Hvordan finder jeg dk.binaer?
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-03-01 16:57

Flere gange har jeg set, at der lægges noget på nyhedsgruppen
dk.binaer, men jeg har serveren news.inet.tele - og der kan den
ikke hentes.

Hvordan kan jeg så få adgang til den? Og hvordan kan jeg
sætte en anden server op ved siden af den, jeg allerede har?
Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Søren Blom

Dato : 27-03-01 17:29

Brug news server 193.162.153.117 der er dk.binaer

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 27-03-01 17:39

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Flere gange har jeg set, at der lægges noget på nyhedsgruppen
> dk.binaer, men jeg har serveren news.inet.tele - og der kan den
> ikke hentes.

tnews.inet.tele.dk

> Hvordan kan jeg så få adgang til den? Og hvordan kan jeg
> sætte en anden server op ved siden af den, jeg allerede har?

Fuldstændig på samme måde som du tilmelder en ny e-mail konto.

Via FUNKTIONER KONTI vælger du tilføj og nyheder og her indtaster du
ovenstående server.

Der er en mere men den gik død og jeg har ikke brugt den siden men det kan
være den virker nu.

Disse fire tal indtastes i stedet for tnews.inet.tele.dk.

193.162.153.117

Håber du finder ud af det og til en anden gang så er denne gruppe ikke helt
velegnet til sådanne ?.

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

er bedre

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-01 19:29

Tue, 27 Mar 2001 17:57:08 +0200, skrev "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@post.8.tele.dk>:

>Flere gange har jeg set, at der lægges noget på nyhedsgruppen
>dk.binaer, men jeg har serveren news.inet.tele - og der kan den
>ikke hentes.

Brug tnews.inet.tele.dk, der er den.

>Hvordan kan jeg så få adgang til den? Og hvordan kan jeg
>sætte en anden server op ved siden af den, jeg allerede har?

Hvis det er i Outlook Express, så gå i funktioner => konti => nyheder
=> tilføj => nyheder => og så skriver du bare dit navn, mailadresse og
så tnews.inet.tele.dk som server.

Ellers spørg i gruppen, som er nævnt i min signatur.

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 24.03.2001

Fra : N/A

Dato : 28-03-01 08:45

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 28-03-01 08:45

"Niels Jørgen Hviid" <1668151m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jamen, når jeg forsøger, kommer jeg igennem guiden.
>
> Jeg forsøger så at hente nyhedsmeddelelserne og får flg. fejlmeddelelse:
>
> 502 You have no permission to talk. Goodbye.

Du er koblet op via Stofanet, og har derfor ikke adgang til TDCs newsserver.

--
Anders Ebbesen
A guy once told me, "Do not have any attachments, do not have anything in

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-01 08:57

Tue, 27 Mar 2001 22:27:57 +0200, skrev "Niels Jørgen Hviid"
<1668151m001@mail1.stofanet.dk>:

>Jeg forsøger så at hente nyhedsmeddelelserne og får flg. fejlmeddelelse:
>
>502 You have no permission to talk. Goodbye.

Det er fordi ikke bruger TeleDanmark til opkald.

Man kan kun bruge sin egen udbyders newsserver.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Stratos

Dato : 28-03-01 19:59

> Tue, 27 Mar 2001 22:27:57 +0200, skrev "Niels Jørgen Hviid"
> <1668151m001@mail1.stofanet.dk>:

Man kan kun bruge sin egen udbyders newsserver.

Det kommer så sandelig an på hvad man søger.
Hvis det er binære grupper som ikke er de få danske,
så er det ikke TDC man skal bruge.
Der er der det meste af tiden kun mulighed for at
hente text meddelelser. Til gengæld er der så hele
3 ( tre ) ens servere til det formål.
Ganske imponerende, men ret uprofessionelt!!
mvh. Kem

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-01 20:35

Wed, 28 Mar 2001 20:59:22 +0200, skrev "Stratos"
<kem@madsen.mail.dk>:

>Det kommer så sandelig an på hvad man søger.

?

Du kan da ikke bruge WOLs, get2nets etc. nyhedsserver, hvis du ikke er
koblet op med dem.

Herudover findes der nogle få frie newsservere, som alle kan bruge.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Stratos

Dato : 28-03-01 21:42

> ?
>
> Du kan da ikke bruge WOLs, get2nets etc. nyhedsserver, hvis du ikke er
> koblet op med dem.
>
> Herudover findes der nogle få frie newsservere, som alle kan bruge.

Det jeg mente var at selvom du er koblet op hos TDC, er deres
binære server jo nede næsten konstant, og har været det stort set
hele 2001 - foreløbig.
Så det er så som så med det. Desværre prioriterer TDC ikke almen
oplysning til brugerne, så om det kommer til at virke igen ved ingen.

Så du må da gerne oplyse om de frie news servere. Jeg vil gøre ALT
for at komme væk fra TDC regi hvis det er muligt.
mvh Kem.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-01 22:26

Wed, 28 Mar 2001 22:41:33 +0200, skrev "Stratos"
<kem@madsen.mail.dk>:

>Så du må da gerne oplyse om de frie news servere. Jeg vil gøre ALT
>for at komme væk fra TDC regi hvis det er muligt.

Der er næppe nogen som fører binære grupper, da de er for
resourcekrævende.

Men der findes betalingsservere, hvor prisen ligger fra ca. 10 $ om
måneden.

Men prøv at kigge på <http://www.newzbot.com/>.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Stratos

Dato : 29-03-01 17:37

> Wed, 28 Mar 2001 22:41:33 +0200, skrev "Stratos"
> <kem@madsen.mail.dk>:
> Der er næppe nogen som fører binære grupper, da de er for
> resourcekrævende.

Hvad mener du. Så sent som i går tjekkede jeg Get2Net's newsserver.
Der var ovenikøbet en del flere grupper som TDC ikke repræsenterer
på deres server.
Og fra folk jeg kender, fejler deres newsservere ingenting.
CC har nogle problemer med store filer. Get2Net med kort
repræsentationstid. WOL syntes at fungere udmærket.
news.inet. fungerer overhovedet ikke.
Hvis de så ikke vil repræsentere binære grupper.....
Fint nok. Så vil jeg bare gerne vide det, så jeg kan finde en anden
udbyder der kan.

Og som det roder hos Telefanten med hensyn til oplysning
eller service i det hele taget, er det sikkert enden på det.
De kunne lis'så godt sætte en båndsløjfe på derinde;
" Vi ved godt der er problemer - vi arbejder på det -
ja, vi beklager - nej, det kan vi ikke sige - måske i morgen"

mvh. Kem

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 19:19

Thu, 29 Mar 2001 18:37:08 +0200, skrev "Stratos"
<kem@madsen.mail.dk>:

>Hvad mener du. Så sent som i går tjekkede jeg Get2Net's newsserver.
>Der var ovenikøbet en del flere grupper som TDC ikke repræsenterer
>på deres server.

Get2net er ikke en fri newsserver.
Den kan kun bruges, hvis du er koblet op med get2net.

En fri newsserver er en, som du kan bruge uanset hvem du er opkoblet
med.

Den mest kendte er Sunsite og så findes der en hel masse andre rundt
omkring.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Stratos

Dato : 29-03-01 22:20

> Get2net er ikke en fri newsserver.
> Den kan kun bruges, hvis du er koblet op med get2net.

Jeg har aldrig kaldt Get2Net en fri server. Jeg har sagt at
den virkede!!

> En fri newsserver er en, som du kan bruge uanset hvem du er opkoblet
> med.

Jeg syntes du begrebsforvirrer.
Min enkle pointe var at TDC news.inet. er en lorteserver
der selvom du er koblet til TDC, ikke virker i over 75 %
af tiden. Hvis man er heldig kan man hente nyheder midt
på dagen - så hvis man er arbejdsløs har man så en chance
for at få del i nyhederne. Ellers kan man bare spilde sin tid
igen og igen.
Det er desværre typisk for en koncern som i alt for mange
år har haft et sørgeligt monopol. Så kan man skide på
kunderne, og når de ringer får de at vide at de lugter.

Så ganske enkelt: Har du ikke abonnement hos TDC -
så lad endelig være, og kobl op hos snart ligegyldigt hvem.
Det kan kun være bedre!!

mvh. Kem.

*med denne udtalelse repræsenterer jeg ikke TDC*

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 29-03-01 23:05

In dk.edb.internet.udbydere Stratos <kem@madsen.mail.dk> wrote:

> Det er desværre typisk for en koncern som i alt for mange
> år har haft et sørgeligt monopol. Så kan man skide på
> kunderne, og når de ringer får de at vide at de lugter.

Damn, hvor du ævler.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Respect is fine, but actually I've always wanted to be feared."

Fra : Stratos

Dato : 30-03-01 12:45

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev i en meddelelse

> Damn, hvor du ævler.

Gætter på du er TDC medarbejder, og det er sgu da træls når
folk som mig bliver irriteret over det ikke fungerer.
Jeg ved godt det ville være lettere for Jer hvis jeg lod være
med at benytte min opkobling ved Jer, og gik tilbage til mit
gamle modem.
Det var da en mulighed...ik' *S*

Og når du siger ævler.....ved du hvad.
Hvis TDC begynder at fungere m.h.t. news, hører du aldrig
et ord fra mig mere. Det er sgi'da et tilbud, hva'
mvh. Kem.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 30-03-01 13:28

On Fri, 30 Mar 2001 13:44:47 +0200, Stratos wrote:

> [...]
>Hvis TDC begynder at fungere m.h.t. news, hører du aldrig
>et ord fra mig mere. Det er sgi'da et tilbud, hva'

Jeg er eks-medarbejder hos Tele Danmark, og jeg syntes også du ævler.

--
Søren O.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
- Unkown

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 30-03-01 14:48

Stratos <kem@madsen.mail.dk> wrote:

> Gætter på du er TDC medarbejder, og det er sgu da træls når
> folk som mig bliver irriteret over det ikke fungerer.

Korrekt.

> Hvis TDC begynder at fungere m.h.t. news, hører du aldrig
> et ord fra mig mere. Det er sgi'da et tilbud, hva'

Working on it - men så skal du også love at holde kæft

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I was wasted. It seemed like a good idea at the time." - Jim Morrison

Fra : Stratos

Dato : 30-03-01 16:36

> Working on it - men så skal du også love at holde kæft

OkiDoki.
Jeg ka' heller ikke holde brokrøve ud, så jeg skal
nok prøve at bide mig i tungen i stedet, hvis du så
fixer det

*ellers er han sgu meget flink og venlig*
mvh. Kem.

Fra : Ivan Jensen

Dato : 30-03-01 04:50

"Stratos" <kem@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes du begrebsforvirrer.
> Min enkle pointe var at TDC news.inet. er en lorteserver
> der selvom du er koblet til TDC, ikke virker i over 75 %
> af tiden.

Hos mig er både news.inet.tele.dk og tnews.inet.tele.dk uhyre stabile. De
virker altid. Meget få gange, d.v.s. 2-3 i det sidste år, har jeg ikke
kunnet få forbindelse. Det har så varet højst nogle få timer.

mvh
Ivan

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-03-01 17:57

"Stratos" <kem@madsen.mail.dk> wrote:

>Jeg har aldrig kaldt Get2Net en fri server.

Lad os lige klippe indlæggene lidt sammen, så du ved selvsyn kan se,
hvor meget du vrøvler:

>Jeg har aldrig kaldt Get2Net en fri server.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Ghashûl

Dato : 29-03-01 22:45

On Thu, 29 Mar 2001 18:37:08 +0200, "Stratos" <kem@madsen.mail.dk>
wrote:

>Hvad mener du. Så sent som i går tjekkede jeg Get2Net's newsserver.
>Der var ovenikøbet en del flere grupper som TDC ikke repræsenterer
>på deres server.

Knud's tekst henviser til frie servere.
Der er næppe nogen af dem der har binære.

Det er ikke Knud der begrebsforvirrer (jvf. din anden post) men dig
som måske ikke forstår hvad han mener.

--
Regards Sir Ghashûl ><> † Warrior in the army of Yahwe † <><
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : N/A

Dato : 30-03-01 05:37

Fra : Arne Feldborg

Dato : 30-03-01 07:47

"Stratos" <kem@madsen.mail.dk> skrev Thu, 29 Mar 2001 18:37:08 +0200 i
<99voa5$2a2t$1@tnews.inet.tele.dk>:

> [...]
>" Vi ved godt der er problemer - vi arbejder på det -
>ja, vi beklager - nej, det kan vi ikke sige - måske i morgen"

Jeg ved godt, at den oprindelige poster havde X-postet, og det var for
så vidt også rimeligt nok i stuationen.

Men kunne i, efter egen ogfattelse åbenbart mere erfarne gutter, ikke
godt nøjes med at føre jeres mere eller mindre politiske diskussioner i
den ene af grupperne.?

FUT: dk.edb.internet.udbydere

--
mvh, A:\Feldborg
Søger du - eller har du - Genealogisk Kildemateriale til Download,

Fra : 'BOUSWMA Barry MCSE,~

Dato : 30-03-01 06:26

"'sonny@unix.dk'" <sonny@unix.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a0bj9$85c$5@tnews.inet.tele.dk...

> Damn, hvor du ævler.

And you wonder why technical support finds its home in mudderkastning?

BOUSWMA Barry, MCSE
Certified Proffesionel

Fra : Basyrinus

Dato : 30-03-01 05:37

"'BOUSWMA Barry MCSE, Te1e Denmark Internet'" <pedophile@te1edanmark.dk> skrev i en meddelelse
"'sonny@unix.dk'" <sonny@unix.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a0bj9$85c$5@tnews.inet.tele.dk...

> And you wonder why technical support finds its home in mudderkastning?

Det er vel kun TDC's kundeservice man finder her....

--
Basyrinus
www.dumbass.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 30-03-01 06:16

"Basyrinus" <nyhedsgruppe.delme@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9a12l0$rl$1@sunsite.dk...
SNIP

> Det er vel kun TDC's kundeservice man finder her....

Både WOL's og CyberCity's har været her en del.

Tomas O.

Fra : Per Pilekjær

Dato : 28-03-01 20:07

Måske ved jeg ikke, hvad / hvem en newsserver er -
Jeg køber Internet hos Stofa (de skulle jo være åh så hurtige...) og
abonnerer på nyhedsgrupper der, men jeg kan da ligesåvel abonnere gennem
sunsite. Er det ikke også en newsserver?
Der er i øvrigt forskel på, hvad jeg får at se.
Venligst
/p
--
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1853ctgkt5amr7a9ad1irkl2tbjraipcdl@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-03-01 09:13

"Per Pilekjær" <ppchr@mail1.stofanet.dk> skrev Wed, 28 Mar 2001 21:06:38
+0200 i <pwqw6.1387$Tj4.149911@news101.telia.com>:

>Måske ved jeg ikke, hvad / hvem en newsserver er -

Bare lige til orientering:

>Jeg køber Internet hos Stofa (de skulle jo være åh så hurtige...) og

Stofa får News fra Telia. Så hvis Telia har problemer, så har Stofa det
sansynligvis også.

>abonnerer på nyhedsgrupper der, men jeg kan da ligesåvel abonnere gennem
>sunsite. Er det ikke også en newsserver?

Generelt set kan du kun hente News hos din egen udbyder. Du kan feks.
ikke hente News hos tele.dk, medmindre du er kunde dér, og tilsvarende
for de fleste andre operatører.

Men der findes enkelte såkaldt "åbne" servere. Sunsite er en sådan
(hvorfor de er det er en lang historie som næppe hører hjemme her).

Fra : N/A

Dato : 30-03-01 05:37

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-03-01 20:28

Tusind tak for hjælpen, det er bare utroligt,
hvordan alle kan hjælpe til med at løse problemerne.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Ivan Jensen

Dato : 30-03-01 05:10

Først nu lægger jeg mærke til, at denne diskussion især føres af folk, der
ikke har deres daglige gang her i 'vores' nyhedsgruppe.

Jeg kan så se, at det oprindelige indlæg er sendt til 2 nyhedsgrupper, og at
svarene så også sendes til de samme 2, hvis man ikke aktivt gør noget.
D.v.s. en del svar går til begge, og nogle svar kun til een nyhedsgruppe.
Det er noget forvirrende! Og vel ret uhensigtsmæssigt?

mvh
Ivan