Cykel dækstørrelse??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-03 08:03

Hej alle

Hvordan er det nu lige med den rigtige dækstørrelse?

Jeg har en slags mountainbike/citybike med kraftige dæk, størrelse 700 x 43

Jeg vil af med de tykke skovdæk og vil have nogle små dæk på. Hvad er den
mindste størrelse dæk - og naturligvis slange, jeg kan sætte på disse fælge.
Det er alu-højprofilfælge...

Min cykelhandler påstår, at jeg sagtens kan sætte smalle dæk på - helt ned til
700x 30 eller måske 28.

Jeg er bare ikke helt sikker på, at det er rigtigt. Jeg kører altid med meget
hårdpumpet dæk..

Jeg vil ikke købe dem hos ham, da han skal have 160,- mere pr. dæk end Harald
Nyborg...

Claus

Fra : Søren

Dato : 27-05-03 22:11

Hej Claus,

Prøv evt. at poste dit indlæg i dk.sport.cykling - dér tror jeg, du har
større chancer for at få et godt svar.

Hilsen
Søren

Fra : Claus Tersgov