvandet år at løbe på, det er da godt. Desværre kan jeg ikke
finde andre registrerede sibi-opdrættere i Danmark, så vi må nok enten få fat i
vores egen lille "fyr", eller tage turen til udlandet.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Mette Jensen

Dato : 26-05-03 21:41

> [...]
fat i
> vores egen lille "fyr", eller tage turen til udlandet.

Du kender godt denne ikke? www.mainecoon.dk
De har også sibier nemlig

--
Med venlig hilsen Mette Jensen - der også godt kunne tænke sig en sibier
engang.

Fra : Mette Jensen

Dato : 26-05-03 21:44

> Du kender godt denne ikke? www.mainecoon.dk
> De har også sibier nemlig

He.. ja dem kender du nok godt
Det er der du har din fra ikke ))

--
Med venlig hilsen Mette Jensen - der heller må komme i seng.
www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 27-05-03 00:03

Mette Jensen skriver: