MS Windows
briani 27239
WinXP: Kan ikke se comps i workgroup?
Fra : ASKF

Dato : 25-05-03 06:23

Jeg oplevede da vi etablerede et netværk, hvor to andre WinXP comps fik
adgang til internettet via min comp (også WinXP) at jeg ikke kunne se
nogen andre i lokalnettet, jeg kunne end ikke se mig selv under
"Microsoft Windows Netorrk" -> Workgroup-navnet.

Jeg løste det dengang ved at fjerne og genoprette
workgruppen/arbejdsgruppen, hver gang jeg havde problemet. Efter 3-5
gange i løbet af en uge virkede det fint.

Nu oplever jeg imidlertid problemet igen, efter at en er skiftet ud i
netværket. Den nye person i bofællesskabet benytter Win2K Pro (og vil
ikke investere i en student-upgrade til XP). Det pudsige er at tidligere
kunne de andre ikke tilgå drevene på min comp., men godt få adgang til
internettet gennem min comp. og de kunne fint tilgå hinanden. Nu kan de
tilgå de delte drev på min comp. gå på nettet og tilgå hinanden.

Er der nogen der har et bud på en løsning af denne bug?
Jeg frygter at det vil gentage sig næste gang der kommer en ny på vores
lokalnet (sandsynligvis i løbet af sommeren, da endnu en i
bofællesskabet vil købe en comp, og vi pt. har to værelser ledige[1]).

Jeg ser selv to løsninger, som jeg gerne vil undgå (foretrækker at fikse
problemerne via andre metoder):
1. Af/geninstallation af netværket på min comp
2. Repair-install fra WinXP cden (fucker mine indstillinger op).

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Netværk setup:
Min WinXP Pro:
- Boomtown (CNET Pro200WL)
- 10/100mb Router (Onboard SIS900 [chipset: SIS735])

2x comps til router (1 WinXP Pro & 1 Win2K Pro)
Allan Stig Kiilerich Frederiksen